Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Skarvar på lite

Varför bara medelålders, de som brer ut sig har alltid gjort det på andras bekostnad. Kanhända kanske har dessa, nu när åren flytt fått inse att svansen de hade som unga har valsat vidare?

Ptr

Därför att just medelålders vita män utmärker sig i alla sammanhang, genom sitt sätt att ta plats på andras bekostnad.

Därmed inte sagt att alla vita medelålders män gör det, eller att det inte förekommer i andra grupper.

Bara det att jag har en viss bild av vilken sorts karlar det kan tänkas vara, och de har varit likadana sen tidiga tonåren!

De var svin då och är nog inte mer än att vänta än att de fortfarande är svin nu. Det jävligaste är att jag har en känsla av att deras ungar inte blir bättre av det, men detta var elakt skrivet, men så känner jag.

Ptr

Nej. Jag kan inte komma på någon.

Alltså. Antingen har du dålig fantasi eller så är du extremt fördomsfull.

För mig kvalar det där in i samma kategori som at alla kvinnor över 50 är sura klimakteriekärringar. Fördomsfullt och generaliserande.

Måhända är det väldig vanligt att vita medelålders män breder ut som på kvinnors bekostnad. Även andra mäns. Men nog fasiken finns det lysande exempel på män som inte gör det. Eller kvinnor som totalt dominerar - även om de är färre.

Fast det handlade ju faktiskt om huruvida det fanns sådana platser - inte huruvida det fanns andra sorters män.

Som Migo skrev:

Därför att just medelålders vita män utmärker sig i alla sammanhang, genom sitt sätt att ta plats på andras bekostnad.

Därmed inte sagt att alla vita medelålders män gör det, eller att det inte förekommer i andra grupper.

Fast det där känns ju lite som att man framför kritik och sen ursäktar sig för att man gjorde det.

Bara det att jag har en viss bild av vilken sorts karlar det kan tänkas vara, och de har varit likadana sen tidiga tonåren!

De var svin då och är nog inte mer än att vänta än att de fortfarande är svin nu. Det jävligaste är att jag har en känsla av att deras ungar inte blir bättre av det, men detta var elakt skrivet, men så känner jag.

Ptr

Jag förstår vilken typ av karlar du menar och många av dem hade nog ganska stor framgång hos tjejer när de var yngre. Nu när de har kommit upp i 40+ har deras fruar äntligen kommit på att de är svin och sparkat ut dem. De går då ut på nätet och försöker ragga med ungefär samma metoder som var framgångsrika när de var tonåringar och gärna på yngre kvinnor.

Jag förstår vilken typ av karlar du menar och många av dem hade nog ganska stor framgång hos tjejer när de var yngre. Nu när de har kommit upp i 40+ har deras fruar äntligen kommit på att de är svin och sparkat ut dem. De går då ut på nätet och försöker ragga med ungefär samma metoder som var framgångsrika när de var tonåringar och gärna på yngre kvinnor.

De e tur att man inte räknas in i den gruppen ;)
/s

Jag möter (och stör mig på) dessa gubbar i alla sammanhang, knappast bara i dejtingsammanhang. De avbryter samtal, låter inte andra prata, klappar "flickorna" på huvudet och pratar konstant om egna prestationer. Om det sen är en hundträningsgrupp, en julbordskö eller en grannträff spelar ingen roll. Mönstret är återkommande.

Satte sig själv i centrum, fick det att handla om honom själv - istället för att lyssna på vad hon sa. En illustration så klockren att jag garvade.

Satte sig själv i centrum, fick det att handla om honom själv - istället för att lyssna på vad hon sa. En illustration så klockren att jag garvade.

Det där gör vi nog lite till mans. Men jag håller med om att det blev lite väl tydligt illustrerat nu;)

Exempel: Föreningsgrupp som förbereder inför tävling. Blandade åldrar mellan 18-65, båda könen representerade. Man 65 anländer sent, parkerar inte bland de andra bilarna, utan ute på fältet. Kliver ur bilen och avbryter högljutt pågående diskussion genom att börja prata om privata oväsentligheter med näst äldsta mannen i sällskapet. Deklarerar att problemet som diskuteras inte är ett problem, för Man 65 ska fixa det på tävlingsdagen. Kör över gruppens tankar och för på eget initiativ vidare dagordningen. Väl på tävlingen dagen efter så kvaddar Man 65 hela uppgiften så pass att man tvingas pausa och omstrukturera, efter att flera startande fått sin tävling påverkad av strulet.

Exempel: Föreningsgrupp som förbereder inför tävling. Blandade åldrar mellan 18-65, båda könen representerade. Man 65 anländer sent, parkerar inte bland de andra bilarna, utan ute på fältet. Kliver ur bilen och avbryter högljutt pågående diskussion genom att börja prata om privata oväsentligheter med näst äldsta mannen i sällskapet. Deklarerar att problemet som diskuteras inte är ett problem, för Man 65 ska fixa det på tävlingsdagen. Kör över gruppens tankar och för på eget initiativ vidare dagordningen. Väl på tävlingen dagen efter så kvaddar Man 65 hela uppgiften så pass att man tvingas pausa och omstrukturera, efter att flera startande fått sin tävling påverkad av strulet.
Det var ett bra exempel på en människa som är lite för egocentrisk för att kunna fungera i grupp med andra människor. Det är dock inte en manlig egenskap, utan just en mänsklig. Ty det finns också kvinnor som väller ut på samma sätt, även om det är männen just du ser.

De jag stött ihop kan t.ex vara pensionär av det yngre slaget, av överklassbörd - och på resande fot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka