10st luminatus uppfångade, dags för dem att flytta - igen. Tog vattentester först och värdena var väääldigt lika mellan de två akvarierna, men eftersom det är mina små favoritfiskar så vänjer jag dem lite med nya vattnet ändå i en bunke. Funderar lite på den magra honan jag hade innan... Antingen har hon ätit upp sig, eller så är hon död, för jag kan inte längre se henne. Det känns lite pinsamt men jag har inte helt koll på hur många jag faktiskt har
Så, just nu vad jag vet i olika akvarier:
10st rasbora.
10st luminatus.
6st praecox.
5st pygmégurami?
3st otto.
2st mosaikgurami.
20st gertrudae.
8st(?) trådfenor.
Sedan 3st amanoräkor, en miljard skräpräkor, ett gäng röda och ett gäng gula neocaridina.
Några få guppy-yngel är kvar, sådana jag inte lyckades fånga igår. Även min Badis badis. Fick aldrig svar på mailet från akvarielagret om huruvida jag får byta den eller iaf lämna in den eller inte, så även den ska få flytta till min vän med 720L. Hon är inte så brydd, det är ett så vansinnigt stort akvarium och hon har bara småfisk och mycket växter, så det går att slänga ner typ allt som man av någon anledning inte vill ha De lever ju lyxliv där med all yta att simma på. Intressant också att se hur ynglen typ grupperar sig efter ålder/storlek och hur många naturliga beteenden verkar komma fram hos alla fiskar när de har så mycket utrymme.
Så, just nu vad jag vet i olika akvarier:
10st rasbora.
10st luminatus.
6st praecox.
5st pygmégurami?
3st otto.
2st mosaikgurami.
20st gertrudae.
8st(?) trådfenor.
Sedan 3st amanoräkor, en miljard skräpräkor, ett gäng röda och ett gäng gula neocaridina.
Några få guppy-yngel är kvar, sådana jag inte lyckades fånga igår. Även min Badis badis. Fick aldrig svar på mailet från akvarielagret om huruvida jag får byta den eller iaf lämna in den eller inte, så även den ska få flytta till min vän med 720L. Hon är inte så brydd, det är ett så vansinnigt stort akvarium och hon har bara småfisk och mycket växter, så det går att slänga ner typ allt som man av någon anledning inte vill ha De lever ju lyxliv där med all yta att simma på. Intressant också att se hur ynglen typ grupperar sig efter ålder/storlek och hur många naturliga beteenden verkar komma fram hos alla fiskar när de har så mycket utrymme.