Adventskalendertråden 2021

Okej, jag är ju såklart jättesugen på den här delikatesskalendern. Den kostar nästan 4000:- och har man redan lagt över 12 papp på årets julkalendrar så känns det rätt galet att köpa ännu en.

Men! Nu har jag gjort en överenskommelse med mig själv. Imorgon ska min chef intervjua en kär gammal vän till mig, en kille jag jobbat och umgåtts väldigt nära med under många år. Vi har en projektledartjänst tillgänglig och han kommer att vara helt perfekt för den.
Om min chef gillar och anställer honom (och om han ifråga vill komma till oss!) blir min arbetsbörda betydligt lättare (och roligare) framöver.

Jag tänkte därför att om vi lyckas få hans signatur på anställningskontraktet så köper jag kalendern för att fira. Det bästa från kalendern tar jag med till kontoret och delar med honom, vi kommer ha kontoren precis bredvid varandra.

Om det däremot inte blir något så köper jag inte kalendern alls, sparar pengarna och slänger istället in summan i någon av mina bästa fonder. Win-win!

Det låter väl som en bra deal? 😁
1633693031-cartwright-and-butler-12-days-christmas-advent-calendar-1633693021.webp

Okej, jag är ju såklart jättesugen på den här delikatesskalendern. Den kostar nästan 4000:- och har man redan lagt över 12 papp på årets julkalendrar så känns det rätt galet att köpa ännu en.

Men! Nu har jag gjort en överenskommelse med mig själv. Imorgon ska min chef intervjua en kär gammal vän till mig, en kille jag jobbat och umgåtts väldigt nära med under många år. Vi har en projektledartjänst tillgänglig och han kommer att vara helt perfekt för den.
Om min chef gillar och anställer honom (och om han ifråga vill komma till oss!) blir min arbetsbörda betydligt lättare (och roligare) framöver.

Jag tänkte därför att om vi lyckas få hans signatur på anställningskontraktet så köper jag kalendern för att fira. Det bästa från kalendern tar jag med till kontoret och delar med honom, vi kommer ha kontoren precis bredvid varandra.

Om det däremot inte blir något så köper jag inte kalendern alls, sparar pengarna och slänger istället in summan i någon av mina bästa fonder. Win-win!

Visa bifogad fil 79191

Nu fick jag habegär efter den där kalendern. :mad:

Mycket rimligt! :D

Jag är väldigt sugen på den stora kalendern (trädet) från Yankee Candle men den verkar vara väldigt svår att få tag på tyvärr.
Åh vad typiskt! Har den redan sålt slut?

Nu fick jag habegär efter den där kalendern. :mad:
Hemskt, hemskt ledsen :angel: Det dumma är att den kostar hälften om man bor i UK men företaget i sig fraktar inte till Sverige. @Mineur hallå, vart är du när vi behöver dig som mest? :laugh:

Visa bifogad fil 79191
Faktum är att den bilden visar den lilla delikatesskalendern, men den finns inte att köpa i Sverige :banghead: (Ja, jag har letat:angel: )

Jag och sambon har en, så jag hoppas verkligen inte att det är den som är mest skräp :nailbiting::D
Kan du säga vilken det var? Inte för att jag vet vad jag ska göra ifall det är den, den är köpt för så länge sedan så den går inte att skicka tillbaka 😂
Men behöver kanske inte ha så höga förväntningar isf (eller så hinner vi köpa en till:D)
Det var nog Satisfyers variant. Men nu när jag tittar igen kanske den inte var så dålig trots allt, bara sämre jämfört med de andra hon hade med 😄

• Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka