Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

*kl*

Anschütz e Ampére- Bayron- Chirlon. Sex dagara gammal på bilderna:

526202_3747496058738_1914560744_n.jpg

599383_3747501578876_1978471418_n.jpg

532812_3747503938935_1201351126_n.jpg

Annars får du hota stona med en Heimlich-manöver ;) Det gjorde jag på kvällen och samma natt kom den här lille busen ut :love:

165919_3166358290365_1607657735_3253511_400436428_n.jpg

Bilden tagen idag när han är 13dagar :) Med storasyrran i bakgrunden som undrar vad han håller på med..

Men åh så söt :D Mina är dock inte beräknade än så vill väl egentligen inte ruska dem.. bara lite :angel:

Hollie har blivit sjuk.
Feber och snor. Veterinären var här på kvällen och gav henne första dosen pencillin (sedan fortsätter vi i 4 dagar om hon blir bättre). Hon hade något ansträngd andning när vet. lyssna. Men ser pigg ut och diar som hon ska. Slemhinnorna var bra. Jag vakar på henne inatt och är hon inte bättre imorgon så åker vi till djursjukhuset.
Vad detta kommer ifrån vet vi ej.. virus? kalla vädret som varit?
Hollie är 11 dagar idag.

Så nu har man magont igen minst sagt:(

Awww :(Förkylning av skitvädret tro? Hoppas det blir bättre snart.. lillflickan då :(

*kram till matte*

*kl*

Jag har en miljon bilder på mina buspojkar men orkar inte ladda upp dom på pixbox.... så hoppas det funkar att länka till denna facebookbilden nu.

Ser ni den?

Lasse 2 mån och Stig 3 mån.

579374_416212405090799_172891642756211_1137380_2006637219_n.jpg

Ja den syns och de ser hur härliga ut som helst!

Falcon: din buse ser ut att nästan explodera av livsglädje:) sen kan jag inget annat än bara älska dina hagar!

Charlotee: stackars hollie! Verkligen inte bra när små blir dåliga :( hoppas antibiotikan biter nu och att hon snabbt är på bättringsvägen.

Han är jättefin! Och ja, du har rätt, ser ut att vara väldigt fotogenisk (eller eng photogenic). :)

Men vad kul att se dina pojkar igen!! Jättefina! Och Stig:love:

yttik och jennyjenny Tack, tycker hon verkar piggare idag så fortsatt pencillinkur och boxvila. Suck! Förstår inte vad som gick fel denna gång?:crazy:

Men vi har en hostponny i stallet... även om den står i en annan avdelning bort från mina och vi har varit noga av hanteringen av denna så är ju föl just föl.

Hon kan ju också fått en släng av det kalla vädret men jag var ju extremt noga att inte ha dom ute länge och bara mellan regnskurar.

Vilka maffiga killar!:love:
Tänk vad mycket de växer på ett par månader:)

Falcor vilken härlig bild. Vilken buskille:D

Victovie Fina Frans:) Vad mörk han ser ut att bli under fölpälsen:d

Charlottee Vilken oro man känner när de blir sjuka, eller hur:eek: Silhouette hade också ett par snoriga dagar förra veckan, dock tempade jag henne ej, men det försvann efter ett par dagar. Jag skyller på vädret.
Styrkekram

Krisse Vilken stilig gosse:love:

Nu har jag suttit och visat bilder på alla fina bebisar för min pojkvän, och så tittade vi på filmen där Gräddnosen busar och han satt och skrattade lika mycket som jag, och då är han inte hästkille.
Visade sen Gräddnosens pappa och då kom kommentaren "Ååååh, vad den går fint! Titta!" :love:

Så även för en icke hästmänniska så är Gräddnosen och hennes päron fina!

tack!
Hollie känns helt normal nu (till mattes stora lättnad) hon äter och skuttar som hon ska:D Ingen feber. Men äter ju då också pencillin.

Hon har ganska bestämda åsikter om att bli stucken med sprutan däremot:devil: inte helt lätt på en stark fölunge!

Vad skönt att höra att hon är ok igen:)

Jag är så stolt över min duktiga tjej. Vi gick för första gången in i stallet idag (har ju ligghall annars) och där band jag upp henne och lyfte fötter och "kratsade" hovar. Man såg hur hon funderade när hon märkte att hon satt fast, men hon stod så fint och stilla:love: Sedan promenad ut till hagen igen. Mammahäst är också så lugn och trygg så man har ju god hjälp av henne. När jag sedan släppte henne i hagen brallade hon runt ordentligt efter sin första lektion i stallet. Vilken härlig tjej jag har:laugh::love:

*kl*

Jösses vilka fina föl det är i den här tråden, riktigt kul att titta varje dag när det kommer nya bilder. Stella-bäbisen är ju i en klass för sig vad gäller söthet :love:

Har tagit lite nya bilder på min unge efter att han stått inne nästan dygnet runt i flera dagar på grund av det nedrans regnet. Lös i magen idag eftersom mamma brunstar :(

Benizar HW född 30/5 e: Bellagio-Gauguin de Lully
benny0604-7.jpg

benny0604-2.jpg

benny11.jpg

benny9.jpg

benny7.jpg

Skitdålig kvalitet men det var den enda jag hade när han rör sig
benny0604-1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar