Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jo såklart, men det kan hålla i i upp till 2 år, och då lär man ju redan ha vant sig vid barnen isf ;)

Jag bara spånar lite... Jag själv står ju här och är intresserad av en man med 3 barn, jag som inte alls tycker om barn och aldrig skulle dejta någon med barn... O_o

det beror nog också på vad det är för barn och om man har lika tankar om uppfostring o dyl...

Visst är det så! Han har uttryckligen sagt till mig flera ggr att om det blir vi så behöver jag inte engagera mig i barnen om jag inte vill. Men samtidigt så anser jag att det är viktigt att man är en familj, att barnen känner sig älskade och accepterade även av mig isf, iomed att det är rätt små barn vi pratar om.

Fast det kanske finns de som inte tycker sex är hela världen heller och prioriterar närhet och kramar och ett fungerande familjeliv.

Sex är rätt tråkigt egentligen. Jag föredrar närhet och kramar framför sex. Jag tycker att den kontakten är viktigare än fungerande sexliv. Det är ju ändå det man mest gör, är det inte? Sedan finns det människor som inte kan tänka sig ett fattigt sexliv med någon, som värderar det väldigt högt för att förhållandet ska funka. Då blir det ju kraftiga slitningar i förhållandet, om man är så olika alltså. Just därför har jag det kriteriet.

kl

Men jag skulle inte vilja kalla mitt sexliv sorgligt, sorg är för mig ett starkt ord, sorgligt skulle innebära att jag borde sörja. Men det gör jag inte. Eller jo, den som älskade mig, hans kärlek sörjer jag. Inte hur han var i sängen för det minns jag inte ens faktiskt. Det har gått för lång tid för att jag ska komma ihåg såna speciella detaljer, jag kommer ju för fasen inte ens ihåg hur man har sex! :o:D

Gör ni andra det? Kommer i håg hur sexet var med en viss person flera år efter att ni haft förhållandet?

Därför har jag svårt att förstå det här med att man ska ha perfekt sex på första försöket Jag skulle inte kunna öppna mig på det viset, jag skulle inte ens veta vad jag skulle göra, skulle jag då automatiskt vara en sämre partner eller inte vara tillräckligt kär, det är ju ingen liten press man har på sig då. Om hela förhållandet bygger på hur första gången är.

Jag kan dock svära lite när jag drömt en sexdröm, vad ska det vara bra för! :cautious:

Visst är det så! Han har uttryckligen sagt till mig flera ggr att om det blir vi så behöver jag inte engagera mig i barnen om jag inte vill. Men samtidigt så anser jag att det är viktigt att man är en familj, att barnen känner sig älskade och accepterade även av mig isf, iomed att det är rätt små barn vi pratar om.

Och det är just det där du tar upp, att man måste engagera sig i barnen i ett förhållande med en man med barn. Jag vill inte det riktigt. Om jag hade velat ha fler barn hade jag ju skaffat det själv istället, men jag vill ju inte det, varför ge sig in i ett förhållande som kräver mitt engagemang i små barn där, då är det ju vettigare att från början vara öppen med hur jag vill ha det.

Men man ska mycket riktigt aldrig säga aldrig! Man kan aldrig så noga veta vad som händer, så är det ju alltid. men kriterier, önskningar och tankar om det kan man ju mycket väl ha. :) Och hoppas att jag inte blir upp över öronen förälskad i en man som har tex en 1 åring, två 3 åringar och en 5 åring :nailbiting::D Fast om jag blir det är jag nog snarare allvarligt sjuk! :p

Ja precis , om man ska leva ihop med en som har småbarn så skulle jag då inte vilja stå utanför ang barnen....men jag vill ju inte ha nån med småglin så jag jag slipper det då :p

Ja precis , om man ska leva ihop med en som har småbarn så skulle jag då inte vilja stå utanför ang barnen....men jag vill ju inte ha nån med småglin så jag jag slipper det då :p

Småglin! :D Det får mig att tänka på uttrycket "mina barn och andras ungar" :D

Innan jag hade haft riktigt bra sex så tyckte jag inte att det var så viktigt faktiskt. Kände som att ähhh, jag kan ju hålla på själv med jämna mellanrum, det löser sig.

Idag finns det inte i min värld att vara ihop med någon som inte kan tillfredsställa mig sexuellt, eller som inte vill göra det tillräckligt ofta.
Det går inte, jag skulle bli tokig!
Jag vill ha sex ofta! Så ofta det bara finns tid och ork till, men minst 5 ggr/vecka.

Sex är för mig den största njutning som finns i livet. Jag prioriterar i princip sex före allt som går.

Det blir alltså typ 20 gånger på en månad, det är ju 19 gånger för ofta i min värld;)

Den största njutningen för mig är psykisk; att se något vackert, att älska någon, att höra något vackert. Musik tex, finns inget som slår ett bra musikstycke. Gitarr, piano, trummor. Jag kan inte med ord beskriva känslan av att höra något oändligt perfekt, det måste upplevas! Hjärnan njuter, på ett helt annat plan än vad den någonsin gjort vid sex. Och nej, jag är inte pervers på något vis, det är inte sådan njutning, förstås. :)

Jag förstår vad du menar... Det är givetvis helt olika typer av njutning.

Men det är rätt svårt att jämföra den njutningen du pratar om med njutning som gör att hjärnan stänger av helt och hållet och att man emellanåt blir medvetslös en stund.

Tänk dig ett musikstycke som är så vackert att du blir medvetslös, svårt att tänka sig va?? För mig, med rätt man, så händer det under sex, eller snarare under orgasmen.

Medvetslöshet under sex, eller orgasm, känns ju lite som ogjort arbete? :D Men du är inte den första som nämner medvetslöshet så, min ena syster nämnde det ihop med en av hennes erogena zoner.

Jag jobbar inte ens, men jag fnissar och läser i den här underbara tråden :)
Har ju tre karlar i mitt liv kan man säga, två vill ha mig och jag vet inte om jg vill ha dem.
En vet inte vad han vill, är total fel för mig och det är den jag faller för.
Sexet med honom är dock helt jäkla otroligt.
Dock länge sen nu, vi umgås som vänner just nu bara..
Suck...bättre när man inte visste hur det var att längta efter nån.

Gör ni andra det? Kommer i håg hur sexet var med en viss person flera år efter att ni haft förhållandet?

Vissa minns man ju mer än andra;) :o:angel:

Jag tycker också att sex är rätt så överskattat, kan lika gärna sjunga med i en bra låt, galoppera på en stubbåker eller shejpa lite med hundarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 110
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka