Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är lite som att kliva in i en historisk roman. Jättespännande!

Speciellt när man kan åka hem igen när man är nöjd :D

Fast det du pratar om går ju inte att se på några bilder. Jag förstår absolut att man kan känna så med vissa, men där tror jag mer det beror på personlighet än något annat.

Att du tror att en person av "högre klass" inte skulle tycka om att skita ner sig i stallet osv osv betyder ju inte att det faktiskt är så

Jo i det här fallet var det så. Det framgick tämligen omgående.

KL

Slänger in en fråga från höger. Några teorier om varför killar verkar tycka det är viktigt att ha minst en ganska avklädd bild i sin profil? Kan vara allt från badbilder till "jag-ligger-i-sängen"-bilden till den klassiska "jag-fotar-mig-själv-i-badrummet"-bilden...

Själv tycker jag att det är rätt ointressant att se på bild och väljer ofta bort killar med sånna bilder. Hur gör ni?

de som haft sådana bilder har sällan - eller aldrig - haft profiler som väckt något slags intresse hos mig. jag har alltid fått känslan att den läggs in lite som en "taster" - typ kolla vad du skulle kunna ligga brevid...

Precis som alla andra människor blir män påverkade av den bild som vi blir matade av från media om hur vi ska se ut för att ha något värde i dagens samhälle.

Och de män som har kroppar som uppfyller utseendekraven tror nog att de får en fördel framför oss andra genom att visa upp att de faktiskt har den typen av kropp. När det gäller nätdejting så gäller det att göra allt man kan för att väcka uppmärksamhet eftersom det finns ett så stort utbud att konkurrera med.

Om du menar att även män som inte har en så estetiskt tilltalande kropp visar sig halvnakna så har jag ingen förklaring. ;)

de som haft sådana bilder har sällan - eller aldrig - haft profiler som väckt något slags intresse hos mig. jag har alltid fått känslan att den läggs in lite som en "taster" - typ kolla vad du skulle kunna ligga brevid...

Hemskt. :banghead:

Om du menar att även män som inte har en så estetiskt tilltalande kropp visar sig halvnakna så har jag ingen förklaring. ;)

Inte jag heller.

varför visar man upp en avklädd bild med en ölsejdel i högsta hugg? Eller ansiktsfoton som också visar delar av en naken överkropp? Brukar man gå omkring halvnaken till vardags? (vad säger kollegorna på jobbet?)

Sanningen att säga så är det ytterst ytterst få män i 55-årsåldern som är estetiskt tilltalande, sådär att man dreglar.

Därmed inte sagt att jag skulle ha något alls emot deras nakna kroppar, i Det Verkliga Livet. Jag gillar manskroppen. Men på bild, som raggningsförsök.

Näe.

Har funderat på samma sak med bilderna på tjejer! Sen är de är det givet vis inte deras fel när karlar till gubbslem inte alls begriper att det inte är tjusiga kroppen de vill visa upp.

Nåja, överdrivet naket och överdrivet fokus på sprit går bort!

Sen kan där vara vacker och fin bild med en tjusig tjej i en vacker miljö, men då får det allt vara helheten som säger något om vilken omgivning denne tjejen kan tänkas trivas i. Men det är nåt annat som jag ser det

Ptr

Åhh, jag har haft en jättemysig helg. Vi har egentligen inte gjort annat än att ligga i sängen och kolla på Vinterstudion men vi har hunnit prata och gosa en hel massa. Lite häftigt att träffa någon som man direkt känner sig sådär bekväm med att man bara kan ligga på axeln och pilla i håret på bröstet utan att det känns ett dugg konstlat.

Tror inte det kommer att leda till någon jätteförälskelse men vi kommer helt klart ses igen och det finns viss potential. Eventuellt kommer vi fira nyår ihop.

Åhh, jag har haft en jättemysig helg. Vi har egentligen inte gjort annat än att ligga i sängen och kolla på Vinterstudion men vi har hunnit prata och gosa en hel massa. Lite häftigt att träffa någon som man direkt känner sig sådär bekväm med att man bara kan ligga på axeln och pilla i håret på bröstet utan att det känns ett dugg konstlat.

Tror inte det kommer att leda till någon jätteförälskelse men vi kommer helt klart ses igen och det finns viss potential. Eventuellt kommer vi fira nyår ihop.

Fast är jätteförälskelse ett krav? Är inte "potential" gott nog?

Jag tycker att det är viktigt att vara bekväm, att ha saker att tala om och att det är mysigt att vara tillsammans. Känslor kan växa.

Själv blir jag inte blixtförälskad och jättekär. Däremot är min kärlek stark - fast den kommer efter ett tag.

Nej, det är absolut inte något krav.
Vi känner båda att vi gärna vill fortsätta lära känna varandra och ingen av oss känner att det nödvändigtvis måste leda till något djupare. Vi är nöjda med att trivas i varandras sällskap och att bara njuta av det som är just nu. Skulle det bli något mer så är det en bonus, men inget "måste".

Fast är jätteförälskelse ett krav? Är inte "potential" gott nog?

Jag tycker att det är viktigt att vara bekväm, att ha saker att tala om och att det är mysigt att vara tillsammans. Känslor kan växa.

Själv blir jag inte blixtförälskad och jättekär. Däremot är min kärlek stark - fast den kommer efter ett tag.

Så känner jag också. Hade, som sagt, en mycket trevlig date i lite över ett dygn i helgen. Vi trivdes, vi pratade, vi funkade, vi gillade det, vi rörde varandra, vi höll handen, vi pussades lite osv. Inget blixt-"någonting" men vi trivdes och fick mersmak. Jag känner mig glad och hoppas nästa date kommer snart och blir lika trevlig/fin. Han är annorlunda än mina tidigare män, och det känns bra. Känns bra att ta det lugnt, och det känns på samma gång tryggt och stabilt på nåt sätt. Hoppas jag kan ha kvar den känslan (ni vet ju hur jag kan vara... ;) )

Har funderat på samma sak med bilderna på tjejer! Sen är de är det givet vis inte deras fel när karlar till gubbslem inte alls begriper att det inte är tjusiga kroppen de vill visa upp.

Men när det gäller vissa bilder som visas just på en dejtingsida så tror jag faktiskt att målet ibland är att visa upp kroppen!

Sen betyder ku inte det att man måste skicka sexförslag direkt ändå.

Ja det är nog ganska inramat att växa upp och leva där. Snävare förväntningar, lägre tolerans för misstag och så.

Nej, och inte att allt är sexförslag heller. Men visst är det ett problem!

Ptr

Längst ner i min presentation står det: "40+ are som skickar flirtar och intima inviter undanbedes."

Idag fick jag följande:
"*NAMN* 43 Idag 12:29 »
Hej,

Hur mås det :-) ? Gillar du, precis som jag, att seriöst sola och bada naken på sommaren ?"

Vad är det för fel på folk?!

Finns det ingen plats i världen där inte medelålders män breder ut sig på andras bekostnad?:yuck:

*funderar*

Om du skriver det på en T-shirt som du bär på första bilden, så kan det finnas en chans att de ser det. En del kommer att läsa det. Nån av de som läser det och inte tar det som en omvänd invit kanske förstår det. Nån av dem som förstår kanske låter bli att maila dig. Kanske. ;)

Då får hon nog skriva det på ryggen. Allt som hon skriver på t-shirtens framsida riskerar ge henne "Hej, fina bröst du har!"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka