"Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Nej. Det är buke, det är fullt jävla omöjligt att veta vad som är skämt och inte.

Dock vet jag att det finns folk som menar allvar med det.

Men visst överreagerade jag. Helt klart. Alla cylindrar var redan tända på grund av hundägarna där jag bor.

Det värsta jag hört om min hund var när han var ca 6 månader och en utländsk man steg in i hissen när jag var på väg till min kusin. Han vågade knappt gå in i hissen när han såg min lilla hund och ställde sig i hörnan och tittade konstigt på hunden. Plötsligt säger han lite chockat: " Vad är det? En babian bebis? "

Så här såg han ut då.
P1210020000.jpg

haha ja=) Snacka om att jag blev chockad och visste inte vad jag skulle svara.

Hahaha :rofl: :D
Han är lite lik en babian där faktiskt. ;) xD

haha ja färgen kanske och att han har mindre päls på rumpan ;). Får börja ge honom bananer istället för torrfoder

Ja men det där ser väl vem som helst att det är en berner.:D

Jag har nog mer humor än de flesta på det här stället ... var som sagt redan så förbannad så jag såg rött, man läser lätt in andra saker om det inte är jävligt tydligt att det är ironi.

Hahah det värsta någon sagt till mig var att min bc/kelpie på 4 år var en jätte söt schäfer valp :D

så här såg hon ut
DSC00051.jpg

153567162809869.jpg

Liknar hon en schäfer valp ? hah

För några veckor sedan fick jag kommentaren; "Oj, jag trodde att det var en ekorre" om min ena jycke. Visst, han är liten och röd, men inte liten.

4920511.jpg

Min andra hund tenderar till att vara en Dobermannvalp, men det kan jag ställa upp på med tanke på att han är en black/tan Dvärgpinscher.

Det värsta jag hört om min hund var när han var ca 6 månader och en utländsk man steg in i hissen när jag var på väg till min kusin. Han vågade knappt gå in i hissen när han såg min lilla hund och ställde sig i hörnan och tittade konstigt på hunden. Plötsligt säger han lite chockat: " Vad är det? En babian bebis? "

Hahahaha.. jag tror jag smäller av:rofl::rofl:

Själv har man "turen" att äga en såndär "Lassie-hund - fast svart" och att precis allt och alla ska fram och kela med honom för "han måste ju vara sååååååååååå snäll när han är en Lassie-hund"..

Javisst är han snäll, men varken matte eller hund uppskattar att behöva stanna stup i kvarten för folk kastar sig hals överhuvud på honom:cool:
P1010053.jpg

Jag har en släkting till din.
Eller som folk brukar säga; "Vilken kul korsning, vad är det mer än collie?"

"]http://

Chivas är en renrasig Australian Sheperherd

Blandat023.jpg

djuren1873.jpg

Har fått höra att Leia förmodligen är en SanktBernhard/Border Collie/blandras.

Renrasig Berner Sennen är det:D

*kl*

Jag har vid TVÅ tillfällen fått höra att mina cremefärgade salukis (okay, jag äger bara en, men lånade en annan förut) är dalmatiner... :D

Jag lägger inte ut bilder, ni vet nog hur stor skillnad det är på en ljust cremefärgad vinthund och en dalmatin :p

Jag har nog mer humor än de flesta på det här stället ... var som sagt redan så förbannad så jag såg rött, man läser lätt in andra saker om det inte är jävligt tydligt att det är ironi.

Måste du svära så himla mycket? ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 490
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 471
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka