Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jo, jag förstod det. Men nu ska han ju de facto åka för att hälsa på henne. Och att då inte nämna det gör ju bara att han riskerar att hon tror att han ljög om det, om det kommer på tal igen. Nämner han det helt obesvärat är det ju snarare ett tecken på att det är odramatiskt med exet.

Och förutom det så är ju han och tott inte ens tillsammans än.

Dessutom, säger han inget riskerar han ju få höra att han förteg vem han skulle hälsa på, om det kommer på tal..?

Eftersom vi har chattkontakt varje dag (ofta flera gånger per dag) så skulle han väl i något skede "varit tvungen" att berätta det ändå - senast då han är på väg eller redan där, och då skulle det nog ha känts ännu värre.
Han berättade att hon gjorde slut då hon flyttade men att de nog mest hade varit vänner och inte riktigt haft nåt "förhållande" mot slutet av förhållandet. Hon verkar, på basen av hans berättelse, ha varit den där "bron" för att komma ifrån det långa förhållandet han hade innan.

...men tänker jag till mig själv... Skulle jag åka och träffa ett singel-ex som jag fortfarande hade kontakt med ½ år efter att det blivit slut, så vet jag precis hur det skulle sluta - iaf om jag själv också var 100% singel. Vet ju inte hur han känner sig; känner han sig 100% singel eller inte. Vet förstås inte annars heller hur han tänker och och känner - varken för henne, situationen eller oss.

Om jag hade en ny dejt på gång som haft synpunkter på det hade jag fimpat den dejten.

Samma här. En dejt som har synpunkter på mitt umgänge, är inget för mig.

Snarare tvärtom än att hålla tyst för att dejten ska "må bra", skulle jag kunna säga att jag ska hälsa på ett ex som ett led i att försöka klura ut hurdan dejten är och hur dejten gör relationer. Om hen är svartsjuk, tex. Jag kan ju inte vara ihop med någon som inte står ut med att jag träffar mina ex om jag vill det.

Dessutom skulle vi aldrig ha klarat oss utan min mans gamla pojkvän som barnvakt när sonen var liten. Ex är oumbärliga familjemedlemmar, skulle jag säga.

Jo, jag förstod det. Men nu ska han ju de facto åka för att hälsa på henne. Och att då inte nämna det gör ju bara att han riskerar att hon tror att han ljög om det, om det kommer på tal igen. Nämner han det helt obesvärat är det ju snarare ett tecken på att det är odramatiskt med exet.

Och förutom det så är ju han och tott inte ens tillsammans än.

Jag är förvånansvärt överens med dig mandalaki ;-)

Hellre korten på bordet än att undanhålla sanning. ...och finns det inget att dölja så är det väl ganska naturligt att berätta.

...men tänker jag till mig själv... Skulle jag åka och träffa ett singel-ex som jag fortfarande hade kontakt med ½ år efter att det blivit slut, så vet jag precis hur det skulle sluta - iaf om jag själv också var 100% singel.

Fast där får du nog tänka att det är väldigt olika. De ytterst få gånger jag haft sex med ett ex har det varit någon som jag fortfarande varit väldigt kär i efter att han dumpat mig, och velat ha tillbaka. Exsambon som varit och hälsat på mig - finns inte i universum att vi skulle ha sex igen.

Jag tycker han låter väldigt odramatisk i förhållande till sitt ex.

Snarare tvärtom än att hålla tyst för att dejten ska "må bra", skulle jag kunna säga att jag ska hälsa på ett ex som ett led i att försöka klura ut hurdan dejten är och hur dejten gör relationer. Om hen är svartsjuk, tex.

Det skulle jag aldrig orka:D. Ville jag testa på det viset skulle jag nog isåfall faktiskt hälsa på exet. Men jag skulle inte klura ut att jag skulle ljuga om att göra det.

Och förutom det så är ju han och tott inte ens tillsammans än
.

just därför ställer jag mig oförstående till varför man skulle behöva redovisa för sin tid.

I mina ögon är det mer dramatiskt än att bara åka.

Det skulle jag aldrig orka:D. Ville jag testa på det viset skulle jag nog isåfall faktiskt hälsa på exet. Men jag skulle inte klura ut att jag skulle ljuga om att göra det.

Nej, jag skulle inte heller ljuga om det. Så strategisk är jag inte (på gott och ont). Jag skulle hälsa på exet för att jag ville göra det, och så berätta om det lite avsiktligt för att kolla av reaktionen hos dejten.

Jag skulle inte hålla tyst om mina planer för att skona dejten. (Och därmed riskera att upptäcka att dejten är svartsjuk en bra bit senare i relationen.)

just därför ställer jag mig oförstående till varför man skulle behöva redovisa för sin tid.

Redovisning? I helgen ska jag gå på julmarknad, i helgen ska jag åka till Stockholm, i helgen ska jag städa, i helgen ska jag hälsa på ett ex. Ingetdera är väl redovisning av tid? Det är vardagligt samtal.

Så resonerar nog jag också. Fast jag skulle nog berätta om det mer vardagligt, inte för att kolla reaktionen.

ja, det beror väl helt på samtalet. Ett samtal där någon nämner något för att "han riskerar att hon tror att han ljög om det, om det kommer på tal igen", låter för mig som att man känner att man behöver redovisa sin tid.

Men det här känns mer som hårklyverier för att vara ärlig. Alla känner väl olika inför sånt och förhåller sig så som det känns bäst. Jag på detta sätt.

Inte behöver han redovisa för sin tid - inte alls. Det kom upp i våra diskussioner att han har kontakt med henne och att det finns planer på att han ska åka till henne i december om de får tidtabellerna att funka. "Bara så du vet", sa han.

...och som jag skrivit innan så har vi daglig kontakt, så risken finns att det skulle komma fram iaf och då skulle det kännas som att han hade undanhållit sanningen (utan att ha rapporteringsplikt).

jag är glad för din skull att det verkar gå framåt med killen och att ni har mycket kontakt :)

Delvis kl

Jag har dock ganska svårt för min del, att hitta en anledning till att åka och hälsa på ett ex oavsett om det är 2 mån el 20 år sedan det tagit slut. Visst träffas för en fika om man ändå är i närheten/sova över om man måste till dennes ort för jobb el dyl, men att åka endast för att hälsa på, kan inte komma på något ex jag skulle göra det med :o

åh vad kul att det går framåt för er - och fler :)

själv har jag hissat en röd flagg för personen jag träffat sedan i somras... Jag känner att fem månader av en situation som varken är det ena eller det andra räcker bra för mig. nervöst, jag brukar inte vara den som fattar sådana här beslut eller tar upp dem.

(å andra sidan har jag blivit bjuden på dejt ikväll :o)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat