Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jag går och är lite smått salig, jag kan inte förstå att jag har den turen att få föda upp och behålla en sån här fölunge som hon är med alla sina kvalitéer, några som hon visade upp för fullt idag. Jag fick gåshud :love:
582430_10150822228330951_717330950_9896090_2902924_n.jpg

Flora Isadora e.Sohn der Sonne u.Fackellilja(36) ue.Topaasch (e.Jazz) - Don Primero - Tip Top

Senast ändrad:

Verkligen suuuuuperfin!! grattis till den ungen!:love:
Om jag tolkade ditt inlägg rätt så kommer ni behålla henne? Kul!:)

Spännande att se vad SDS lämnar.

Det är party varje dag!

Vädret är verkligen hemskt. :( Men skönt att de får gå ut lite i alla fall. Det där med att tvätta rumpan tycks inte vara någon hit. :devil:

Men har jag missat nått? Var inte redan Stella-ungen döpt till storm något?

Om hon inte är döpt så passar väll Lemoncurd perfa? :D:d Eller Sweet lemonade,Golden lemonade? :D

Shammy verkar ha umgåtts för mkt med min katt Baileys, förvisso var han med under hela fölningen men ändå.. Hon har nämligen upptäckt att vi människor går o ha till mkt! Som att klia sig mot. Så nu när jag tog in dem o tog av henne grimman så kliade jag henne på halsen, hon sträckte på sig till den grad att frambenen lättade! Hon strök sig mot handen och mot bamora om vartannat.. Som en katt mao. jaja, bara hon inte börjar o klösa ;) För det är Baileys mästare på!

Jag måste fråga er, Hollie hänger ibland ut tungan på sidan har jag sett. Hon föddes med tungan ute och först trodde jag det bara var en tillfällighet men nu har jag sett det betydligt oftare. Hon kan äta normalt och verkar inte ha några bekymmer alls men det ser lite lustigt ut tycker jag. Indikerar detta på att nåt är galet eller trixar hon bara med tungan tror ni?
Jag har försökt öppna den lilla fölmunnen och titta, allt ser normalt ut vad jag kan se.

Har aldrig själv sett det tidigare hos föl.

:)

jag har inte heller sett det hos föl. Men sett det på vuxna hästar, o bara hingstar.. Gör hon det hur som helst, eller är det vid vissa tillfälligheter? Som tex när hon tigger? Nu är väl inte hon speciellt flaskmatad va?? Annars kanske det kan ha med det o göra

jag har inte heller sett det hos föl. Men sett det på vuxna hästar, o bara hingstar.. Gör hon det hur som helst, eller är det vid vissa tillfälligheter? Som tex när hon tigger? Nu är väl inte hon speciellt flaskmatad va?? Annars kanske det kan ha med det o göra

Har också sett det hos vuxna och då alltid samma sida av munnen tungan hänger ut.

Hon hänger ut den på bägge sidor (givetvis inte samtidigt då). Jag har tex aldrig sett henne göra det ute i hagen men det kan ju bara handla om att jag inte varit uppmärksam. Aldrig när hon springer heller. Utan ser det i boxen och hon brukar rätta till det snabbt själv. Hon har inga tänder ännu men försöker ändå tugga mammas hö.. kan det ha med det att göra?

glömde skriva i tidigare inlägg....Hon fick flaskmatas med råmjölk en gång när hon föddes men inget efter det.

Det passade inte, Smeknamnet blev på tok för maskulint. Har du sett Heart of Dixie? det finns en karaktär där som heter Lemon som är hemskt. :o
Så även om Lemon är ett passande namn så lär jag koppla ihop det med den hemska människan. :p

Quickstep, Tack så mycket å hennes vägnar. :)

Snigeleffekt, Jag hoppas att hon kommer behålla sin energi i framtiden också. :d

en gång är ingen gång :) Har flaskmatat bägge mina, conny tog ju skitlång tid på sig innan han reste sig o hittade rätt, plus att bamora inte direkt var på notorna. Så han flaskmatade jag första 4 timmarna, några ggr i timmen. Shammy fick var 20:e minut tills hon var uppe, dvs lite mer än i en timme. Ingen av dem verkar minnas händelsen.

hingstungarna säger man ju är lite trögare att hitta spenen..zolero var likadan så det stämmer nog:D
Han nappades ju flitigt dagen efter han föddes när han blev sjuk, men har heller aldrig märkt av det efteråt.

Ironwill Jag ringde vet. lördag morgon för foal-check och de skulle komma. Men veterinären ringer upp mig igen och berättar att det har helt slut på testet!!!:cool: Veterinären tyckte jag skulle avvakta men hålla koll på henne. Annars hänvisade de mig till klinik för foal-check om jag absolut ville, men jag menar, inte transporterar jag en frisk unge till klinik för en foal-check, med alla dess risker det innebär.

Så därför blev det ingen check, skönt att det var uppenbart att hon fått i sig tillräckligt råmjölk senare så jag kunde andas ut. Jag vaka över henne även på natten genom kameran:D

Tur att du kom med den frystorkade råmjölken kvällen innan dock, jag fick i Hollie tillräckligt av den.

Veterinär ML svårt att nå helg.

+ SnigelEffekt: Tack så mkt!! :love: Ja det stämmer Charlottee, vi kommer behålla henne trots att det inte var planen från början, hon blev på tok för bra helt enkelt :D. Ska bli mkt spännande att se de andra SdS-fölen ja! Nu blir det dock en häst för mkt i stallet, så kommer ev inte behålla ponnyfölet istället för Isadora.

IronWill: Tack så mkt! :love: Du måste fota SdS-fölet när det kommer! :banana:

Jo här kommer några bilder på påwnien!
Kapri har vuxit till sig!
206162_10150820706930951_717330950_9891773_1801327589_n.jpg

398906_10150820712715951_227821571_n.jpg

522807_10150820713200951_2114015009_n.jpg

166051_10150820716680951_1606070403_n.jpg

527842_10150820718930951_1835313907_n.jpg

Hon är verkligen något extra. Stort grattis till två helt fantastiska fölisar i år (för Frans går ju inte av för hackor han heller!)!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈