Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Håller inte med. Har skickat meddelanden till killar jag verkligen sett som intressanta (the perfect match) men inte fått svar - trots att det känts lätt att skriva.
...och vem man än skriver till så vill man ju ha svar. Har blivit allergisk mot det där att bara skriva ut i tomma intet :(

Jadu- det verkar vara mer än jag som har problem med att på till det där PERFEKTA öppningsmailet som man bara MÅSTE svara på :D--hur jag än formulerar om å tänker efter å fixar å donar å micklar med orden--- så verkar dom hamna i sopkorgen med automatik ju :o

/s

Hur hade du tänkt att det ska gå till när du vet ytterst lite om den andra?

De jag svarade hade alla följande gemensamt: de verkade komma från en person som gav intrycket av att ha satt sig ner och utan krångligheter skrivit ett mail som resultat av att han kollat min profil och gillat den. Detta framkom i ton och innehåll i mailet.

Försöker man förbehållslöst anpassa sig efter människor man inte känner öht för att vinna deras gunst (eller få svar), så kommer man i slutändan bara lura sig själv.

Min erfarenhet gav mig följande inställning: var så ärlig mot mig själv som möjligt, mina intentioner, mina mål. Var ödmjuk och trevlig. Svarar de inte, their loss. Allt dessa människor är är föreställningar om en person jag inte vet något om, likaså jag för dem. Ett blint famlande bland profilbilder och rätt som det är kanske man lyckas tajma någon annan man faktiskt råkar tycka om.

Må låta krasst men så slutade jag nätdejta av en anledning också ;)

Senast ändrad:

Hur hade du tänkt att det ska gå till när du vet ytterst lite om den andra?

De jag svarade hade alla följande gemensamt: de verkade komma från en person som gav intrycket av att ha satt sig ner och utan krångligheter skrivit ett mail som resultat av att han kollat min profil och gillat den. Detta framkom i ton och innehåll i mailet.

Försöker man förbehållslöst anpassa sig efter människor man inte känner öht för att vinna deras gunst (eller få svar), så kommer man i slutändan bara lura sig själv.

Min erfarenhet gav mig följande inställning: var så ärlig mot mig själv som möjligt, mina intentioner, mina mål. Var ödmjuk och trevlig. Svarar de inte, their loss. Allt dessa människor är är föreställningar om en person jag inte vet något om, likaså jag för dem. Ett blint famlande bland profilbilder och rätt som det är kanske man lyckas tajma någon annan man faktiskt råkar tycka om.

Må låta krasst men så slutade jag nätdejta av en anledning också ;)

Ja får jag inte till en första dejt innan nyår så försvinner 2 profiler från nätdejtingsidorna- ingen förlust anser kvinnorna så :D:D:D:D

Jag skulle vilja vara så fräck att påstå att det är sjukt svårt att skriva ett öppningsmail om man gör det för att locka fram ett svar. Har man däremot genuint fått intresse för någons profil och vad den skrivit så är det inte lika svårt. Att hoppas på svar är en helt annan sak än att försöka komma på rätt ekvation för att locka fram ett (hos en person man inte känner överhuvudtaget!!).

Word!!

"Jag blir jätteintresserad av din presentation" jämfört med "vad intressant att du tycker att X är bra till Y, hur har du kommit på det?". Jag vet ju vilken jag svarar på...

Oj, så ambitiöst med era fantastiska öppningsmail.

Jag skulle ut på stan i lördags och medan jag gjorde iordning mig så hade jag en dejtingsajt uppe. Precis innan jag skulle iväg, vid 23.00, såg jag en kille jag direkt fastnade för. Frågade bara om han inte kunde ta sig in till samma pub så vi kunde ses efter en halvtimme. Det sa pang direkt när vi sågs! Döhäftigt.
Vi har pratat i tel åtskilliga timmar sen dess och ska träffas igen i helgen.

O ibland kan man maila fram och tillbaka i evigheter och det leder ingenvart.

Min sambos bästis och hans fru skapade sina konton nästan samtidigt, tog kontakt nästan samtidigt och sen var det liksom de :D

*kl*

Måste bara skriva av mig lite.
Var på min första dejt idag. :) Vi har skrivit mkt med varandra sedan en vecka tillbaka, och pratat i telefon en gång.
Han är himla trevlig.
När vi sågs idag för första gången så var det väl inget speciellt, känslomässigt. Det sa ju inte direkt klick.
Jag ERKÄNNER att han har utseendet mot sig lite. Jag vill egentligen inte säga det, men så är det. Han är snygg, men typ lika lång som jag (<170). Så tydligen så har storleken betydelse ;)
Vi ska troligtvis ses igen, så vi får väl se. Längden kanske spelar mindre roll då....
Skäms lite för att jag bryr mig :o

Jag träffar sporadiskt en som är lika lång (kort? <170) som jag och dessutom drar mindre storlekar i kläder :cautious: I nätdejtingen satte jag en gräns på 180. Tidigare föremål för attraktion har alltid varit omkring den längden och jag har inte tidigare ansett mig intresserad av någon kortare.

i detta fall kompenserar personligheten - och den är STOR :D (Jag pratar defintivt och ENDAST om personligheten fyi!)

Senast ändrad:

Oj, så ambitiöst med era fantastiska öppningsmail.

Jag skulle ut på stan i lördags och medan jag gjorde iordning mig så hade jag en dejtingsajt uppe. Precis innan jag skulle iväg, vid 23.00, såg jag en kille jag direkt fastnade för. Frågade bara om han inte kunde ta sig in till samma pub så vi kunde ses efter en halvtimme. Det sa pang direkt när vi sågs! Döhäftigt.
Vi har pratat i tel åtskilliga timmar sen dess och ska träffas igen i helgen.

O ibland kan man maila fram och tillbaka i evigheter och det leder ingenvart.

Ja, man ska inte göra det så komplicerat :) Ibland känner jag att det "eviga" mejlandet tråkar ut mig, ibland bygger man upp förväntningar som faller platt, när man träffar personen IRL.:(

Några av mina mest lyckade dejter har gått till ungefär som du beskriver. Man märker ju ganska snabbt om det klickar, och gör det inte det är ju inte det hela världen ;) Det är ju inte så märkvärdigt att gå ut o ta en kaffe/öl etc med någon att det behöver förberedas i veckor...:D

KL

Jag kan inte riktigt förstå att så många verkar fokusera på hur första mailet är formulerat. Visst är det första intrycket men ett djupt intrycksfullt första mail är nästan omöjligt att få till om man inte känner personen man mailar till.

I "verkliga livet" brukar de flesta börja med ett enkelt hej.

Om det verkar vara en intressant kvinna som skriver så svarar jag även om hon så bara skriver HEJ. Jag försöker inte analysera en människa alltför mycket på grundval av några få rader i ett öpningsmail. Tänk så många man riskerar att sortera bort.

Visst är det så! I grund och botten är uteblivet svar = personen gillade inte bilderna och kanske inte heller profilen.
Nätdejting är en köttmarknad! Snygga bilder är a och o. Snygga bilder i kombination med trevlig presentation = välj och vraka.

Du behöver inte svara om du inte vill, men var inte du sambo med gård och allt i somras??

KL

Jag kan inte riktigt förstå att så många verkar fokusera på hur första mailet är formulerat. Visst är det första intrycket men ett djupt intrycksfullt första mail är nästan omöjligt att få till om man inte känner personen man mailar till.

I "verkliga livet" brukar de flesta börja med ett enkelt hej.

Om det verkar vara en intressant kvinna som skriver så svarar jag även om hon så bara skriver HEJ. Jag försöker inte analysera en människa alltför mycket på grundval av några få rader i ett öpningsmail. Tänk så många man riskerar att sortera bort.

Fast I Verkliga Livet går man inte fram till någon, säger hej och går därifrån.

Jag kan tycka att om man bemödar sig om att skicka ett mail så är det nonchalant och stöddigt att skriva "tjena läget" "läget" "hej" och inget mer.

Jag vill gärna veta varför han tar kontakt med just mig. Misstänker också att det första mailet förväntas bli besvarat med en betydligt längre harang. (i djup tacksamhet över att han bemödat sig om att uppmärksamma lilla mig?)

Sorry om jag är bister, men det känns lite pubertalt att inte ens kunna skriva en hel mening, med stor bokstav och skiljetecken.
Vill jag verkligen kommunicera med någon som inte kan producera något mer än så?

...och ja, jag har vänligt svarat ett otal sådana mail, i början när jag fick mail. I de flesta av fallen så fortsatte vererbörande med korta svar i stilen "ja" "nej" "är du kåt" "gillar du att suga kuk" - eller (i majoriteten) av ingen mer kontakt alls.

Det behöver inte vara djupt eller göra intryck. Men det ska vara något mer än ett oartikulerat gutteralt läte.

Vill han veta något? Vill han lära känna mig? eller vill han bara ha nån som suger av honom?

Visst, jag gör gärna det senare. Men då ska jag gilla honom, och ha lärt känna honom först....;)

Kl
Jag är jättepirrig. Skickade en flirt till en kille i början av förra veckan. Han svarade med ett mail och sedan dess har vi haft konstant kontakt på kik.
I tisdags träffades vi och käkade middag och nu är jag på väg till honom för att duscha och byta om innan mitt kvällsjobb. Sedan är tanken att vi ska spendera hela helgen tillsammans hemma hos mig. Han har tom lovat att mocka åt mig imorgon när jag rider!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat