"Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Nja jag vet inte... men jag kan inte förstå hur dom kan tro att en labbe är så lite som hon när hon va 8 v... skumt

*kl*

Idag fick jag höra av en ÄGARE att hennes hund var en tibetanskt cocker spaniel ...... :smirk:
det såg ut som en vavva-korsning.

Jag förstår inte? Sök på google på bilder & berner sennen. Han liknar ju verkligen ingen berner sennen? :confused:

va? nu förstår inte JAG. har tottili sagt att han liknade en berner sennen? :confused:

haha nej jag förstår inget heller :P

KLOCKREN Berner;):D!!!

Själv så är min en tax, det envisas samma gamla dam med att fråga mig om varje gång vi träffas.

Okej att det är en hyfsat ovanlig ras, men T A X är väl att dra till liiite:rofl:`?
100_2529.jpg

Vad kan det vara för ras då om inte tax? :confused:

:rofl: nej men ärligt, vad är det för nåt? :)

Han är av rasen Bayersk viltspårhund:idea:

Men som liten kan jag förstå att tanten tänkte tax, men FORTFARANDE?!!?
100_1727.jpg

Hm *tänker efter* Kanske att han har lite väl långa ben?

:rofl:

Jättesöt som liten, men tax..? Nä :D

Ni som också har hundar som har blivit missuppfattade, råkade ni ut för människor som tror de kan allt om hundar? Eller hur jag ska säga...

Ni som också har hundar som har blivit missuppfattade, råkade ni ut för människor som tror de kan allt om hundar? Eller hur jag ska säga...

Jadå!
Allt ifrån folk som anser att man ska knäa hundar i bröstkorgen om de försöker hoppa upp på en, till människor som ABSOLUT inte kan respektera att jag ger min hund kommando som SKA lydas.

Han blir så in i bängen uppjagad och lycklig när det kommer folk hem till oss, och jag sätter honom i rummet innanför hallen med order om att STANNA, när han har "sansat" sig så får han sitt varsågod och kommer fram och hälsar, fortfarande glad men inte hysterisk:idea:. Kan ta ca 1 minut kanske, lagom för gäster att hinna ta av sig jackan typ.

Då ska man tvunget fram till hunden och dalta med honom, varpå han hoppar och far som en idiot och så säger människan: " så så så, inte buuuuusa nu, såååååja" Och klappar och gosar med honom:mad:.

Jag blir irriterad och fräser att vänligen respektera att han har fått ett kommando som han ska lyda!

"Du får inte vara så HÅRD mot honom, han blir ju bara glad!!!"

Jo, glad i all ära, men det är inte roligt när 2-3 åringar kommer på besök och tacklas av 27 kilo i full rulle liksom:crazy:.

Och ordet STANNA mister effektivt sin innebörd, men det fattar han inte, något som är dumt då det funkar ypperligt att gasta när hunden försöker dra på hare/fasan/fågel när vi är ute.

Egentligen har jag lust att skita i att sätta hunden nästa gång utan bara öppna dörren och låta honom mangla ner människan, fast det hade inte varit så bra kanske:angel:.

Det är ju trots allt min svärfar som är relativt liten, skröpplig och gammal, han hade väl brutit allt som kan brytas när hunden demolerat honom....

Hahha, jag känner igen det där. Av någon anledning (antagligen färgen) trodde jätte många att min boxervalp var en "båtsman hund"

Jag har fått höra flera gånger att min helvita jack russell valp är en labrador...

Själv så är min en tax, det envisas samma gamla dam med att fråga mig om varje gång vi träffas.

Vet folk ingenting om hundar? Jag blir nästan mörkrädd när jag läser om kommentarerna ni fått om era hundar... :eek: Å andra sidan har jag svårt för att skilja en vw golf från en ford fiesta. :o :D

Jättefin bayarare:love: För cirka 18 år sedan var jag och min vänninna på utställningen i Västerås hon hade sin 7 månaders bayerska hane med sig , Så kom det fram en tjej och sa MEN GUD vilken söt kotrhårig cockerspaniel :angel::rofl:
Mina långhårstaxar har ofta varit setter valpar ;)

Tesora

Vet folk ingenting om hundar? Jag blir nästan mörkrädd när jag läser om kommentarerna ni fått om era hundar... :eek: Å andra sidan har jag svårt för att skilja en vw golf från en ford fiesta. :o :D

Jag blir nästan mörkrädd av den kommentaren!!

Till alla:
Hur f*n kan folk bara förvänta sej att alla ska veta allting om hundar?? Visst, det är inte jätteimponerande med folk som TROR allt, men man kan faktiskt inte ta förgivet att folk SKA veta ALLT!
Precis som du säger, du kan inte mycket om bilar. Så varför ska då alla kunna en massa om hundar?? Det är nämligen fler som har bil än som har hund. :mad:

Jag har själv hund, men jag respekterar i alla fall att människor undrar. jag vet att jag har en blandras som är svår att se, och om någon tycker att hon liknar en pudel så behöver jag inte bli förbannad för det.

Nej allvarligt talat, väx upp!

Visst är det roligt att höra vad man får för kommentarer, men man behöver inte smutskasta folk för att de inte har mycket med hundar att göra.

Folk trodde att min 2 åriga blandras tik var en renrasig schäfervalp.
Hon var blandras mellan schäfer/tervueren/jämthund.

Kan lägga ut en bild om ngn vill se?

Ja det fick jag höra av en kvinna för några dagar sen. Vad tycker ni, liknar min vovve en sån?

18852865.jpg

15043849.jpg

15043949.jpg

Han är en 3 årig schäfer/collie blandis :p

Är ni blinda det är ju en kinesisk nakenhund :eek: Trodde ni var hundfolk ;)

Jag blir nästan mörkrädd av den kommentaren!!

Till alla:
Hur f*n kan folk bara förvänta sej att alla ska veta allting om hundar?? Visst, det är inte jätteimponerande med folk som TROR allt, men man kan faktiskt inte ta förgivet att folk SKA veta ALLT!
Precis som du säger, du kan inte mycket om bilar. Så varför ska då alla kunna en massa om hundar?? Det är nämligen fler som har bil än som har hund. :mad:

Jag har själv hund, men jag respekterar i alla fall att människor undrar. jag vet att jag har en blandras som är svår att se, och om någon tycker att hon liknar en pudel så behöver jag inte bli förbannad för det.

Nej allvarligt talat, väx upp!

Visst är det roligt att höra vad man får för kommentarer, men man behöver inte smutskasta folk för att de inte har mycket med hundar att göra.

Snälla du, det var en skämtsam kommentar. Varför tar du åt dig så förfärligt? :confused: :p

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 497
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 471
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka