Akvarietråden V

Tamräkorna hemma, galaxy/crystal-mix flickor:
VideoCapture_20240808-171733.jpg
 
Äsch. Neosarna lyckades smitta caridinaräkorna med parasiter ändå. :( Nu är det ju som tur är ingen speciellt farlig parasit men ändå. Får nog helt enkelt medicinera hela karet för att hitta och saltbada varenda räka lär ju inte gå. Tycker alltid det är nervöst med nya mediciner men Hittade en sida som verkar bra med olika alternativ på vad jag kan använda iaf. Tror jag kör på Tremazol?
InCollage_20240923_133152390.jpg
 
Äntligen "klar" med att göra om ena 54an. Nu har jag gjort vad jag kan för stunden. Skulle vilja ha in mer växter, men vet inte vilka eller exakt var de skulle stå...

Men botten är klar, roten placerad, mossa inkilad bakom den för att skapa en bra barnkammare för räklingar, växter som kommer växa sig högre finns bak i höger hörn...
1000068393.jpg

Just nu är det 3 ottos och några röda neocaridina i akvariet. Ska såklart ha i mer vatten också, när jag känner mig klar med växterna. Funderar på fler låga växter fram. Ska kolla vad jag har i mina olika akvarium...

Är det något mer ni tänker att saknas? Tror ni att ett honungsgurami-par kan trivas här?
 
Äntligen "klar" med att göra om ena 54an. Nu har jag gjort vad jag kan för stunden. Skulle vilja ha in mer växter, men vet inte vilka eller exakt var de skulle stå...

Men botten är klar, roten placerad, mossa inkilad bakom den för att skapa en bra barnkammare för räklingar, växter som kommer växa sig högre finns bak i höger hörn...
Visa bifogad fil 153787
Just nu är det 3 ottos och några röda neocaridina i akvariet. Ska såklart ha i mer vatten också, när jag känner mig klar med växterna. Funderar på fler låga växter fram. Ska kolla vad jag har i mina olika akvarium...

Är det något mer ni tänker att saknas? Tror ni att ett honungsgurami-par kan trivas här?
Ja, det tror jag! :D
 
Gott och blandat. Neosarna må ha dratt in parasiter i karet men oj vad honorna lyser fint i orangegult!
10.62349.jpg


En av neosarna jag stoppade i räkburen har släppt sina ägg och fått hoppa tillbaka ut i karet. Massa små ljusa räklingar där i nu istället, får se vad det blir av dem. Hoppas de blir fina de med!
 
Fick nu frågan om jag vill ha en ensam scalare-hane. Tydligen har den bråkat med en annan i gruppen. Oklart hur stor den är men det känns som om det kan bli lite väl trångt för den i mitt 200L, och så är jag lite rädd att den skulle bråka med mina guramis och tänker att den förtjänar sällskap av artfränder...

Så, jag har sagt att den åtminstone kan få mellanlanda här vid behov, men att jag nog kommer leta nytt hem till den. Om inte jag tar den så avlivas den, just för att den bråkat med en annan i gruppen, och det känns ju väldigt onödigt att avliva en frisk och fin scalare om det inte behövs. Det är verkligen synd att de blir så jäkla stora bara! Jag hade gärna haft dem annars.
 

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Emiro
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: trazel
·
INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
547
Senast: Valle
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 743
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp