Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag träffade en som jag inte var intresserad av att ha som kk, utan isåfall om vi skulle inleda en sexuell relation så behövde jag få bekräftat att det inga andra personer var involverade. (Detta har diskuterats i en annan tråd med olika analyseranden och intryck av mitt agerande)
Detta berättade jag, i en icke intim situation, med skakig röst och svettiga handflator, efter att vi setts väldigt intensivt i bara en vecka och absolut var på väg att tippa över till att ligga. Jag har aldrig tidigare valt att vänta med sex (men eftersom det inte heller funkat så hade jag väl inget att förlora på att faktiskt berätta vad som kändes bra för mig).

Vi har nu setts i nästan fem månader, ligger fortfarande inte :meh: men å andra sidan behandlar han mig bättre när vi ses än någon jag tidigare varit involverad med. De komplimangerna jag fått för att jag ville hålla tillbaka på just den biten, är ord jag aldrig fått sagda till mig i något förhållande någonsin. Otroligt fina, respektfulla saker. Jag blev hänförd.

Inget spel att spela, utan kommunicera vad som känns bäst och vad man vill undvika.

Nu börjar jag dock vara lite osäker på hela situationen så vi får se hur det går...

Senast ändrad:

Jag skulle aldrig kunna hålla mig så länge. Gillar jag nån så vill jag vara NÄRA den personen, och vipps så är båda kåta, man hånglar, och sen så ojsan hoppsan så försvann kläderna..... Ehm...

Köpa kyskhetsbälte kanske vore nåt? :angel:

Jo jag vet, men just nu trivs jag rätt bra som det är:p, och verkar som han gör detsamma...

Är kanske rädd att det endera ska kännas toppen, eller botten.... Hmm...

*kl*

seriöst... vad är det för fel på folk... tar upp j*a barnfrågan på FÖRSTA DEJTEN... den andra nu ANDRA DAGEN... å sen han som jag gråter blod över, han körde efter 4veckor...

är det bara jag som är 34 å inte har en tickande klocka som skriker nu??? Å hur fan kan en MAN ha det så starkt :(

Jag tycker faktiskt inte det är en konstig sak att ta upp direkt. Har man en riktig stark vilja att ha barn så är det klart att man inte vill vara ihop med någon som inte vill ha barn. Det är en så pass stor fråga att jag har full förståelse för det.

Jag upplyser om att jag har häst rätt så tidigt med, för det är en stor sak, som dessutom inte är förhandlingsbar.

Precis så är det ;)
Men eftersom han också är med på noterna så vet han vad det innebär att gå hela vägen. Och visst, vi har båda varit lite för nära, men båda är införstådda i vad det skulle innebära att gå hela vägen. Även där har jag faktiskt insett att det finns en helt annan nivå av respekt än jag trodde tidigare. Han vet precis var gränsen går och även om han befinner sig ruskigt nära och försöker pusha mig över gränsen först ibland, så kliver han inte över den hur nakna och kåta vi än är.

Hela poängen är ju att jag inte vill inleda en fulländat sexuell relation med honom utan att veta att inga fler är involverade - eftersom det inte är en situation jag vill befinna mig i. Så med det i bakhuvudet så ...vill jag liksom inte gå längre än vi gör.

men ja, jag börjar också känna att jag inte vet hur länge jag orkar vänta. inte på sex, vi är ju inte exklusiva så det kan jag få på annat håll isåfall, men vill jag verkligen i slutändan vara involverad med någon som behöver så lång tid på sig. som har så svårt att släppa en sån sak. Det är ju en typ av bagage jag får fundera på om jag vill ha med i bilden i en potentiell relation...

absolut, men kanske inte vem som ska vara hemma med barnen...

den första hade en 5-årsplan med 2 ungar... hästen skulle bort, å detta på dejt 1... man bah ok du är inte ute efter "den stora kärleken" utan en avelskossa/slav...

Alltså... När jag blir kåt så tappar jag hjärnan totalt, jag börjar ärligt talat sluddra och kan inte prata alls ordentligt. Så risken är ju att jag skulle häva ur mig nåt i stil med "äh, skit i det" eller nåt sånt och så skulle det bli ligga ändå.

Jag har löst problemet som så att jag aldrig bjuder in män i mitt hem som jag inte kan tänka mig att ligga med, förutom nån enstaka nära vän som jag vet inte skulle ta i mig med tång ens.

Men jag blir sjukligt kåt jävligt lätt, och jag blir heller aldrig helt tillfredsställd utan vill alltid ha mer, så det ligger nog mer bakom än bara vanlig kåthet.

En smekning på kinden, eller en kyss av rätt person och kroppen är redo att köra :o
Trots detta har jag aldrig direkt legat runt, utan håller mig till en person och är väldigt lojal. Och när jag har en så är det bara han som är mitt "objekt" med ;)

Fast det var väl jätte bra att du fick reda på detta på första dejten, för då vet du ju att han inte är något för dig. Tänk om ni hade dejtat jätte många ggr och du var alldeles förälskad och han sedan släppte en sådan bomb? :eek:

Jag vet många män som har sagt till mig att jag inte kommer hitta en man så länge jag har häst och bor ute på landet. Men då får det väl vara så då.

jag med - om det är en person jag vill ligga med!
men poängen är den att det inte har funkat för mig tidigare. Jag har inte lyckats kommunicera att jag vill ha något seriösare genom att involvera mig i en sexuell relation med en gång. så den här gången provade jag kommunicera istället. och det har gått väldigt mycket bättre! om något har han ju fattat poängen och han tar den seriöst. (en person som inte tar det seriöst 1. var bara ute efter sex, eller 2. är inte speciellt intresserad, dvs 1. och de två är ju de man gärna vill sålla bort, right?)

nästa gång kanske jag hittar ett "happy medium".

(och förresten, det där du kallar att tappa hjärnan heter oxytocin "the love hormone" pumpas ut utav bara sjutton vid de tillfällena ;) )

Senast ändrad:

Jag beundrar dig som lyckas. Jag ger mig inte ens på att försöka faktiskt. Det skulle kanske gå om man kom överens om att bara träffas "in public" helatiden. Men hur kul är det egentligen?

Jag har försökt, så fort karln vill så svarar min kropp och hjärnan stängs av. Enda sättet för mig att inte ha sex är att inte försätta mig i situationer där jag kan ha sex. Och det funkar jätte bra, men det är svårt att hitta en partner då :p

Eller vid ett icke intimt tillfälle säga till honom att du inte vill gå längre än bla bla och att det är delvis för att du har svårt att säga nej och ofta för tidigt i relationen går längre än du är bekväm med. Har han någon som helst respekt för dig så hjälper han till att se att ni inte går längre även vid det tillfällen ni har möjlighet.

Att hitta killar som har respekt för mig är inte min starka sida. Jag har haft det talet till alla killar :)

ja hästen sitter säkert... hon kom först ;)

nä men han senaste känns riktigt j*a B att ha förlorat... fick lixom inte känslan av att det var "DET" samtalet... så jag skämta å körde min vanliga "DUUUU KAAAAAN va hemma" å så... tydligen fel ämne att skämta om.. nu är jag beredd å betäckas å föla i höst :banghead: :arghh:

när man äntligen hittat Mr Perfect så SUMPAR man med ett j*a skämt...

Ja alltså... Du måste väl förstå att kvinnor bara duger till att föda barn, ev laga mat, och ligga på rygg med jämna mellanrum, men gud förbjude att hon njuter av det!!!! Det finns ingen riktig kvinna som tycker om att ha sex, aldrig någonsin. Sex är bara till för mannens njutning.

Och att skämta är något du inte har rättighet till, du kan möjligtvis få fnittra lite till mannens skämt, medans du rodnar och tittar ner.

aj då :/ och du vill fortfarande fullfölja fast de inte visar någon respekt för dig eller din önskan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Smörja skrittmaskin
  • Hovrandsartros