Vägen till tvångsvård är trots allt rätt lång. Att ds ens tänkte tanken är nog ett bra tecken.Ja, när jag åkte förbi huset igår berättade mamma själv lite skamset att hon fått ett totalt utbrott på "kärringarna" som var där och "skulle in och titta överallt". Hon vet att de är där för att hjälpa, men det är en sån total skam och ångest för henne med folk i huset så nu när hon mår så jättedåligt tappar hon totalt kontrollen över sig själv.
Men jag sa det till henne, att det gör inte så mycket att hon blev så arg, det kanske bara är bra...
Distriktssköterskan ringde dock upp mig på em (innan jag var förbi huset) och berättade att hon inte kommit in. Hon lät rätt chockad och började prata om vårdintyg för tvångsvård. Jag blev initialt bara jätteglad att någon såg allvaret i situationen, men efter att ha pratat med pappa - som ju ändå är psykiater och har erfarenhet av vad som händer vid tvångsvård - tror jag inte längre på det. Hon skulle må ännu sämre.
Var hon behöver är ju ett serviceboende eller liknande! Med hemtjänst och nån i huset osv. Väntar på svar på ansökan, inte hört nåt ännu.
Mamma känns väldigt "skör" nu på nåt sätt, men hon är klarare huvudet och går att resonera med. Glömsk, men kommer ihåg om man påminner om situationen där något hände/sades.
Vet inte om jag har skrivit detta, men pappa berättade om en episod med hemtjänsten. De hade stått i köket och pratat om honom så att han hörde och sagt att "det måste vara frun som handlat" om maten i kylskåpet, och i övrigt behandlat honom som lite av en idiot. Pappa, som klarar sig helt själv men som tycker det vore skönt med hjälp eftersom han har ont i axlarna, vill inte bli behandlad som en idiot.
I övrigt är jag sjukskriven på 25% fram till den 18:e, min bil har gått sönder, det är stopp i duschen i min tillfälliga lägenhet (stambyte), jag har det tajt ekonomiskt och har börjat fundera på att sälja ena hästen (har två) efterom jag inte har råd om jag inte kan jobba heltid och jag har ont i hela kroppen. /gnäll
Tandläkaren sa iaf att jag har fina tänder, så det så.
Grattis till de fina tänderna! <--- hatar den smileyn men älskar att du orkar visa humor i allt elände så jag svarar på samma nivå. Du är grym!