Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Fast I Verkliga Livet går man inte fram till någon, säger hej och går därifrån.

Jag kan tycka att om man bemödar sig om att skicka ett mail så är det nonchalant och stöddigt att skriva "tjena läget" "läget" "hej" och inget mer.

Jag vill gärna veta varför han tar kontakt med just mig. Misstänker också att det första mailet förväntas bli besvarat med en betydligt längre harang. (i djup tacksamhet över att han bemödat sig om att uppmärksamma lilla mig?)

Sorry om jag är bister, men det känns lite pubertalt att inte ens kunna skriva en hel mening, med stor bokstav och skiljetecken.
Vill jag verkligen kommunicera med någon som inte kan producera något mer än så?

...och ja, jag har vänligt svarat ett otal sådana mail, i början när jag fick mail. I de flesta av fallen så fortsatte vererbörande med korta svar i stilen "ja" "nej" "är du kåt" "gillar du att suga kuk" - eller (i majoriteten) av ingen mer kontakt alls.

Det behöver inte vara djupt eller göra intryck. Men det ska vara något mer än ett oartikulerat gutteralt läte.

Vill han veta något? Vill han lära känna mig? eller vill han bara ha nån som suger av honom?

Visst, jag gör gärna det senare. Men då ska jag gilla honom, och ha lärt känna honom först....;)

Många som mejlar mig, gör det när jag är online och då blir kontakten mer chat- liknande. Då kan man ju börja med ett "Hej! Hur är det med dig?/ Läget?" osv, eftersom den som skickar meddelandet troligen förväntar sig ett ganska snabbt svar.

Att sändaren förväntar sig ett långt, tacksamt, svar, tror jag inte. Som man ropar, får man svar, ju ;) Däremot har jag också svårt när personer inte behärskar de grundläggande reglerna i skriftspråket.

Såna explicita sexfrågor, som du beskriver, brukar jag anmäla till administrationen.

Kl
Jag är jättepirrig. Skickade en flirt till en kille i början av förra veckan. Han svarade med ett mail och sedan dess har vi haft konstant kontakt på kik.
I tisdags träffades vi och käkade middag och nu är jag på väg till honom för att duscha och byta om innan mitt kvällsjobb. Sedan är tanken att vi ska spendera hela helgen tillsammans hemma hos mig. Han har tom lovat att mocka åt mig imorgon när jag rider!
Håller tummarna! :)

Kl.
Detta är nog det bästa öppningsmail jag fått:

-------------------------------
Xxxxxxxxx01 39

Hallå
Det är riktigt trevlig och behaglig att läsa och se din profil som verkligen låter intressant och får mig så mycket attraherad av mig och det ska bli kul att lära känna varandra mer bättre ... Kan du skriva till mig din e-postadress så att jag kan skriva till er mer om mig själv och även skicka fler bilder på mig ..
Hoppas att läsa från dig snart.
Xxxx

Det fanns ingen profilbild, ingen presentation, inga egenskaper.
Men nog kände jag det där speciella pirret, som bara dyker upp när någon pejlat in exakt våglängd.

Tyvärr var jag för blyg för att avslöja någon mailadress.:(
Nu tror jag att timingen har passerat, ögonblicket är svunnet, stunden är borta.

Kl.
Detta är nog det bästa öppningsmail jag fått:

Xxxxxxxxx01 39

Hallå
Det är riktigt trevlig och behaglig att läsa och se din profil som verkligen låter intressant och får mig så mycket attraherad av mig och det ska bli kul att lära känna varandra mer bättre ... Kan du skriva till mig din e-postadress så att jag kan skriva till er mer om mig själv och även skicka fler bilder på mig ..
Hoppas att läsa från dig snart.
Xxxx

Det fanns ingen profilbild, ingen presentation, inga egenskaper.
Men nog kände jag det där speciella pirret, som bara dyker upp när någon pejlat in exakt våglängd.

Tyvärr var jag för blyg för att avslöja någon mailadress.:(
Nu tror jag att timingen har passerat, ögonblicket är svunnet, stunden är borta.

:rofl::rofl::rofl: :banghead:

Ursäkta Tanten, men nu svarar jag dig igen.

Du skriver "Sorry om jag är bister, men det känns lite pubertalt att inte ens kunna skriva en hel mening, med stor bokstav och skiljetecken.
Vill jag verkligen kommunicera med någon som inte kan producera något mer än så?"

Kärlek och passion går utanför skrivförmåga. Jag är ju själv välutbildad akademiker men bryr mig inte om killen är dålig på att skriva. Han kan ju vara omtänksam, rolig, snäll, sexig, pratglad och smart irl. Tycker att du kan gå miste om ett guldkorn om du är så bestämd i dina åsikter. Jag själv svarade ju på en helt otroligt torftig profiltext förra helgen och ändå pirrar det i magen när jag tänker på honom. Han hade skrivt två enkla meningar. När vi sågs pratade vi non stop i flera timmar. En man med drömmar och ambitioner. Det visade sig att han kom från ett annat nordiskt land. Inte lätt att skriva fint då men oj så mycket han har inombords. Normalt sett så skriver man väl inte till sin partner utan pratar.

Jag har levt med högt välubildade män som tråkat ut mig något enormt. Men skriva fint kunde de.

Du skriver "Sorry om jag är bister, men det känns lite pubertalt att inte ens kunna skriva en hel mening, med stor bokstav och skiljetecken.
Vill jag verkligen kommunicera med någon som inte kan producera något mer än så?"

Kärlek och passion går utanför skrivförmåga. Jag är ju själv välutbildad akademiker men bryr mig inte om killen är dålig på att skriva. Han kan ju vara omtänksam, rolig, snäll, sexig, pratglad och smart irl. Tycker att du kan gå miste om ett guldkorn om du är så bestämd i dina åsikter. Jag själv svarade ju på en helt otroligt torftig profiltext förra helgen och ändå pirrar det i magen när jag tänker på honom. Han hade skrivt två enkla meningar. När vi sågs pratade vi non stop i flera timmar. En man med drömmar och ambitioner. Det visade sig att han kom från ett annat nordiskt land. Inte lätt att skriva fint då men oj så mycket han har inombords. Normalt sett så skriver man väl inte till sin partner utan pratar.

Jag har levt med högt välubildade män som tråkat ut mig något enormt. Men skriva fint kunde de.

Du plockar det ur sitt sammanhang. Det är inte snällt. Om vi nu ska bedöma snällhet.

Om jag bemödar mig att skriva normalt artigt och flera meningar och hela tiden besvaras med ja, nej, kul, och det fortsätter så i mail fyra, fem och tolv. Har jag inte rätt att tröttna ur då?

Jag skrev i all välmening.

I ditt exempel har du rätt naturligtvis men det handlar ju inte om versaler/gemener...

Vad jag har lärt mig är att man ska ses snabbt. Oavsett textlängd så känns det som en annan person när man ses irl än den uppfattning man fått.

Fast jag tror att Lurv sett det som jag var inne på tidigare: att du slår ner på ALLT. Inget duger. Är det inte någon enskild formulering som du tolkar och hakar upp dig på så är det stavning/skrivsätt. Tror det är svårt att ägna sig åt just nätdejting då.

Var nog bra du bommade den, den luktar bluffannons. Har fått ett antal liknande. Får de tag i eposten så tar det år att bli av med meddelanden med bifogade bilder av skiftande slag.

Ptr

Kanske ska man inte vara så statusfixerad? Eller akademiskt snäv?

För min del är det viktigaste att jag och personen i fråga attraheras, både fysiskt och mentalt, av varandra, än social status, hur han skriver, klär sig, uppför sig (om han nu inte är direkt otrevlig, förstås ;) )

Jag tror också på att det är bättre att ses snabbt, innan man hunnit fundera och analysera varenda mening och ord. För mig är det bättre att gå på "magkänslan". Visserligen har jag haft flitig, och väldigt trevlig, mejlkontakt med personer som bor LÅNGT ifrån mig, men det känns som om det då blir en ganska stor grej att verkligen träffas, så det har fått anstå, till vidare.

Fast jag tror att Lurv sett det som jag var inne på tidigare: att du slår ner på ALLT. Inget duger. Är det inte någon enskild formulering som du tolkar och hakar upp dig på så är det stavning/skrivsätt. Tror det är svårt att ägna sig åt just nätdejting då.

Jag kanske bättre får se över vad jag skriver här.

för jag kontaktar ju en hel massa män. Skickar meddelanden, första mail, inbjuder inte för långt, inte för kaxigt, vänligt intresserat. Jag svarar på ALLA mail och försöker att vara artig och trevlig även där jag luktar mig till kontigheter. Allt efter devisen att man måste bevisa att man är dum innan jag förutsätter det. Precis som jag närmar mig människor i Det Verkliga Livet.

Men de gånger jag slår huvudet i väggen, råkar på puckon, hittar galningar - då pyser jag på buke.

Men sedan ÄR jag ju rädd. Skiträdd. Jag tycker det är otroligt skrämmande att lägga ut sin bild och sin text för bedömning. Att män ska sitta vid datorn och titta och bedöma. Påminner för mycket om ungdomens danser där jag stod vid väggen elelr satt vid bordet och höll kompisarnas väskor hela kvällen. När jag var den fula väninnan som de med hade för att själva framstå i bättre dager. Ni anar inte hur många skitsnygga "kompisar" jag hade i ungdomsåren... Vänskapen hittade jag bland männen. Som just vänner.

När ingen i verkligheten ser mig som partnermaterial, varför ska det hända på nätet?
Nätdejtingen plågar mig. Men jag försöker, det är ju så man ska göra...

Men sedan ÄR jag ju rädd. Skiträdd. Jag tycker det är otroligt skrämmande att lägga ut sin bild och sin text för bedömning. Att män ska sitta vid datorn och titta och bedöma. Påminner för mycket om ungdomens danser där jag stod vid väggen elelr satt vid bordet och höll kompisarnas väskor hela kvällen. När jag var den fula väninnan som de med hade för att själva framstå i bättre dager. Ni anar inte hur många skitsnygga "kompisar" jag hade i ungdomsåren... Vänskapen hittade jag bland männen. Som just vänner.

När ingen i verkligheten ser mig som partnermaterial, varför ska det hända på nätet?
Nätdejtingen plågar mig. Men jag försöker, det är ju så man ska göra...

Om du mår dåligt av det, finns det väl ingen anledning att fortsätta?

Men tror man att ingen vill ha en så blir det ju så.

Och att du skulle vara ful är ju bara dumheter!! (vi har gemensamma vänner på fejjan)

Men tror man att ingen vill ha en så blir det ju så.

Och att du skulle vara ful är ju bara dumheter!! (vi har gemensamma vänner på fejjan)

HAHAHA - nä jag ser inte ut som på min profilbild. Jag har inte svart päls, fyra ben och yvig svans. Var i hela friden hittar du bilder av mig på fb???

Mmm- satt lite på FB igår kväll- en kvinnlig vän beklagade sig att hon inget hade å göra på lördag kväll- barnfri vecka,dåligt med pengar osv... så jag pep iväg ett mess " bio lördag kväll med stickan?"- nej tack blev svaret
Å nu imorse så skrev hon på sin status "suck - får väl bli en kväll framför tvn när inget annat händer"
Jaja- här försökte ju jag vara trevlig ju. men med en inställning värre än mig så blir det ju inte roligt ju:D:D:D

inget med nätdejt att göra jag vet men ändå:o
/s

Varför skrev du inte "Jag tänkte gå och se en film på lördag, har du lust att gå med?"

Du skriver ofta om dig själv i tredje person och jag lovar dig, det stöter bara bort. INGEN attraheras av en person som pratar som ett barn. Det låter bara urfånigt.

En lärdom du kan dra av den här tråden är att det är oerhört viktigt hur man formulerar sig - FÖR viktigt ibland tycker jag, det är därför jag skäller på tanten med jämna mellanrum.

Men om du skriver som här - då förstår jag om svaren uteblir. Jag vet att du säger att du tar allting med humor och ironi, "sån e ja:D", men om inte ens du själv tar dig och din vilja att dejta på allvar, vem ska då göra det?

Skriv jag, skriv inte stickan.
Sätt punkt och använd stor bokstav.
Skriv svenska, inte fjortisspråk.
Håll igen på smileys.
Visa ett allvar också, slå inte bort allt med asgarv och ironi.

Ok tanten, jag fattar. Du har alltså många fler kontakter än dem du pyser om här, så helhetsbilden ser nog annorlunda ut.

Att du är rädd förstår jag verkligen, snacka om att blotta sig! Ens om jag verkligen ville träffa någon skulle jag våga försöka via dejtingsajterna.

Undrar om sådan rädsla ligger bakom de där dejtingsajterna för folk som anser sig vara lite bättre andra, jag ser reklam för såna ibland. Den senaste vände sig till folk som "ville vara lika framgångsrika i dejtingen som i näringslivet" eller nåt i den stilen. Man tar sig för pannan. Men det kanske känns mindre riskfyllt om man klär på sig sin (framgångsrika) yrkesroll när man ska dejta. (Själv skulle jag riskera spy ner kostymen för en man som ansåg sig höra hemma på en sådan sajt ...)

Den senaste vände sig till folk som "ville vara lika framgångsrika i dejtingen som i näringslivet" eller nåt i den stilen. )

Åh herreminje. Då riskerar man ju att få en partner på halsen som tycker att man är attraktiv när man välartikulerat och yrkesmässigt pratar om att integrera processer och uppnå verksamhetens visioner. Och som tycker att man är som allra snyggast när man har kavaj på sig.

Nejnejnejnejnej.

Kan de inte starta en dejtingsida för oss som vill ha lika trivsamma relationer med våra partners som med våra bästa vänner?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 940
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat