Akvarietråden V

Messenger_creation_FE91EA09-2EA8-4332-A943-A5D142F3A58B.jpeg

Fick denna bild från Berra ägare igår
Så det verkar vara en hona
 
Jag har upptäckt en anledning till varför jag har förvånansvärt få röda neocaridina. Jag har visst bara hanar! Visst, nu ser man sällan exakt alla på samma gång i ett större akvarium, men jag har iakttagit dem noga nu efter att ha rensat ut massor av växter. Och jag har inte sett en enda hona!

Finns de som säger att man kan "styra" vilket kön de blir med temperaturen, och varmare vatten ska ge fler honor, så nu åker värmaren ut. Hoppas att jag har någon hona kvar bara... Men i värsta fall får jag väl ta en skräpräks-hona och "börja om". De röda hanarna har rejält med färg...
 
Har ju haft väldig beslutsångest kring vad jag ska ha i mitt tomma 54L, tänkt honungsgurami men ändå tvekat något.

Nu fick jag syn på ett lite större akvarium på annons, till bra pris med massor av växter och tillbehör och fiskar som jag antingen har, är nyfiken på eller kan dumpa i vännens 720L.

Så, jag skrev och frågade om det finns kvar i alla fall. Vet inte om jag i så fall byter ut två små mot ett större eller om jag byter ut min ena 54L mot ett större eller hur jag gör :rofl:
 

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
365
Senast: Emiro
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: trazel
·
INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Valle
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 668
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp