Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Kan du inte bara PM:a din profil till några som du litar på här, eller be någon tjejkompis titta på den? Presentationen ger ju det allra första intrycket, det är DÅ man kan lyckas fånga någon de första sekunderna som är SÅ viktiga om man vill "sälja" sig själv, vilket man ju faktiskt gör i nätdajtingsammanhang...

Så här tror jag:
Absolut är profilen viktig, men allra viktigast är nog profilbilden. Jag skulle dessutom tro att nicket är viktigare än vad man skulle gissa, för ofta syns bara bild, nick och ålder då urvalsprocessen startar.

Ty när folk skannar av vad dejtingsajten föreslår för matchning, gissar jag att varje profil ges max 0.5 sekunders tittande på, bland alla andra. Sedan väljer ryggmärgen det förslag som ögat fastnar på bland den hoper som visas.
Sen - efter klick - visas profilen.
Alternativt visas profilens första mening, tillsammans med bild, nick och ålder.

Först efter att man blivit utvald här, så blir profiltexten viktig.

Visa inte upp en så desperat och "loser"-attityd! Finns inget mer avtändande för en potentiell partner, oavsett kön...

Det här backar jag upp till 100%.
När den hamnar på Facebook tillsammans med ett par glas vin, finns det inte tillräckligt stora skämskuddar att uppbringa.

Jag får ganska många förfrågningar trots min brist på profilbild. I början när jag varken hade profilbild eller presentation så fick jag mängder. Det var så tradigt och de flesta kontaktförsöken var så låga att jag bestämde mig för att skriva en synnerligen tydlig och bestämd presentation. Nu är det de som läser presentationen som hör av sig. De som vill prata/maila snusk, veta vad jag har på mig, önskar tjänster av mig mot betalning eller liknande har trevligt nog till största delen slutat.

Så en anledning till att inte ha en profilbild är att det rensar bort de som enbart är intresserade av en utsida.

Inget att bry sig om TomasN, älsklingen ;) mandalaki är ju ofta lite bitter i kommentarerna.

Det är ingen bitterhet i kommentaren. Det är mer ett sätt att sänka mig i just den diskussionen.

Men det är ju lärorikt att vara på ett forum där man inte nödvändigtvis är normen. Det är ju inte jag som är den vite mannen här liksom.

Men din älskling är jag väl ändå inte heller.

Senast ändrad:

Nejdå, det var inte meningen att sänka dig. När jag backar tråden ser jag att min kommentar till Migo kan tolkas som att jag menade dig, men det gjorde jag inte.

Min kommentar handlade om några andra inlägg som visade att man antingen a) aldrig hört talas om begreppet "vita medelålders män" och deras dominans på så många områden eller b) låtsas att man aldrig gjort det.

Det är så märkligt att diskussioner som man kan föra i så många andra sammanhang hackar till och stoppar på Buke för att en del här (nej, jag menar inte dig) verkar ha missat allmänt kända fakta eller, som här, begrepp/företeelser. Lite som när t ex föräldraledighet diskuteras - "Nej, jag tror inte alls att pappor bara tar ut mycket mindre ledighet för så ser det inte ut bland mina kompisar". Man har totalbommat något väldigt känt då. (Nej, jag menade inte dig nu heller;))

Men Oldie ÄR otroligt otrevlig. Inget nytt under solen:)

Snälla mandalaki - så här får man inte göra enligt dig själv. Det här ska du (enligt dina "regler") ta upp med Oldie direkt.
Citerar dig själv i en annan tråd: "Vänd dig direkt till XXX då. Vid t ex ett lunchbord är det inte okej att vända sig till en person och prata högt om en annan vid bordet. Vilket faktiskt är jämförbart med vad du gör nu."

Lev som du lär! :)

Snälla mandalaki - så här får man inte göra enligt dig själv. Det här ska du (enligt dina "regler") ta upp med Oldie direkt.
Citerar dig själv i en annan tråd: "Vänd dig direkt till XXX då. Vid t ex ett lunchbord är det inte okej att vända sig till en person och prata högt om en annan vid bordet. Vilket faktiskt är jämförbart med vad du gör nu."

Lev som du lär! :)

Tänk att när jag skrev det där så visste jag att nu kommer tott att komma farande:D

Jag antar att du såg vad Oldie skrev om mig? Om han skriver till TomasN att jag är bitter, då kan jag skriva till Lillelorden att Oldie är otrevlig. I sådana fall gör jag gärna undantag från mina egna principer. Det jag skrev är ju dessutom sant, till skillnad från det Oldie skrev ;)

Tänk att när jag skrev det där så visste jag att nu kommer tott att komma farande:D

Jag antar att du såg vad Oldie skrev om mig? Om han skriver till TomasN att jag är bitter, då kan jag skriva till Lillelorden att Oldie är otrevlig. I sådana fall gör jag gärna undantag från mina egna principer. Det jag skrev är ju dessutom sant, till skillnad från det Oldie skrev ;)

Bortförklaringar är alltid roliga att läsa :)

...och det jag skrev i den tråden jag citerade dig i var också sant.

Det är ingen bortförklaring alls. Det är en förklaring.

Sedan tror jag att du missade det här: Om han skriver till TomasN att jag är bitter, då kan jag skriva till Lillelorden att Oldie är otrevlig. Så gjorde inte du i den andra tråden. Apropå bortförklaringar då.

Det är ingen bortförklaring alls. Det är en förklaring.

Sedan tror jag att du missade det här: Om han skriver till TomasN att jag är bitter, då kan jag skriva till Lillelorden att Oldie är otrevlig. Så gjorde inte du i den andra tråden. Apropå bortförklaringar då.

Oj herregud! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka