Akvarietråden V

Stora hanen och lilla honan :love:
1000081050.webp

Alltså! Är det vanligt att Praktbotior käkar upp kardinaltetror. Igår köpte jag 10 st kardinaltetror. De är lite mindre än en fullvuxen neontetra. Allt var frid och fröjd igår kväll, men i morse fanns det inte ett spår av kardinaltetrorna. Maken hittade 3 st i pumpen, varav 2 överlevde. Inte för att jag fattar hur de hamnat i pumpen (Juvelakvarieum med originalpumpen)

Vi har 5 st praktboior varav de 3 största är 10-15 cm långa, de andra 2 är betydligt mindre. De har inte uppvisat något jaktbeteende tidigare och då har jag ändå haft både neonteror och kadrinaltetror tidigare. Visst har det försvunnit någon enstaka småfisk emellanåt, men då har vi skyllt på den rejält stora silverhajen vi haft tidigare.

Jag befinner mig i lite chocktillstånd över att det i sådant fall är praktbotiorna som smaskat i sig 7 st kardinaltetror under natten :cry:.

Akvariet bebos av 5 praktbotior, 3 ansistrusmalar, 2 glödbandstetror, 1 neontetra och 4 svärdbärare utöver de nu 2 kvarvarande kardinaltetrorna.

/Lizzie

Alltså! Är det vanligt att Praktbotior käkar upp kardinaltetror. Igår köpte jag 10 st kardinaltetror. De är lite mindre än en fullvuxen neontetra. Allt var frid och fröjd igår kväll, men i morse fanns det inte ett spår av kardinaltetrorna. Maken hittade 3 st i pumpen, varav 2 överlevde. Inte för att jag fattar hur de hamnat i pumpen (Juvelakvarieum med originalpumpen)

Vi har 5 st praktboior varav de 3 största är 10-15 cm långa, de andra 2 är betydligt mindre. De har inte uppvisat något jaktbeteende tidigare och då har jag ändå haft både neonteror och kadrinaltetror tidigare. Visst har det försvunnit någon enstaka småfisk emellanåt, men då har vi skyllt på den rejält stora silverhajen vi haft tidigare.

Jag befinner mig i lite chocktillstånd över att det i sådant fall är praktbotiorna som smaskat i sig 7 st kardinaltetror under natten :cry:.

Akvariet bebos av 5 praktbotior, 3 ansistrusmalar, 2 glödbandstetror, 1 neontetra och 4 svärdbärare utöver de nu 2 kvarvarande kardinaltetrorna.

/Lizzie
Ja det är normalt. Går lilla fisken in i stora fiskens mun så är den nästan alltid lika med mat, det är snarare bara en fråga om när.

Praktbotiorna har nog passat på under natten då kardinaltetrorna dessutom sover nära botten.

Ja det är normalt. Går lilla fisken in i stora fiskens mun så är den nästan alltid lika med mat, det är snarare bara en fråga om när.

Praktbotiorna har nog passat på under natten då kardinaltetrorna dessutom sover nära botten.

Vi har ju haft praktbotior under 30 år och aldrig varit med om något liknande. Det är mest därför som jag är så förvånad. När vi köpte neontetror för ett par år sedan så var det inga problem och de var ju pyttesmå. Vi kanske bara har haft tur O_o

/Lizzie

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Bison
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 080
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 064
Kropp & Själ Skrev i en annan tråd om det här men kände att det behövdes en egen tråd. I korta drag har jag hostat i mer eller mindre omfattning... 2
Svar
24
· Visningar
2 354
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka