Bytte nästan allt vatten i 54an som numera är utan fisk. Vattnet var väldigt gult av rötterna, får se om det håller sig "fint" nu. Imorgon får mina luminatus flytta dit och alla gertrudae till 110an där luminatus nu är.
Visa bifogad fil 153124
Sedan blir det spännande på lördag. Hittade av en slump en på Facebook som behövde nytt hem till sina diamanttetror. Personen hade gjort det klassiska misstaget att köpa ett "litet och enkelt" akvarium till en början och fiskar som såg fina ut, utan att riktigt ha koll på hur stora de kunde bli. Nu är de för stora för akvariet och behöver flytta. Så. De ska få hoppa ner i mitt 200L! Fem skönheter är det, och trivs jag med dem köper jag nog några till. Har precis tagit in dem på jobbet, så det är lätt att få tag på fler iaf
Funderar också på om jag borde köpa en till mosaikgurami-hona? Finns flera som säger att man bör ha två honor och en hane, men flera säger också att de är parbildande. Mina två verkar snälla mot varandra än så länge, och är nu framåt och till synes nöjda. Kanske behövs inga fler då?