"Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Ni har så gudomligt fina hundar! :) dels är de fina, just fina, men så ser de så lyckliga och glada och koncentrerade ut och det är så härligt att se i hundbilder!

Vår blev kallad cocker spaniel idag av veterinären (läs tråd om Dreggel-Pelle för hela historien), men det gör inget, han är ju en welsh! ;)

/Syrsa

Det är jättemånga som kallar welshen för cocker spaniel. :crazy:

Jadå!

Då ska man tvunget fram till hunden och dalta med honom, varpå han hoppar och far som en idiot och så säger människan: " så så så, inte buuuuusa nu, såååååja" Och klappar och gosar med honom:mad:.

Jag blir irriterad och fräser att vänligen respektera att han har fått ett kommando som han ska lyda!

"Du får inte vara så HÅRD mot honom, han blir ju bara glad!!!"

.

Gah. samma här. "Nej, hon ska lyda!" säger jag.
"Men hon ÄR ju så lydig redan!!"¨
Öh, ja, och hur blev hon det då?

Tja... Om man kan säga att en svart/brun cavaliervalp är en rottis, dà kan jag absolut tänka mig vad som helst :)

Jag träffade på en ung tjej utanför stallet en gång som skräckslaget tittade på min rottweiler och med darrande stämma frågade mej vad det var för ras, pudel svarade jag och hon blev märkbart lugnare! För henne hjälpte det att jag skojade, fick senare veta att hon var livrädd för rottisar! Så det kan ju faktiskt vara så att folk skojar ibland!

Klart det där är en Bernen Sennen, det ser man ju ;)

Visst syns det här att detta faktiskt är en Tibetansk Mastiff va ? :angel:

Varga2.jpg

Fördelen med att ha schäfer är att ingen tar fel iaf!

Annars tycker jag att din jämte (är det väl?) är MYCKET lik en mastiff, framförallt hudvecken!

Senast ändrad av en moderator:

Det enda jag får höra hör jag när jag passar min kompis amstaffvalp.
Alla frågar om det är en amstaff eller pitbull (jag bor mer eller mindre i ghettot) och INGEN säger ett ORD om min blandras, som är nästan lika gammal, ger henne inte ens en blick.

Är hon verkligen så ful i jämförelse?
alexfest015.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag fick tydligen inte fram budskapet, så fuck it, det var inget.

Fördelen med att ha schäfer är att ingen tar fel iaf!

Annars tycker jag att din jämte (är det väl?) är MYCKET lik en mastiff, framförallt hudvecken!

Haha nu måste du skämta. Har varit schäferägare i tre veckor och har kommentarerna har redan haglat in.

"Vilken fin hund, vad är det i den? Schäfer occch...ja vad mer?"
"Schäfer till hundra procent!"
"Nja nåt annat ska det vara i den!"
"Nä schäfer"

Eller "Åh kolla vargen!"

eller bara rätt och slätt

"Åh undrar vad det är för ras?"

Damen i fråga
dishaportratt.jpg

Även Gabbis Råda har ju fått vara allt UTOM schäfer, ex hoffe:
sota_rada.jpg

Haha nu måste du skämta. Har varit schäferägare i tre veckor och har kommentarerna har redan haglat in.

"Vilken fin hund, vad är det i den? Schäfer occch...ja vad mer?"
"Schäfer till hundra procent!"
"Nja nåt annat ska det vara i den!"
"Nä schäfer"

Eller "Åh kolla vargen!"

eller bara rätt och slätt

"Åh undrar vad det är för ras?"

Damen i fråga
dishaportratt.jpg

Även Gabbis Råda har ju fått vara allt UTOM schäfer, ex hoffe:
sota_rada.jpg

Ojdå, vad olämpligt av mig ;) Mina hundar har ju vanlig "schäferfärg". Kom ju nu på att arbetskamraten också får såna kommentarer om sin grå schäfer, vilket jag förövrigt tycker är den finaste färgen på schäfer:)

Ja det måste jag. Jag bara är sån.

Trist att höra. Det tar udden ur seriositeten, om du förstår vad jag menar. För att inte tala om hur otrevligt det är. En sak om man är arg och upprörd, men i vardagligt tal/skrift blir det lite.......B.

puttar tråden

finns det inga fler som fått roliga kommerntarer om sin hund?

puttar tråden

finns det inga fler som fått roliga kommerntarer om sin hund?

Jodå!

Jag var ute med en gul labrador ( inte min alltså ) varav en man och en kvinna kommer fram och säger

" Åh men gud vilken fin golden retriver! Vi har funderat på att köpa en golden, och den här var ju helt underbar! Får man klappa?"

Det ända som stämmer är väl färgen? ;)

I förrgår: "Nejmen! Vilken FIN TAX!" om jack russeln(profilbild).

Visst är hon lång och låg.... men? ^^

Jag får frågan minst en gång i veckan vad mina (i allas ögon, mor och valp) är för ras?

Det är två pudelhanar i strl mellan och stor :D

Jag får frågan minst en gång i veckan vad mina (i allas ögon, mor och valp) är för ras?

Det är två pudelhanar i strl mellan och stor :D

Du har ingen bild?
Pudel är ju en ras som är lätt att känna igen, så du måste ju ha ovanliga pudlar :angel:

Haha ge henne en bok om hundraser.

Din hund är inte lik en Berner Senner någonstans.
Jättesöt dock!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 471
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka