Abort eller inte!?

Sv: Abort eller inte!?

Ja och det skrev jag väl också, att det beror på hur man är som person ;)

Jag försöker att inte se hinder och jag gillar förövrigt inte att resa ensam heller så då fungerar det ..
Man kan fortfarande vara spontan och jag kan fortfarande genomföra många resor, jag ser det lite som att man väljer om det ska vara ett hinder eller inte ( nu utgår jag såklart i från mig ).

Vill man resa ensam och inte ta hänsyn till sin partner så fungerar det ju inte oavsett om man har barn eller inte ?

Ja jag är uppvuxen med en förälder som hade resfnatt, kunde vakna en morgon och dra med oss på utlandssemester;) Det var tur att vi i princip aldrig var sjuka så vi dog inte av lite frånvaro från skola/dagis...
Vi kuskade runt i europa och turkiet i en fallfärdig husvagn och var med om lite vildare äventyr än vad som bör rekommenderas.:angel:
Med min andre förälder så åkte vi tex runt i östeuropa med tåg och sådant.
Hade ekonomin tillåtet hade vi säkerligen varit på mer exotiska resmål, men två veckor i öst var både billigare och troligen roligare än en vecka på mallis.
De reste dessutom en hel del på egen hand (de var skiljda men hade säkerligen gjort så även som par) Man kan resa på egen hand, eller passa på när ungarna har barnvakt, är på ridläger eller liknande.(då givet att det finns någon som kan rycka in om det skulle bli kris)

Sv: Abort eller inte!?

KL
Vi har nog efter mkt om och men bestämt oss för att göra abort trots allt. Jag känner mig inte redo för barn. Jag vill bo ihop med pojkvännen ett tag innan jag kan känna att det är helt rätt för jag vill iaf minska riskerna att vi går isär precis efter barnet är fött. Min pojkvän var väldigt inne på att behålla det men så funderade vi en gång till på varsitt håll och då bestämde vi oss för detta. Det känns bättre nu när vi äntligen har fattat ett beslut och jag tror att det kommer bli bra.
Tack för alla era kommentarer!
Låter som ett väl genomtänkt beslut och det viktigaste är att ni känner er trygga i beslutet!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 129
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V