Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har paletter ihop med Corys mmJag har läst på en del om palettciklider och tyvärr verkar de (hanen) kunna bli riktigt elaka mot andra bottenfiskar vid lek, så kanske inte den bästa fisken att ha med pansarmalar. Å andra sidan har jag funderat på om jag vill ha kvar pansarmalar i båda karen. Om jag skänker bort dem jag har i 240 borde jag kunna ha både palettciklider och något mer. (Diamanttetror ser ju väldigt snygga ut t ex).
Funderingarna går vidare.
Ja paletter kan tyvärr bli väldigt elaka. Vi har dem i eget akvarium på jobbet av den anledningen. Tidigare gick de med annan fisk, men vi har inte möjlighet att ha dem i tillräckligt stora akvarium (våra största är inte ens 200L) och så fort de började leka så attackerade de annan fisk. En fisk fick tyvärr avlivas pga det. Inte bottenfisk, men ja, då var de i ett för litet akvarium. Nu går de i ett pytteakvarium (sett till hur stora de är), men när de är ensamma så blir det iaf inte bråk. Vi har tillräckligt låg omsättning på dem för att de alltid ska hinna med att leka innan de blir sålda...Jag har läst på en del om palettciklider och tyvärr verkar de (hanen) kunna bli riktigt elaka mot andra bottenfiskar vid lek, så kanske inte den bästa fisken att ha med pansarmalar. Å andra sidan har jag funderat på om jag vill ha kvar pansarmalar i båda karen. Om jag skänker bort dem jag har i 240 borde jag kunna ha både palettciklider och något mer. (Diamanttetror ser ju väldigt snygga ut t ex).
Funderingarna går vidare.
Hur stort akvarium har du dem i? Skönt att det fungerar bra! De är ju otroligt fina de där paletterna.Jag har paletter ihop med Corys mm
Inga problem där
140Hur stort akvarium har du dem i? Skönt att det fungerar bra! De är ju otroligt fina de där paletterna.
Helt fantastiskt fin!En som inte hamnar så ofta på bild, men fin den med förstås:Visa bifogad fil 153382
Hur beter sig dina vid lek?Jag har paletter ihop med Corys mm
Inga problem där
Jag har ju 240 så jag tänker att andra fiskar borde kunna komma undan, men just ett gäng bottenfiskar kan bli svårt. Såg en bild i en chatt som någon lagt upp på skadade fenor hos corys av lekande palett, och det vill jag ju undvika.Ja paletter kan tyvärr bli väldigt elaka. Vi har dem i eget akvarium på jobbet av den anledningen. Tidigare gick de med annan fisk, men vi har inte möjlighet att ha dem i tillräckligt stora akvarium (våra största är inte ens 200L) och så fort de började leka så attackerade de annan fisk. En fisk fick tyvärr avlivas pga det. Inte bottenfisk, men ja, då var de i ett för litet akvarium. Nu går de i ett pytteakvarium (sett till hur stora de är), men när de är ensamma så blir det iaf inte bråk. Vi har tillräckligt låg omsättning på dem för att de alltid ska hinna med att leka innan de blir sålda...