Akvarietråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Akvarietråden

Nu är de på rymmen igen. Simmar omkring i köket och ställer till! :mad:
2mnk83p.jpg

Jonathan:
2m68k0j.jpg

+Kaspers rumpa..
2cfysgi.jpg

Är det ens okej att de är såhär tjocka? Vet inte hur jag ska göra Jonathan bara slukar i sig det mesta av fodret, de andra ser ju okej ut, fast de är teleskoper och har ju mindre munnar och hinner inte sätta i sig lika mycket innan det är slut.

Det tror jag (och hoppas!), nya som kommer in i karet installerar sig direkt, och matvägrar inte något. De är framme mycket och är knappt skygga alls, hoppar till lite när man kommer instormandes bara. :D

Verkligen skillnad på dem när de får vara såpass många och slipper andra fiskar. :)

Och slutligen, vet någon vad det här för snäckor?

xll8g8.jpg

i73dbl.jpg

Vissa har blivt nästan 2 cm långa nu, och de är överallt.
De vanliga ohyressnäckorna är nästan helt borta (Helena Anatomenan har väl sin del
i det hela men hon kan ju inte hålla 3 olika akvarium i schack på en gång?).

kl

När det var så varmt för ett par veckor sen stängde jag av doppvärmaren,sen när de blev kallt igen glömde jag sätta på den... vilket resulterade i 23 grader i karet och vita prick på mollysarna. De är under behandling nu och piggnar på sig.

Jag har ett mysiskt fenomen i karet.. det började med att en hane (black molly) jag köpte för nåt år sen har färgat ur. han började ganska snabbt och är nu helt .. grå. Inte silvermollygrå, utan bara som att han tappat den svarta färgen , typ. man ser gälarna som lyser genom och även lite andra organ. Han mår superbra och parar sig friskt. Några honor (barn till honom gissar jag) har också börjat nu, den ena blir nog dalmantiner (har silvermollys med) ser det ut som nu, men den andra blir nog som hanen. Dessa mår också bra.
(föds inte dalmantiner som det, eller är de svarta från början?) Har några yngel som ser ut att bli prickiga.

kan för övrigt en fisk k****a ihjäl sig? Jag har väl ca 10 könsmogna honor och min ena silvermolly hane simmar som en galning mellan allihopa hela dagarna och uppvaktar dem.

Jag vill ha en damm med bubblor och torn nu... :(
Ju mer jag snöar in mig i akvarievärlden desto mer fisk och desto större, häftigare akvarium vill jag ha, jag kommer bli ruinerad på fisk!

Awesome :love: Hehe, jag förstår det! :p

Alla mina kar har varit i princip gratis (loppis, vänner) vilket jag är jäkligt glad över. Men de är inte så stora heller.

Senast ändrad:

Ja, helt sanslöst! Så himla mäktigt, måste dit någon gång!
Jag tyckte att Norddsjömuseet var helt fantastiskt, med klumpfisken och makrillstimmen, utformat som en biograf med akvariumet som "skärmen" (om jag kommer ihåg rätt, var ju rätt länge sen.) men detta... herregud vad jag vill sitta där i timmar! Synd att Okinawa ligger så satans långt bort.

60 cm plexiglas stod det att de hade till "fönstret".

Trodde att polykarbonat (okrossbar plast) var bättre eftersom det inte repas lika lätt som ett plexiglas. Men det kanske är dyrare iof.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
46 47 48
Svar
947
· Visningar
22 959
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
821
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Valmet
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg