Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
- ring din läkare och boka en tid
- gör en lista på alla saker du kommer på som måste tas om hand. Den listan tittar du och jag på sen och kan förhoppningsvis fördela saker mellan dig, mig, [ekonomiansvarig] och [delägare]
- du och [projektledare] pratar om upplägg för [nuvarande projekt]
- meddela var du är (är du sjuk måste du sjukanmäla dig, inte vara tjänstledig)
- ta en timme om dagen, på arbetstid och ring de samtal du behöver
Om man är tydligt dement så får man nedslag i de tester som görs.Det är lite oroande att hon gjorde ganska bra ifrån sig under de frågor och små tester hon fick göra under intagningssamtalet, men jag hoppas att läkaren förstår att hennes problem är en kombination av allvarlig depression och (begynnande?) demens. Det är en sak att under ett möte på en dryg timme klara av att svara på frågor, och en helt annan sak att klara vardagen...
Stå på er om det där. Vi hade samma problem när pappa var dåligt. Han märkte det inte själv heller och då han svarade så bra på alla tester de gjorde så fick vi tjata och gnata för att få hjälp.Det är lite oroande att hon gjorde ganska bra ifrån sig under de frågor och små tester hon fick göra under intagningssamtalet, men jag hoppas att läkaren förstår att hennes problem är en kombination av allvarlig depression och (begynnande?) demens. Det är en sak att under ett möte på en dryg timme klara av att svara på frågor, och en helt annan sak att klara vardagen...
Hon är kvar på sjukhuset, men det sker en vårdplanering i morgon som jag ska vara med på. Förutom det så... hon ringer några gånger om dagen/natten och låter ibland pigg, och ibland jätteledsen. Har bara hälsat på en gång och känner mig som en urusel dotter, men jag har crashat lite själv nu när jag vet att hon är omhändertagen.Hur går det? @Stereo
Pepp pepp, stå på dig på mötet att man omöjligen kan skicka hem henne till samma omständigheter som var innan! Manipulera henne att själv också säga att hon inte vill tillbaka (för det verkar möjligt om du påminner henne om saker hon sagt förrut).Återigen, tack för alla tips och allt stöd!
Jag skrev ned en lång lista på saker att göra och skickade till chefen, och hon organiserade upp allt i ett spreadsheet ( ) och vi ska prata om vilka saker jag kan delegera till andra. Ska skriva upp en del saker från den här tråden i den listan också.
Hon är kvar på sjukhuset, men det sker en vårdplanering i morgon som jag ska vara med på. Förutom det så... hon ringer några gånger om dagen/natten och låter ibland pigg, och ibland jätteledsen. Har bara hälsat på en gång och känner mig som en urusel dotter, men jag har crashat lite själv nu när jag vet att hon är omhändertagen.
Den gången jag hälsade på knölade vi ned oss båda två i den smala sjukhussängen och sov middag tillsammans, som vi gjorde när jag var liten. Tror att vi kanske båda två behövde det, det var faktiskt väldigt mysigt. Lilla mamma.
Ja, läkaren pratade om det, men det är tydligen distrikssköterskan som ska komma ut och ge henne medicin morgon och kväll. Det har ju ingen praktisk betydelse om det är sköterskan eller hemtjänsten, men det var tydligt väldigt viktigt för läkaren att jag hade klart för mig att det var distriktssköterskan.@Stereo om det nu är absolut hugget i sten att hon ska bo hemma försök då få till ett läkemedelsövertag via hemtjänsten. Då kommer hemtjänsten och ger henne medicin när hon ska ha den, den personal som har delegation på att göra det (det kanske alla har numera jag vet inte). Då kan man i alla fall få ordning på medicinerna så att dem inte finns hemma och din pappa slipper oroa sig för den biten. Skönt att det blir vårdplanering nu. Stå på dig så mycket det går angående annan boendeform med.