Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det gör det. :)

Jag ville bara påvisa för Oldie att det finns män som kan tänkas uppfylla dina krav.

Nu vet inte jag hur gammal du är, men om mannen hade barn som var i ålder med att snart flytta hemifrån eller så, skulle läget se annorlunda ut??

p

Förresten så skrev du ju att det var dina kriterier också ;)

Jag skrev att jag har 1 barn så det skulle ju diskvalificera direkt :).
Han är 14 och bor inte hos mig. Men du implicerar att även en tonåring inte skulle funka. Små barn håller jag med om.

På vilket sätt annorlunda? :) Hade mannen haft barn i utflyttningsålder typ så hade det gått bra med barn. Jag vill ju inte ha fler barn och så blir det ju ändå om mannen har yngre barn, förstår du hur jag tänker? :)

Men, vad spelar det för roll? Ni ska ju ändå inte bo tillsammans. Hans barn har ju troligtvis en mamma också.

Jag skrev att jag har 1 barn så det skulle ju diskvalificera direkt :).
Han är 14 och bor inte hos mig. Men du implicerar att även en tonåring inte skulle funka. Små barn håller jag med om.

Detta är ju inget jag har tänkt sådär mycket på så när jag tänkt barn har jag tänk på småbarn, jag har inte ens funderat på äldre barn eller barn som mannen inte träffar alls eller barn som bor mer hos den andra föräldern. Så långt i tankarna har jag inte kommit (jag har bara sett kompisens pojkvän och hans barn framför mig och jag skulle verkligen känna att jag inte alls passar in i en sådan roll ens), jag har ju själv barn som är yngre och förvånas ibland över att min äldsta redan är 12 år snart. Snart tonåring, snart moppe, snart körkort, snart vuxen!! :eek::wtf::nailbiting: Han är 18 när jag fyller 40 :wtf:

Men, vad spelar det för roll? Ni ska ju ändå inte bo tillsammans. Hans barn har ju troligtvis en mamma också.

Men får det spela roll för mig?

många män har sina barn lika mycket som mamman nuförtiden, men det finns även barn som inte har någon mamma alls och där de då självklart bor hos pappa. Precis som mina barn bor hos mig på heltid eftersom de inte har någon pappa.

Senast ändrad:

Ja, jag är medveten om att barn har lika rätt till sina pappor som till sina mammor. För mig har det aldrig inneburit problem att min man haft barn, även om det var en treåring ;)

Visst finns det säkert några, men jag tror inte det är sådär jättevanligt. Hade jag varit av åsikten att barn går bra och att jag velat bilda familj så småningom så hade jag nog fått napp. Men allt det där vill jag inte för jag har redan haft det. :)

Ja, jag är medveten om att barn har lika rätt till sina pappor som till sina mammor. För mig har det aldrig inneburit problem att min man haft barn, även om det var en treåring ;)

Jag är inte speciellt barnkär.
Vi har väl alla olika saker som vi tycker är viktiga hos en partner. Vissa har utseendet som en viktig detalj, jag har inte det, vissa vill inte dejta någon som inte kan skriva ordentlig och jag vill inte hamna i en småbarnsfamilj på nytt. Tur vi är olika, hur skulle det annars se ut?

Jag är inte speciellt barnkär.
Vi har väl alla olika saker som vi tycker är viktiga hos en partner. Vissa har utseendet som en viktig detalj, jag har inte det, vissa vill inte dejta någon som inte kan skriva ordentlig och jag vill inte hamna i en småbarnsfamilj på nytt. Tur vi är olika, hur skulle det annars se ut?

Bra sagt :bow:

Med tanke på vad du skrivit om sex tidigare så tror jag Anna har en poäng.
Dina erfarenheter av sex framstår som rätt usla och jag tycker att det är ganska sorgligt.

Fast det kanske finns de som inte tycker sex är hela världen heller och prioriterar närhet och kramar och ett fungerande familjeliv.

Precis, de har planerat ditt liv, innan de ens har träffat dig och innan de ens visste att det var dig de skulle träffa. Vad de i själva verket har gjort, är att de har tittat på sitt eget liv, kommit fram till att det enda som saknas i det är en kvinna och de fördelar som de anser kommer med en kvinna. .

Sådana finns det men gud ska veta att det kryllar av lika många sådana där obehagliga kvinnor.

Gör för tillfället allt för att rädda min manlige snygge rike vettige vän från alla läskiga kvinnor som vill åt hans bekväma liv, pengar, säd och potential som extra pappa åt ungarna som råkade ut för att mamman valde en idiot till biopappa.

Det beror väl kanske på hur gammal man är själv , jag som 50 + skulle inte vilja ha småglin omkring mig ( förutom´barnbarn då ) ....fast man ska väl aldrig säga aldrig om det är mannen i ditt liv o har en skock på småglin :D ....men näääää...får lite lätt panik när jag tänker på det

Fast ärligt talat, om man blir riktigt riktigt kär, ni vet så det gör fysiskt ont i kroppen när man inte får vara nära den personen man är kär i, ja då är nog några småglin hyfsat lätt att ha överseende med. Däremot om man nätdejtar så sorterar man ju på ett annat sätt liksom.

I verkliga livet så kan ju kärleken slå till på lite annorlunda sätt.

Fast ärligt talat, om man blir riktigt riktigt kär, ni vet så det gör fysiskt ont i kroppen när man inte får vara nära den personen man är kär i, ja då är nog några småglin hyfsat lätt att ha överseende med. Däremot om man nätdejtar så sorterar man ju på ett annat sätt liksom.

I verkliga livet så kan ju kärleken slå till på lite annorlunda sätt.

Ja, fast när det "onda" går över är småglinen där ändå ...jag har gjort mitt på barnfronten
men som sagt , man ska aldrig säga aldrig

Jo såklart, men det kan hålla i i upp till 2 år, och då lär man ju redan ha vant sig vid barnen isf ;)

Jag bara spånar lite... Jag själv står ju här och är intresserad av en man med 3 barn, jag som inte alls tycker om barn och aldrig skulle dejta någon med barn... O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: MML
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 111
Senast: fejko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 259

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka