Adventskalendertråden 2021

Det var nog Satisfyers variant. Men nu när jag tittar igen kanske den inte var så dålig trots allt, bara sämre jämfört med de andra hon hade med 😄
Tur jag inte heller har den 😂🙈 men de på mshop sa faktiskt att förra årets från satisfyer hade många varit besvikna på vad dom hört. Att det hade vart få leksaker och mycket "ploj".

Hoppsan. Nu skrev hon som organiserar min frökalender (ätbart) att hon fått ett avhopp i kalendern med ovanligt ätbart. Kul! Jag tänker japansk spenat, kvitten, mullbär, lupinböna, piplök och gode henriks målla blir bra.

Ser vet fram emot att få 24 sorters ovanliga ätbara frösorter. Jag hoppas på mycket perenner.

Har nu bestämt mig för att vara förnuftig och inte köpa delikatesskalendern. Det finns inte en chans att innehållet varje dag är värt 166 kr.
Tittar i stället på en varm-choklad-kalender, med tillräckligt för två koppar om dagen. Tänker det kan vara mysigt med en kopp varm choklad på morgonen och sedan en till i kombination med en pralin på kvällen. Kanske medan jag skrapar en trisskalender.

Har nu bestämt mig för att vara förnuftig och inte köpa delikatesskalendern. Det finns inte en chans att innehållet varje dag är värt 166 kr.
Tittar i stället på en varm-choklad-kalender, med tillräckligt för två koppar om dagen. Tänker det kan vara mysigt med en kopp varm choklad på morgonen och sedan en till i kombination med en pralin på kvällen. Kanske medan jag skrapar en trisskalender.
Åh, vart hittar man en varm choklad kalender! :jawdrop:

Men så mysigt det låter 😍
Kanske så jag ska tänka för att skapa stämning med mina, två asdyra praliner och en "vuxenmys" per kväll, bättre än så kan det ju knappt bli 😂

Jag har inskaffat några,

Två chokladkalendrar som båda också har presentkort i, hoppas såklart på storvinsten 😉, IKEAs och Lindts speciella gjord för Edeka.
Sen en från Nivea och en Galaxy (är visst 24 st smyckesglaskulor med planeter och annat ur solsystemet.) Kommer köpa en till, Exits kalender, letat i affärerna men får nog beställa den online verkar det som.

Hittar jag någon passande ska Pappa få en också.

Har köpt en kalender, dock ej body shops största pga slut. Thank god for that. Insåg efter ha tittat på ytterligare ett gäng kallendervideos att jag inte är intresserad av att testa massa hudvårdsprodukter. Men min sminklåda är en sorglig historia och började titta på videon med kicks sminkkalender. Så många produkter jag velat prova. Sagt och gjort. Nu är den min. Superexited!

Senast ändrad:
Den här tråden var inte bra för mig. Jag skulle vara produktiv med att städa nu på morgonen, men har istället varit produktiv med att leta kalenders :meh: :p

Så det blev chokladkalender Mood Pills från Xocolatl och tekalender från English Tea Shop. Funderar även på att köpa en pusselkalender, en varm chokladkalender och… Finns det en gräns egentligen? :D Har även köpt lakritskalender till mina föräldrar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 669
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur