De har inte lekt ännu vad jag har settHur beter sig dina vid lek?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De har inte lekt ännu vad jag har settHur beter sig dina vid lek?
Ja men precis! Det är kul att veta vem som är vem liksom, man får bättre koll och det blir personligare också.Helt fantastiskt fin!
Jag älskar att dina räkor är lika men ändå olika, sådär så att man faktiskt ser skillnad på dem även om de är samma variant. Jag skrev om det i en grupp för folk med räkor, om att jag gillar det mer än när alla är verkligen identiska med varandra. Well. Folk verkade inte ens förstå vad jag pratade om, utan började prata om hur dumt det är att ha mixade färger eftersom man då bara har bruna efter ett tag... Det var ju inte riktigt det jag syftade på![]()
Som jag förstår är det just under lek som hanen blir aggressiv. Annars går det bra att har paletter med andra fiskar. Jag siktar inte på att få yngel, men trivs fiskarna så kommer de ju leka och då verkar det som pansarmalar kan leva farligt.De har inte lekt ännu vad jag har sett
Har andra ciklider som leker, inga problem med Corys där hellerSom jag förstår är det just under lek som hanen blir aggressiv. Annars går det bra att har paletter med andra fiskar. Jag siktar inte på att få yngel, men trivs fiskarna så kommer de ju leka och då verkar det som pansarmalar kan leva farligt.
Jag har haft ett par honungsguramil i litet akvarium, det kan ha varit 37 liter. Hade bara dessa + några små bottenfiskar. Guramisarna var snälla mot varandra, mot övriga fiskar och lekte. Med andra ord - go!Vad tror ni om ett par honungsgurami i 54L? Hittar bara info om vad folk tycker är lämpligt om man har en ensam eller flera par. Inget om ett par... Vi har ett ensamt stackars par på jobbet som jag är lite sugen på att köpa om de är kvar när jag gjort om akvariet...
Vad hade du mer för fiskar? Jag tänker att jag ska ha räkor (som alltid...) men om det passar så hade jag nog gärna haft någon mer fisk i akvariet också. Eller så kör jag på bara honungsgurami och hoppas på lek med lyckat resultatJag har haft ett par honungsguramil i litet akvarium, det kan ha varit 37 liter. Hade bara dessa + några små bottenfiskar. De var snälla mot varandra, mot övriga fiskar och lekte. Med andra ord - go!
Jag tror jag hade några riktigt små botior, minns inte art men de var de mest minimala jag kunde hitta. Hade kanske fyra stycken. Räkor låter väl jättebra! Ville ha några som höll sig i nedre delarna av akvariiet och inte störde ev skumbon.Vad hade du mer för fiskar? Jag tänker att jag ska ha räkor (som alltid...) men om det passar så hade jag nog gärna haft någon mer fisk i akvariet också. Eller så kör jag på bara honungsgurami och hoppas på lek med lyckat resultat![]()
Är det ciklider som håller till på botten och leker där?Har andra ciklider som leker, inga problem med Corys där heller
Ja Tomasi EBAÄr det ciklider som håller till på botten och leker där?
Har du tex javamossa så finns det en chans för räklingarna att klara sig ändåFick hem lite räkor i helgen
Troligen körsbär.
Alla är inte röda men de funkar bra i mitt Blå karet
Ev räklingar lär dock bli mat för platys...