Akvarietråden V

Vi i UAF styrelsen håller på med det
Jag tycker att så här efter att ha tänkt till lite, och läst hela remissen ett par gånger, så är det inte bara så att i stort sett varje paragraf behöver bemötas, utan hela grunden till det här arbetet behöver tas upp.

För de djurslag där jag har lite koll, så är hela grejen konstig, i stort sett vartenda paragraf, utom de mer allmänna resonemangen är överdrivna och vittnar om okunnighet. Det gäller då Höns, gris, och akvarier för mig.

Det är som de sämsta delarna av den förra djurskyddslagen, den där med en massa detaljmått, väckts upp, plussats på och dopats på steroider.

Det är som att de mest extrema företrädarna för Djurens Rätt, skrivit ihop något som ska förhindra hållandet av sällskapsdjur så mycket som möjligt, utan att förbjuda.

Det är som att myndigheten Djurskyddsmyndigheten, https://sv.wikipedia.org/wiki/Djurskyddsmyndigheten, väcks till liv igen.

Jag tycker att så här efter att ha tänkt till lite, och läst hela remissen ett par gånger, så är det inte bara så att i stort sett varje paragraf behöver bemötas, utan hela grunden till det här arbetet behöver tas upp.

För de djurslag där jag har lite koll, så är hela grejen konstig, i stort sett vartenda paragraf, utom de mer allmänna resonemangen är överdrivna och vittnar om okunnighet. Det gäller då Höns, gris, och akvarier för mig.

Det är som de sämsta delarna av den förra djurskyddslagen, den där med en massa detaljmått, väckts upp, plussats på och dopats på steroider.

Det är som att de mest extrema företrädarna för Djurens Rätt, skrivit ihop något som ska förhindra hållandet av sällskapsdjur så mycket som möjligt, utan att förbjuda.

Det är som att myndigheten Djurskyddsmyndigheten, https://sv.wikipedia.org/wiki/Djurskyddsmyndigheten, väcks till liv igen.
Ok jag har inte satt mig in i det ännu

Mina nya killihanar kände sig tuffa ikväll efter att ha fått frysfoder. Har också slängt i några löv till dem så att de ska känna sig gladare. Men, jag kommer nog antingen få separera dem eller sätta dem i ett större akvarium, för nu var två hanar igång länge(!) och bråkade. Till sist störde jag dem med mattabletter på botten och körde ner hela min hand i akvariet för att stöka runt lite 😅

De gjorde inget värre än att bara spänna upp sig mot varandra och sakta simma i cirklar, men jag vill inte att det blir riktigt bråk av det såklart. Ska klura lite på vilka andra akvarier som kan passa dem bäst och eventuellt ge bort någon.

Såhär tjusig var ena hanen nu ikväll :love: Fenorna börjar växa ut.
1000080353.webp

Igår berättade en stamkund att han hade för mycket snäckor i sitt akvarium. Visade sig vara posthornssnäckor, och när han fick veta att jag tycker om dem så erbjöd han sig att komma förbi med dem :banana:

Så, idag har jag fått 21 posthornssnäckor (om jag räknat rätt :p ). Ska läsa på lite mer om dem och se vilket/vilka av mina akvarier de borde trivas bäst i.
1000080392.webp

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 109
Senast: Bison
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 915
Kropp & Själ Skrev i en annan tråd om det här men kände att det behövdes en egen tråd. I korta drag har jag hostat i mer eller mindre omfattning... 2
Svar
24
· Visningar
2 340
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka