Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Bortförklaringar är alltid roliga att läsa
Jag måste säga att jag tycker det är ett konstigt fenomen; det känns som att en del har anhängare resp motståndare och att det pågår nån slags kamp mellan raderna som inte har med resp diskussion att göra. Gamla oförätter ska hämnas på för att man har fått mothugg i en helt annan diskussion. Det handlar inte om att diskutera sakfrågan utan om att vinna diskussionen.

Kliv ur sandlådan.

Jag måste säga att jag tycker det är ett konstigt fenomen; det känns som att en del har anhängare resp motståndare och att det pågår nån slags kamp mellan raderna som inte har med resp diskussion att göra. Gamla oförätter ska hämnas på för att man har fått mothugg i en helt annan diskussion. Det handlar inte om att diskutera sakfrågan utan om att vinna diskussionen.

Kliv ur sandlådan.

Och jag tycker nog egentligen att uppmaningarna kring sandlådor lite ingår i samma genre.

Det är inte ett tecken på mogen vidsynthet att tala om för andra att de bör kliva ur sandlådan. Det är faktiskt att själv gå ner i den och där säga att de andra bör gå ur. (Och varför skulle de på ens uppmaning lämna en plats där man själv frivilligt har ställt sig?)

Summasummarum: det finns lägen då det inte längre kan tillföra något att man kommenterar det. Eller, om man kommenterar det måste man helt enkelt föra det hela vidare, framåt. Det gör inte sandlådekommentarer.

Kliv ur sandlådan.

Håller fullständigt med. Jag har inga anhängare (och behöver inga sådana) men nog motståndare (behöver inga sådana heller). Irriterar mig dock över att en del (finns flera icke namngivna) kan trassla in sig i sina sanningar hur som helst, och andra blir typ idiotförklarade bums.

Jag är glad över att det finns en verklighet utanför Bukefalos där folk ser till både mina (och andras) bra och dåliga sidor - och bedömer mig (och andra) efter det.

Jag vet att jag kan reagera irrationellt ibland (ber om ursäkt för det), men orättvisor gillar jag inte!

Du tar dig rätten att tala om att t ex jag kommer med bortförklaringar och trasslar in mig i mina sanningar - när du bara, som vanligt, inte är nöjd med svaren du får. Men det kanske inte alltid är svaren det är fel på?

orättvisor gillar jag inte!
Vad jag menar är att det inte blir bättre av att försöka ge igen i en helt annan diskussion. Då skapar man själv ett personligt motstånd; man gör en sakfråga personlig. Bemöt hellre en diskussion när den uppstår och släpp det sen. Det mår du bättre av i längden.

Du tar dig rätten att tala om att t ex jag kommer med bortförklaringar och trasslar in mig i mina sanningar - när du bara, som vanligt, inte är nöjd med svaren du får. Men det kanske inte alltid är svaren det är fel på?

Men du trasslade ju in dig och hade fina bortförklaringar - konstigare än så tycker jag inte att det är.

Haha... Jag har idag fått studera raggningsförsök på nära håll. Jag åt lunch på en kaffebar ( heter det så) och här jobbar tre killar. Jag har under timmen jag varit här sett flera tjejer flirta vilt med killarna. Tyvärr hade ingen någon framgång. Men det var intressant ur studiesympunkt.

Haha, men det är rätt roligt att se vilka som "håller med o hjälper dig " ;) .....tror nog du kan stå upp för dig själv va :D

Beskyddarna är ju knappast bättre själva, långt ifrån skulle jag personligen säga.

Bläckis, du vet ju själv att du inte är felfri ;) hårt bara att få det rätt i ansiktet . förklaringar eller bortförklaringar, shitthesame liksom

//martha som är allt annat än felfri

Tja, om jag ger en förklaring, som tott tycker är en bortförklaring, och du "håller med och hjälper" henne - så vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt det. Eller varför.:p

Tja, om jag ger en förklaring, som tott tycker är en bortförklaring, och du "håller med och hjälper" henne - så vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt det. Eller varför.:p

Jag hjälper ingen , det borde du veta vid detta laget :p

//martha , the one and only :D

Haha... Jag har idag fått studera raggningsförsök på nära håll. Jag åt lunch på en kaffebar ( heter det så) och här jobbar tre killar. Jag har under timmen jag varit här sett flera tjejer flirta vilt med killarna. Tyvärr hade ingen någon framgång. Men det var intressant ur studiesympunkt.

Åh! Ett inlägg som handlar om dejting! I dejtingtråden...! Trevligt! ;) :D

Det är jättekul att studera "spelet" kring flirt. :)

Jag tycker det är jätte svårt. Hur spelar man spelet där man visar att man är intresserad, men inte vill ligga?

Det senare är ju plättlätt, tycker jag. Men att få folk att förstå att man vill mer är jättesvårt.

Eller har någon i tråden några konkreta tips? :d

*kl*

Jag har ju mailat en tid med en hästkille, lite äldre än vad jag är. Saknar presentation och såg rätt tuff ut på profilbilden, men stämningen i hans mail var trevligt ;-)
När han öppnade sitt privata album hittade jag en himla go kille (dvs såg väldigt snäll ut), vi har nu mailat ett bra tag, men mer händer inte...

Ingen av oss ligger på, utan vi berättar mest vardagliga saker. Känns som att han 1) har många dörrar öppna 2) är rätt blyg

Inget förslag på att ses, men skickar en del flirtar och kollar min profil OFTA.

Vet inte riktigt vad jag vill med inlägget, mer än dra läget, tjänar ju inget till att analysera:p

För att röra till min singelsituation ordentligt (eller snarare hålla den stabil!) så kommer jag att bli familjehem inom kort, lämnar inget större utrymme till dejtande... tror jag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
996
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka