4-årskollen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glamoroza ox

Trådstartare
Vi var för en stund sedan på 4-årskoll med våran dotter.
Allt var helt normalt.

Men till det som fick mig att börja skratta var när BVC-sköterskan satt & bläddrade i en bok & dottern skulle tala om vad bilderna föreställde..
Vid en bild så frågade BVC vad det var & dottern svarade lite sådär lågt & försiktigt;
-Det är ett spökhus !

Och visst, det finns säkert spöken i det "huset" men det var ju en kyrka:o :D
 
Sv: 4-årskollen..

Innan vi kom iväg till 3 års kontrollen upplyste min buse om att "jag vill inte gå till ABC-boken". Tja, jag hade sagt BVC och den lilla kluringen sammankopplade det med nåt som lät likt.

De är söta de små trollen. Spökhus tyckte jag var ett utmärkt svar!!
 
Sv: 4-årskollen..

Gulligt! :)

När vi var små kunde inte min lillbrorsa prata rent (såklart) och han kunde inte säga "kyrka". Han sa "cirkus" istället! :D
 
Sv: 4-årskollen..

:rofl: Så sött!


Min dotter visste heller inte vad en kyrka var men hon föreslog iaf att det var ett hus men tyckte att det var lite konstigt eftersom BVC-tanten redan hade visat en bild på ett hus...
 
Sv: 4-årskollen..

Haha.

Min kille skulle tala om i den där boken att pojken plockade svamp, men han deklarerade att pojken plockar Karl-Johansvamp.
Hur vet du det då, undrade vår bvc sköterska.
Ja, den är ju brun, en kantarell är ju gul! :D

(de hade precis lärt sig en massa svampsorter på dagis :) )
Men en mycket stolt mamma traskade därifrån efter skrattanfall från både mig och bvc sköterskan! :love:
 
Sv: 4-årskollen..

Våran petiga distriktssköterska kunde inte "godkänna" min son eftersom han inte sa att det var en kyrka förrän jag berättade det för honom. Han sa det klockrent (har alltid pratat rent). Men de kyrkor han sett ser inte ut som den på bilden. Men tanten fick sig i alla fall när hon visade en bild på en lastbil och han svarade att det var en Volvo F16 Globetrotter :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 769
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 740
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 018
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 603
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp