Har du och ni svarat på remissen?Ja
Auktioner lär gå bort
Den är fullständigt stollig (eller vad det ska kallas för).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du och ni svarat på remissen?Ja
Auktioner lär gå bort
Vi i UAF styrelsen håller på med detHar du och ni svarat på remissen?
Den är fullständigt stollig (eller vad det ska kallas för).
Jag tycker att så här efter att ha tänkt till lite, och läst hela remissen ett par gånger, så är det inte bara så att i stort sett varje paragraf behöver bemötas, utan hela grunden till det här arbetet behöver tas upp.Vi i UAF styrelsen håller på med det
Ok jag har inte satt mig in i det ännuJag tycker att så här efter att ha tänkt till lite, och läst hela remissen ett par gånger, så är det inte bara så att i stort sett varje paragraf behöver bemötas, utan hela grunden till det här arbetet behöver tas upp.
För de djurslag där jag har lite koll, så är hela grejen konstig, i stort sett vartenda paragraf, utom de mer allmänna resonemangen är överdrivna och vittnar om okunnighet. Det gäller då Höns, gris, och akvarier för mig.
Det är som de sämsta delarna av den förra djurskyddslagen, den där med en massa detaljmått, väckts upp, plussats på och dopats på steroider.
Det är som att de mest extrema företrädarna för Djurens Rätt, skrivit ihop något som ska förhindra hållandet av sällskapsdjur så mycket som möjligt, utan att förbjuda.
Det är som att myndigheten Djurskyddsmyndigheten, https://sv.wikipedia.org/wiki/Djurskyddsmyndigheten, väcks till liv igen.