Så in i helvete!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så in i helvete!
Du fattade verkligen inte en stavelse. Och det är nog bra att du fortsätter använda tinder som pekbok, för skriven text har du uppenbarligen stora svårigheter med.Alla bedömmer alla första gången man ser någon. Det går bara på några sekunder vare sig man vill det eller ej. Lika fort går det på tinder.
Ingen tröst kanske men verkligheten.
Skriver man att kvinnor styr skeppet menar man väl att kvinnor har det lätt?Det gjorde jag väl inte? Jag skrev ingenting om lätt i den posten öht men jag antar att du valda att bedöma det som skrevs baserat på din uppfattning om mig snarare än på vad jag skrev.
Jag förminskar ingen eller snarare det är inte min avsikt. Vi har alla olika förutsättningar, från kvinna till kvinna, kvinna till man, person till person. Det viktiga är att inte ge upp vid motgång och att inte låta andras uppfattningar om oss bestämma över oss eller att låta oss begränsas av tråkiga företeelser som könsroller!
Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.
Klart som korspad man bedömmer utseendet på tinder ? Den är ju byggd för att man ska göra det.
Men sen är det faktorer som spelar roll utöver utseendet. Jag swipar tex inte på tjejer som röker hur snygga och smala dom än är. För jag uppskattar inte sånt.
Jag tror inte jag har skrivit det som svar till någon som berättar om sina egnar erfarenheter. Däremot får jag det som svar när jag skriver att jag tror att kvinnor får fler mail än män.När jag och andra kvinnor skriver att vi inte får mail så är ditt standardsvar att "kvinnor får mer mail än män".
Men det hjälper ju inte mig eller andra.
Och ja.. jag tycker att det är nedlåtande att du och framförallt @Hero har inställningen att det ska vara lättare för kvinnor. Som att det är fel på oss då som inte får mail.
Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.
Du fattade verkligen inte en stavelse. Och det är nog bra att du fortsätter använda tinder som pekbok, för skriven text har du uppenbarligen stora svårigheter med.
Orkar inte ens med att bemöta det här från dig faktiskt.Alla killar gillar inte smala tjejer. Så varför tar du åt dig ?
Ja det är ju här det verkar krocka för dig. Folk detjar ju personer som de finner attraktiva, det är inget konstigt. Men det betyder inte att de sorterar främst baserat på utseende. De har förmodligen "valt" sin dejt för att de tycker att personen verkar härlig, även om de också tycker att människan är snygg.Varför är det flera här i tråden som har beskrivningar på sina dejter som den "snygga" , "mr perfekt" , "snyggot" osv osv osv.
Klart som korspad man bedömmer utseendet på tinder ? Den är ju byggd för att man ska göra det.
Men sen är det faktorer som spelar roll utöver utseendet. Jag swipar tex inte på tjejer som röker hur snygga och smala dom än är. För jag uppskattar inte sånt.
Om du gillar att ge tips så kan jag ge dig ett tips i all välmening -Jag tror inte jag har skrivit det som svar till någon som berättar om sina egnar erfarenheter. Däremot får jag det som svar när jag skriver att jag tror att kvinnor får fler mail än män.
Om någon skriver att den har svårt med något, t.ex. att hitta en kk, så brukar jag försöka ge något tips som jag tror kan fungera för att förändra det.
Det är du som läser in snygg i Herr Perfekt. Om du hade läst min beskrivning om honom noggrannare så hade du sett att det är andra parametrar som gör att jag kallar honom så. Visst, jag tycker han är snygg. Men han är förmodligen den minst snygga kille jag träffar, utifrån vad jag själv tycker är snyggt. Och det berättar jag bara för att förtydliga att "perfekt" i mina ögon hänger väldigt lite på utseende.
Om jag inte minns helt fel så skrev jag att jag var klar med det och sedan min slutkläm så jag vet inte riktigt varför du känner behovet av att återuppliva det ämnet.Om du gillar att ge tips så kan jag ge dig ett tips i all välmening -
Om du vill uppfattas som peppande och hjälpsam så tror jag du ska skriva på ett annat sätt här i tråden. Att påpeka hur mkt mail kvinnor får är inte peppande eller uppmuntrande.![]()
Du har aldrig funderat på att börja skriva på Flashback istället? Du skulle få mycket mer medhåll av alla som spyr över dessa "sliddjur" som tror att de är något när de nobbar och inte ens är mer än en sexa.Nja, ni vill inte veta av att ni blir bedömda. Det är en annan sak.
Bedömda blir man vare sig man vill eller ej.
På tinder och andra sidor lägger man upp sig specifikt för att bli bedömd. Gillar en kille det dom ser kommer dom att kontakta dig. Samma spelregler för killar och tjejer.
Ja det är ju här det verkar krocka för dig. Folk detjar ju personer som de finner attraktiva, det är inget konstigt. Men det betyder inte att de sorterar främst baserat på utseende. De har förmodligen "valt" sin dejt för att de tycker att personen verkar härlig, även om de också tycker att människan är snygg.
Och nej, det är inte alls "klart som korvspad" att man bedömer utseende på tinder på det sättet som du verkar tro. Man bedömer bilder och kortfattad info som tillsammans ger en känsla för vad detta är för slags människa.
Att bedöma bilder är inte samma sak som att bedöma utseende, eftersom man får ut mer information av en bild än bara hur snygg människan är.
Nja, ni vill inte veta av att ni blir bedömda. Det är en annan sak.
Bedömda blir man vare sig man vill eller ej.
På tinder och andra sidor lägger man upp sig specifikt för att bli bedömd. Gillar en kille det dom ser kommer dom att kontakta dig. Samma spelregler för killar och tjejer.
Men vad är det du inte fattar?Nejdå, du har skrivit att han är snygg också. Det gjorde du alldeles nyss också.
Ingen blir perfekt av att bara vara snygg. Det är liksom fler parameterar som spelar roll om man gillar någon. Men för att komma dit måste man få en match först
.
Ah den klassikernExakt!
Får jag upp en bild av en man som är galet snygg i mina ögon och sen läser att han gått livets hårda skola så blir han lika intressant som en påse gamla russin.
Du har aldrig funderat på att börja skriva på Flashback istället? Du skulle få mycket mer medhåll av alla som spyr över dessa "sliddjur" som tror att de är något när de nobbar och inte ens är mer än en sexa.
Nejdå, du har skrivit att han är snygg också. Det gjorde du alldeles nyss också.
Ingen blir perfekt av att bara vara snygg. Det är liksom fler parameterar som spelar roll om man gillar någon. Men för att komma dit måste man få en match först
.