Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Vad kul att ni behåller henne, ska bli kul att följa er!;)

Såklart även ett jättefint ponnyföl har ni också!!:love: Fin typ!

KL.
Hollie är nu 9 dagar och idag har vi lite bättre väder så äntligen fick dom vara ute ett par timmar på fm. Ska tillbaka till em och plocka ut dom igen.
Färska bilder och även jag är jättenöjd över min fölunge!:)

Alla bilder tagna samtidigt med samma kamera men blev lite olika kvalite tyvärr, kanske kameran blev ledsen av lite regn? ;)

179907_10150859401576344_782130898_n.jpg

165875_10150859402511344_563156343_9769884_1033068859_n.jpg

318137_10150859402616344_563156343_9769885_437956980_n.jpg

282702_10150859402756344_1321527453_n.jpg

553606_10150859542856344_563156343_9770334_210697464_n.jpg

Senast ändrad:

Det förstår jag att du är nöjd med henne! Vilken galopp hon visar på tredje bilden!! :d
Haha, tycker din kamera är liite kinkig? ;) Lite regn skadar väl aldrig :angel:

Tack så mkt!! :love:Ja hon är riktigt snygg min lilla ärta!

phie: Tack!! Nej det gör han verkligen inte! :love:

Men e likadan! :) Tungan hänger ut på höger sida imellanåt! ;) När han ska slicka i sig sina b vitaminer så kladdas d rejält! :p Hihi.

skönt att höra att Hollie inte är ensam om detta:eek: idag har jag inte sett henne göra det alls. hoppas det växer bort;) även om det ser ganska sött ut..

Våra kanske bara har lite sladdrig tunga?:rofl:

victovie Tack! hon älskar att galoppera:D vi får hoppas den håller i sig.

Han är jättefin, jag är dock väldigt osäker på om du får hans namn godkännt av SIF. Tråkigt för det är ett jättefint namn som verkar passa honom!

Nu är kameran glad igen så jag fortsätter med 3 bättre bilder på Hollie.

Vart håller alla ni andra hus med bilder på era små?:)

217908_10150860155186344_343925731_n.jpg

168545_10150860153601344_563156343_9772555_1725208481_n.jpg

562517_10150860153341344_740586587_n.jpg

Senast ändrad:

Fina Hollie! :love:

Tycks bara vara min fölunge som tänker ha en kort stabbig hals med en rejäl underhals alá sin mamma. :angel:

Här är det ju skitväder så bilderna blir därefter.

jumpinggrass_by_eldfuxen-d529imp.jpg

training_by_eldfuxen-d529izj.jpg

running_by_eldfuxen-d529j8p.jpg

face_by_eldfuxen-d529jhy.jpg

Garbo, tack å hennes vägnar! :love: Gräddnos är ett namn som står med på listan. :)

I dag fyller Silhouette 14 dagar!:) Tyvärr inga bilder idag för vi har ägnat oss åt att stängsla sommarhagen hela dagen, men jag återkommer. Du har verkligen fångat fina bilder på Hollie. Kul att se!

Om du tycker att det där är dåliga bilder så undrar jag vad mina bra bilder är för nåt. :D

UNDERBAR liten fölis! :love: Värsta räsern!

tack! det är såå kul att fota fölungar! man får passa på att göra det nu innan de kommer in i sina mindre smickrande växtperioder:angel::D
Ska bli kul att se nya bilder på din sedan, de växer ju så fort såhär i början!

IronWill
Om det där är dåliga bilder.. vad är då mina?:D
Mini-stella ala gräddnos är underbar!! Hon har en riktig hingstnacke:love: kommer bli såå ball!

Lite allmän fråga, hur många planerar att visa sin fölungar?

Jag har skärpat upp dom rejält i photoshop. :d Annars brukar jag inte behöva göra något med bilderna.

Hon har dock börjat lugna ner sig lite nu, det är inte riktigt lika spännande att gå ut i hagen numera. :p

Charlotte, Som sagt Photoshop. :D

Hon växer i alla fall ordentligt! :) Hennes nacke är typ felvänd. :angel: Och microkort, men jag tror att
det kommer ifrån pappan, han är kort, om än proportionerlig, hela han.

Jag funderar på att visa första veckan i Augusti. Men det beror på hur hon ser ut.
Det är inte så gott om welshutställningar häromkring, så vi får åka en timma,
men det borde dom klara. Stella ska bara lära sig att gå in i transporten igen. :devil:

Ska du visa?

Kan ju passa på och fråga här.

Många har ju svårt att hålla hullet på sina ston, jag har tvärtom problemet. Stella blir bara fetare och fetare.
Hon får fritt på bra hö inne och 2 kg Krafft Pluss Protein (220 smb rp per kg) och lite Krafft Muskel (370 smb rp per kg).

Minskade till 1,5 kg Krafft Pluss Protein och så får hon Muskeln, men funderar på om man måste strypa den fria tillgången till hö inne.

Är orolig för att hon ska få fång.

föl har ju ofta korta halsar:) den växer säkert. Oavsett kommer hon vara ultrasöt med sin härliga färg och tecken:love:

Kul att du planerar att visa!

jag säger som du, om Hollie är i en schysst växtperiod så siktar jag på att visa henne. Missade ju förra året iom Zoleros skada. Jag vill gärna stamboksföra solette om hon ska gå vidare i avel, ska se om det finns något intresse att låna ut henne som avelssto.

;)

Underbar bild:love:

Just nu har bästa kameran fått stanna hemma, lite tidsbrist. Det är bara mobilkameran som andvänts lite. De gula har släppts på bete efter besöket på seminstation, nu går de tillsamman med ettåriga stora syster och dennes kompis. De är så söta:love:. Rindi får inte riktig vara med storasyster än för sin mamma, men så fort mamma tappat fokus på fölis, så är hon framme och hälsar. Åringarna vågar inte riktigt ta insiativet för de vet att då kommer draken;)

Så här söta var de igår fm när jag var och kollade till dem

rindimedganget.jpg

rindimedmamma.jpg

Vad söta dom är!:D Vilken ball färg på den lilla:love: kommer hon få samma gula färg som sin mor tro?

Solette och Hollie går ju själva nu, men hon är också drake så fort någon annan häst ens tittar på hennes bebis:devil:

Oj vad mycket extrafoder, inte konstigt att hon är fet.

Mitt sto gick på enbart bete med sin unge och bägge såg ut som tunnor.
Jag hade nog fasat bort både proteinet och muskel. Betena som din går på ser ju bra ut och det är onödigt att ge mer protein än vad de tillgodogör sig

Dom har tyvärr inte varit ute mer än ett par timmar per dag, det har varit 3-4 grader kallt och spöregn de senaste dagarna. :(

Och första veckan fick dom enligt veterinären endast vara ute 30-60 minuter morgon och kväll i sandhage.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar