Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Varför skrev du inte "Jag tänkte gå och se en film på lördag, har du lust att gå med?"

Du skriver ofta om dig själv i tredje person och jag lovar dig, det stöter bara bort. INGEN attraheras av en person som pratar som ett barn. Det låter bara urfånigt.

En lärdom du kan dra av den här tråden är att det är oerhört viktigt hur man formulerar sig - FÖR viktigt ibland tycker jag, det är därför jag skäller på tanten med jämna mellanrum.

Men om du skriver som här - då förstår jag om svaren uteblir. Jag vet att du säger att du tar allting med humor och ironi, "sån e ja:D", men om inte ens du själv tar dig och din vilja att dejta på allvar, vem ska då göra det?

Skriv jag, skriv inte stickan.
Sätt punkt och använd stor bokstav.
Skriv svenska, inte fjortisspråk.
Håll igen på smileys.
Visa ett allvar också, slå inte bort allt med asgarv och ironi.

Förvisso ja-MEN hon har kallat mig Stickan sen vi gick i skolan - och lärdom tar jag
/s

Men folk har massa smeknamn på mig men det betyder inte att jag talar om mig själv i tredje person för det.

Jag med. Många av de jag träffar på dejtingsidor är så grabbiga och det passar inte mig. Grabbiga i sitt språk, värderingar, sätt etc. Jag tänker att jag ska vara fördomsfri men jag tycker det verkar som att vissa yrken är mer grabbiga än andra. Samtidigt vill jag inte tänka att jag måste träffa någon som är akademiker. Klurigt.

Men vad hon har kallat dig spelar ingen roll. Poängen är att om jag vill gå på bio med någon så frågar jag "bio med mig?" Inte "bio med mandalaki?". Det är barnspråk.

Jag tror att de som anser sig passa på såna där sajter mest vill hitta nåt snyggt och representativt som klär dem. Och beundrar dem.

jag vill ha en dejtingsida för människor som inte glor på bilder och anmärker på utseendet eller liknande. Där det inte är viktigt. Där man inte heller måste vara perfekt på några vis.

Påminn mig om att aldrig nätdejta. Det verkar så oerhört jobbigt att bli nobbad och att hitta någon vettig, för vettigt är inte frågor om att suga någons kuk.

Vi har det jättemysigt. Har legat i sängen och kollat på tv hela dagen. Blev inte så mycket sömn inatt:p

Nej det förstår jag att du inte gör, ser ut som profilbilden som visserligen är en tjusig fyrbening :)

Nej det förstår jag att du inte gör, ser ut som profilbilden som visserligen är en tjusig fyrbening :)

:D Så bra att du fattade det.

Men några andra bilder på mig lär du inte hitta om du inte googlar ordentligt. De flesta bilder kopplade till mitt namn visar någon i min närhet eller helt utan anknytning. Jag är skicklig på att undvika kameror ;)

Hrm... beror inte det på i vilket åldersspann man rör sig?

Ytterst få av de profiler jag ser anger utseendet som någon faktor.

Men presentationer och önskemål ÄR intressant!

Ärlig och trevlig är ofta återkommande bland önskningarna . Bilder på dem själva som sig "snygga" är inte så många. ofta sitter de i en soffa eller utomhus. Just sittandet är påfallande frekvent. En hel har inte kammat sig innan eller kollat så att kläderna inte har hål eller fläckar.

Jag misstänker att kvinnorna på dejtingsiterna ansträngt sig för att se bra ut på bilderna? Få visar sitt-bilder (då syns eventuella bilringar?)? Misstänker också att kvinnorna kammar sig, tar rena kläder?

Jag vet inte om det handlar om ålder eller andra faktorer. Jag vet bara att jag har fått nej pga att jag inte varit tillräckligt snygg eller för tjock eller att jag haft fel intressen etc. Och ja- personerna har sagt dessa saler rakt ut. Det är inte jag som tror det pga dåligt självförtroende. Ibland har det varit efter dejter och ibland på mailstadiet. Jag har dock träffar folk som inte varit så men då har annat inte stämt. Tycker att nätdejtingen är en rätt hård värld. Ibland är det kul dock och ibland trevliga personer. Men skulle jag ha ngt annat sätt att träffa ngn skulle jag hellre göra det. Men när man prövat föreningar, vänners vänner, krogen etc så är det nätdejtingen som känns som det som är kvar.
Sen är perfekt kanske fel ord. Snarare att leva upp till en norm eller ideal.

Senast ändrad:

Jag vet inte om det handlar om ålder eller andra faktorer. Jag vet bara att jag har fått nej pga att jag inte varit tillräckligt snygg eller för tjock eller att jag haft fel intressen etc. Och ja- personerna har sagt dessa saler rakt ut. Det är inte jag som tror det pga dåligt självförtroende. Ibland har det varit efter dejter och ibland på mailstadiet. Jag har dock träffar folk som inte varit så men då har annat inte stämt. Tycker att nätdejtingen är en rätt hård värld. Ibland är det kul dock och ibland trevliga personer. Men skulle jag ha ngt annat sätt att träffa ngn skulle jag hellre göra det. Men när man prövat föreningar, vänners vänner, krogen etc så är det nätdejtingen som känns som det som är kvar.

Intressant.

jag har inte fått kommentarer om min fulhet. Men kanske beror det på att jag är så medveten om den och bestämt mig för att inte bry mig om det? Jag tror att det framgår rätt tydligt att jag vet att jag inte ser bra ut. Att jag söker nån som inte ser till det yttre utan vill ha en intelligent, påhittig, driftig kvinna?

OM nån tar kontakt med mig så är det inte de som söker någon med perfekt kropp. Däremot tror jag att jag har "stil" och vett att klä mig efter sammanhanget. Men snygg - nä de männen letar nån annanstans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 941
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat