Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Va? Benjamin som är så charmig och söt och melankolisk och och alldeles underbar?
Tanten måste genast dejta honom och rapportera om han även kan sjunga smäktande ballader i stearinljusets sken. Filmsekvens på det är ett plus. Både i protokollet och i hugade damers ögon gissar jag.

Menar du Benjamin med ståndet? Åh fy fan, jag som just lagt mig, nu kommer jag att få mardrömmar:rofl::rofl::rofl:

Benjamin är ett skämt från en dejtingtråd(?) för ett antal år sedan. Lite som den blå micron och stålgalgen i toan. Buke i sitt esse:D

Aha, har missat det. Osis, då är man på ute-listan då... :(
Men blå micron känner jag till. Är jag en bubblare då iaf? :)

kl

Gaahhh!! Jävla snöoväder! På lördag är det meningen att min date ska komma till mig för första gången, men just nu ser det ut som om allt går i stöpet pga snöovädret! SOM jag har väntat (snällt i många veckor) och så kanske allt skiter sig :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh:

Senast ändrad:

Är jag stingslig?????

Nä, det tycker inte jag. Han hade kunnat göra det så mycket mindre otrevligt genom att skriva något mer eller mindre vettigt mail och sedan fråga dig om ni kunde låsa upp bilderna bägge två, eller något åt det hållet.

Istället för att lägga fram det som om "Höhö, där gick du verkligen miste om min uppmärksamhet & bekräftelse, lill-bruttan, men gör som jag vill så får du dig en flirt vilket du säkert önskar av hela ditt hjärta för jag är då en fantastisk karl".

Har du fått något svar från "svårt"?? :)

"Höhö, där gick du verkligen miste om min uppmärksamhet & bekräftelse, lill-bruttan, men gör som jag vill så får du dig en flirt vilket du säkert önskar av hela ditt hjärta för jag är då en fantastisk karl".

Där tror jag att du kommit nåt på spåret!:D Den attityden verkar vääääldigt många av männen på sajterna ha! De verkar tro att de är Guds gåva till kvinnligheten...

Fast det är nog ofta jätte jätte svårt att veta vad man ska skriva som "öppning".

Jag skulle vilja vara så fräck att påstå att det är sjukt svårt att skriva ett öppningsmail om man gör det för att locka fram ett svar. Har man däremot genuint fått intresse för någons profil och vad den skrivit så är det inte lika svårt. Att hoppas på svar är en helt annan sak än att försöka komma på rätt ekvation för att locka fram ett (hos en person man inte känner överhuvudtaget!!).

Jag skulle vilja vara så fräck att påstå att det är sjukt svårt att skriva ett öppningsmail om man gör det för att locka fram ett svar. Har man däremot genuint fått intresse för någons profil och vad den skrivit så är det inte lika svårt. Att hoppas på svar är en helt annan sak än att försöka komma på rätt ekvation för att locka fram ett (hos en person man inte känner överhuvudtaget!!).

Håller inte med. Har skickat meddelanden till killar jag verkligen sett som intressanta (the perfect match) men inte fått svar - trots att det känts lätt att skriva.
...och vem man än skriver till så vill man ju ha svar. Har blivit allergisk mot det där att bara skriva ut i tomma intet :(

Fast det är nog ofta jätte jätte svårt att veta vad man ska skriva som "öppning".

Jo, men att bara skriva ordet "svårt" är kanske inte universums mest lysande kontaktförsök? Om nån stapplar fram till dig IRL, ställer sig framför dig och säger "svårt"- hur tänker du då om den personen?

Fast i det du säger är utgångspunkten just om du fick svar eller inte. Min utgångspunkt var formuleringen av ett öppningsbrev.

Klart det är tråkigt att inte få svar, men att det skulle vara uteslutande beroende på hur en formulerar sitt öppningsbrev eller inte har jag svårt att tro på. Det finns hur många faktorer som helst som gör att en person väljer att svara eller inte. Vilka kan man som total främling på en nätdejtingsida sällan gissa sig fram till.

Jo, men att bara skriva ordet "svårt" är kanske inte universums mest lysande kontaktförsök? Om nån stapplar fram till dig IRL, ställer sig framför dig och säger "svårt"- hur tänker du då om den personen?

Håller fullständigt med.
Min kommentar gäller, eller är en fortsättning på, Texaz fråga om hon är stingslig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 108
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat