Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Självklart har du inte det. Det tror jag inte att någon av oss räknade med, faktiskt.

Jag får väl be om ursäkt för att jag inte direkt har järnkoll på andra killar och vad de skriver. Har du det på kvinnorna på dejting sidorna?
Jag har inte koll på ett skit där och intresset är 0.

Jag skulle gissa att de syftar på beteendet ute IRL ;)

Därför att just medelålders vita män utmärker sig i alla sammanhang, genom sitt sätt att ta plats på andras bekostnad.

Därmed inte sagt att alla vita medelålders män gör det, eller att det inte förekommer i andra grupper.

Det vore intressant att veta hur det kommer sig att svarta män aldrig utmärker sig på det sättet faktiskt.

Det är väl inte alls konstigt? Av samma skäl som att de sällan innehar huvudroller osv.

Håller med Jeffrey - ditt exempel kunde lika gärna ha handlat om en kvinna. En del människor är sådana - både kvinnor och män, tyvärr.

Håller med Jeffrey - ditt exempel kunde lika gärna ha handlat om en kvinna. En del människor är sådana - både kvinnor och män, tyvärr.

Så problemet är enbart beroende på individ och har inget med normer och inlärda roller att göra?

Jag önskar att det vore så, för då vore problemet ett icke-problem. Dessvärre är jag fullt övertygad om att så inte är fallet. Att det sedan finns individer av båda kön som uppvisar beteendet är en annan sak.

Det vore intressant att veta hur det kommer sig att svarta män aldrig utmärker sig på det sättet faktiskt.

Det händer. Jag har varit med om det. Men i de grupper jag kommer i kontakt med är vita överrepresenterade, oavsett kön.Och så tillkommer ju allt det där som har med hudfärg och huvudroller i filmer att göra, som antyds ovan.

Poängen var att vi inte kommer på någon grupp där vita män inte tar för sig. Det är inte samma sak som att alla och enbart vita män breder ut sig.

En avspekt av det: Fredrik Virtanen reflekterade kring vår etniskt rensade nöjes-tv igår: Hög tid att vi kräver färg-tv

Så du menar att det finns sammanhang som är friställda från resten av samhället? Spännande.

Misströsta inte, Migo. Det behövs bara genomsnittlig samhällsorientering för att förstå i vilket sammanhang ditt exempel ska ses.:)

Inte enbart, men det kunde fortfarande lika gärna ha varit en kvinna.

Men det kan ju alltid ha varit någon som inte tillhör den grupp man diskuterar.

Att lyfta fram det är ett vanligt och effektivt sätt att ta död på diskussionen. Det finns inget att diskutera. Det beteende som en viss grupp tycks vara överrepresenterade i att ägna sig åt existerar även hos individer som inte tillhör den gruppen.

Att lyfta fram det är ett vanligt och effektivt sätt att ta död på diskussionen. Det finns inget att diskutera. Det beteende som en viss grupp tycks vara överrepresenterade i att ägna sig åt existerar även hos individer som inte tillhör den gruppen.

Exakt så, Myrten. Det behöver ju inte vara en man, det kan lika gärna vara en kvinna. Eller jultomten. Eller en labrador.

I vissa fall tror jag att det är ett medvetet grepp för att blockera diskussionen. Men långtifrån alltid. Och jag vet inte vilket jag tycker är värst.

Har nu bestämt mig för att ge mig ut i nätdejtingdjungel. Får hoppas att allt går bra och att jag kan undvika de flesta fallgroparna, trots att jag är kille;)

Snälla!!!

Visa inte upp en så desperat och "loser"-attityd! Finns inget mer avtändande för en potentiell partner, oavsett kön...

Att gång på gång visa sin bitterhet lär knappast ge dig några dater.

Kan du inte bara PM:a din profil till några som du litar på här, eller be någon tjejkompis titta på den? Presentationen ger ju det allra första intrycket, det är DÅ man kan lyckas fånga någon de första sekunderna som är SÅ viktiga om man vill "sälja" sig själv, vilket man ju faktiskt gör i nätdajtingsammanhang...

Du vinner INGET på att vara någon man ska tycka synd om...

KRAM och lycka till!

Är du intresserad av att träffa någon eller trivs du bättre med att vara ensam och tycka synd om dig själv?
Frågan är ställd i välmening då jag upplever att du inte verkar vilja ta den hjälp och de tips som erbjuds.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka