Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Poison-heart; Vad roligt att du tycker så. :)

Jag kan ju säga att Stella kommer inte att få något mer föl. Någonsin. Så jag får vara glad att den här lilla blev allt vi önskade oss.

Igår förlorade vi stallägarens vackra sto när hon fölade.
Ungen klarade vi på något mirakulöst sätt, men amman vi hittade vägrade att ta emot ungen. Så nu letar vi amma, fölet är
självklart anmält till ammajouren, vi har ringt runt till alla uppfödare vi känner och under tiden nappar vi honom. Han är så duktig,
äter massor.

Vi funderade på Stella först, men fölungen är mycket, mycket stor, säkert 30 cm högre än Stellas egna unge.
Mjölken räcker säkert inte till båda heller.

Senast ändrad:

*kl*

Lucky (Lucky blue, My Luck, Lucky Chance... beslutsångest) född 27 maj hingst

33085025.jpg

33085024.jpg

33085072.jpg

33085092.jpg

Men fy så fruktansvärt hemskt, hoppas ni hittar en fin amma åt den lille gossen. Lider verkligen med alla er inblandade och inte minst ägaren till stoet, vilket fruktansvärt sätt att förlora sin häst.

Alltså, Gräddnosens "storebror" är ju helt underbar!

Han är en speciell kille :D

Så tragiskt med din stallägares sto. Jag har varit med om samma sak... det är fruktansvärt. Kan iaf berätta att fölet i mitt fall nu är en 8-årig (eller är han 9...:o) stor och vacker palomino och han påminner världen om sin vackra mamma varje dag. :love:
Han blev flaskuppfödd men fick en ny mamma i ett underbart ardennersto som älskade föl. Hon hade ingen mjölk osv (så han blev nappad under hela föltiden) men hon tog hand om honom som sin egen och uppfostrade honom till en häst.

I fredags körde vi hem Belisario "Prinsen" + mamma häst, de skötte sig helt galant den 2,5 timmars långa resan hem, nu går de på bete i en stoor hage med mera kuperad terräng + träd.

Lill killen har tagit omställningen till dygnet-runt bete väldig bra och skuttar och far, spec. när man kommer in och busar lite med honom.

Just nu går dem ensama, men ser andra hästar, hade hoppats på att någon med föl skulle komma på bete, men ingen har nappat än :(.

Tror ni att det blir helt fel om han skulle behöva gå helt själv?. Ska höra med stallägaren om någon av hennes hästar kan gå med dem, tycker lite synd om mamma häst också :(

34fzos4.jpg

Här får ni en bild som jag tror jag har lagt upp förut, är ngn v.gammal bilden.

Ska fota honom mera när jag kommer hem im. Jag är nämligen nere på skolan igen, slutar imorgon = STUDENTEN!! :D:D

Så from. im. är jag leeedig, har inte sökt någon utbildning nu iår, väntar ngt/ngra år, ska focusera på hästarna och jobba, samt fixa körkort för bil :idea:

Åh fyyy! :cry: Vad hemskt! Skickar massor med styrkekramar och hoppas verkligen att ni hittar nån amma som fungerar.

Allt är hemskt tragiskt.

Sorbisen, Maja_Kandi och Wrangler, Ja vi letar amma, men det tycks inte finnas någon. Men stallägaren har ett sto
som tydligen adopterar alla föl hon kan, vi ska testa med henne när hon kommer hem från seminstationen.
Hon har ingen mjölk, men då får han någon som kan ta hand om honom i alla fall.

Gräddnosen är en riktig skitunge. :devil: Solskydd på mulen? Nej tack. Då hoppar hon på bakbenen - om man håller fast henne.

Sparkar på mamma gör man också.
playing_by_eldfuxen-d52pahr.jpg

Seriöst vilka fina föl ni all har, sitter här och dreglar över allas bebisar.. Väntar och längtar med spänning på att mitt sto ska föla, men det lär nog dröja ett par veckor till ännu..

åh vad gräddnosen växer!:love:

..jag har inte hört något heller men håller ögonen öppna efter lämplig amma. Oerhört tragiskt som sagt:cry:
Synd att Hollie har någon bacill annars kunde det kanske vara värt att testa solette iaf.. hon är ju stor och en riktig mjölk kossa:D skulle lätt kunna mätta två munnar men sedan vet jag ju inte om hon skulle acceptera en annans fölunge.

Hollie mår iaf bra nu på pencillin och jag håller tummarna för att hon fortsätter må bra även efter kuren.
Nytagen bild på min prinsessa som myser i solen:love:
537603_10150868769541344_563156343_9801085_1334385670_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar