Sv: Allmänna dejtingtråden
Så här tror jag:
Absolut är profilen viktig, men allra viktigast är nog profilbilden. Jag skulle dessutom tro att nicket är viktigare än vad man skulle gissa, för ofta syns bara bild, nick och ålder då urvalsprocessen startar.
Ty när folk skannar av vad dejtingsajten föreslår för matchning, gissar jag att varje profil ges max 0.5 sekunders tittande på, bland alla andra. Sedan väljer ryggmärgen det förslag som ögat fastnar på bland den hoper som visas.
Sen - efter klick - visas profilen.
Alternativt visas profilens första mening, tillsammans med bild, nick och ålder.
Först efter att man blivit utvald här, så blir profiltexten viktig.
Kan du inte bara PM:a din profil till några som du litar på här, eller be någon tjejkompis titta på den? Presentationen ger ju det allra första intrycket, det är DÅ man kan lyckas fånga någon de första sekunderna som är SÅ viktiga om man vill "sälja" sig själv, vilket man ju faktiskt gör i nätdajtingsammanhang...
Så här tror jag:
Absolut är profilen viktig, men allra viktigast är nog profilbilden. Jag skulle dessutom tro att nicket är viktigare än vad man skulle gissa, för ofta syns bara bild, nick och ålder då urvalsprocessen startar.
Ty när folk skannar av vad dejtingsajten föreslår för matchning, gissar jag att varje profil ges max 0.5 sekunders tittande på, bland alla andra. Sedan väljer ryggmärgen det förslag som ögat fastnar på bland den hoper som visas.
Sen - efter klick - visas profilen.
Alternativt visas profilens första mening, tillsammans med bild, nick och ålder.
Först efter att man blivit utvald här, så blir profiltexten viktig.