Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Så fina föl i denna tråden:love: Är så roligt med alla bilder och uppdateringar på hur de växer.

Silhouette e Sir Oldenburg- Master är nu hela tolv dagar gammal:love:
Hon är en riktigt trevlig och social tjej, verkligen supermysig. Jag märker att hon behöver en lekkamrat snart. Får hoppas det löser sig på ngt sätt. Hur gör ni andra som bara har ett föl?

Min svägerskas dotter var här och hade sin fina kamera med sig:laugh:

På bilderna 4 dygn:

269.jpg

246.jpg

092.jpg

187.jpg

174.jpg

Det är full galopp för det mesta, så traven har jag inte sett så mycket av än:grin:

Hon är jättefin! Läcker färg, hon måste väl ändå bli svart?

Min galopperar mest också;) Det faller väl sig mer naturligt för de små gissar jag? Den förra gjorde likadant men idag är traven snäppet bättre..

Detta år är min fölis ensam också, hon får gå med sin mamma tills de ska skiljas åt och då blir det unghästbete är planen. Inte optimalt men känns lite mer ok med stoföl.

Om jag inte hittar en annan lösning, har några bekanta som fortfarande väntar sina föl:)

Sassiball: Tack! Roligt att höra. Jag hoppas att denna kombon ska falla väl ut:)

Charlottee: Tack:) Jag tror att hon blir svart, hon blir mörkare för varje dag. Roligt att du också är så nöjd med temperamentet på Hollie. Hon är efter Highcruiser, om jag inte minns fel.:idea:

Tror du en lekboll i hagen kan tjäna som lite sysselsättning åt fölet?

Mitt sto har en avkomma till efter Sandakan (hos förra ägaren) Han är lite vassare i temperamentet. Med Master som Morfar kände jag att jag ville använda en hingst som har ett mildare temperament. Än så länge verkar denna lilla tjej ha ett superpsyke:) och jag är så nöjd!

Hon blir nog läckert svart din tjej. Såååå snyggt med svarta hästar :love:

Jag har också bara mitt stoföl. Jag har väldigt lite riktigt bra bete hemma också så jag skickar iväg dem en bit bort så får hon en lekkamrat och stoet får sällskap och ordentligt med käk. Jag är bara orolig för är hon är så fruktansvärt hysterisk med blinningar, broms och flugor. Men vi får se, kanske det blir annorlunda nu när hon har att bry sig i sitt föl mer :grin:

Ironwill: ja, drev är väl vi två så har "småttisarna" här i tråden. Liten men naggande god liksom ;)

Charlotte: ja, jämför man med din välvuxna Hollie så är min liiiiiiten!

Sassiball: ja, hon känns väldigt ädel faktiskt. Precis som jag hoppades :)

Jerseyko: bääääää:D hur kom det sig att du kallar honom det? Vem är pappa? Fin är han!

Alladin: riktigt läcker fölunge!

Senast ändrad:

Vi får hoppas att det blir ett hyfsat blinning fritt år i år. Man lider verkligen med hästarna när de blir så bitna/stuckna:mad:

Jag har lite samma problem som du dvs inte tillräckligt mycket bra bete. Därför skickade vi iväg det andra stoet på sommarbete.

Cirkus: Låter intressant.:) Jag bor ett par mil från Helsingborg. Annars får jag lösa det som Charlottee att låta de gå ihop fram till avvänjning och sedan hitta någon flock hon kan gå med.

Sassiball: Tack! Roligt att höra. Jag hoppas att denna kombon ska falla väl ut:)

Charlottee: Tack:) Jag tror att hon blir svart, hon blir mörkare för varje dag. Roligt att du också är så nöjd med temperamentet på Hollie. Hon är efter Highcruiser, om jag inte minns fel.:idea:

Tror du en lekboll i hagen kan tjäna som lite sysselsättning åt fölet?

Mitt sto har en avkomma till efter Sandakan (hos förra ägaren) Han är lite vassare i temperamentet. Med Master som Morfar kände jag att jag ville använda en hingst som har ett mildare temperament. Än så länge verkar denna lilla tjej ha ett superpsyke:) och jag är så nöjd!

Ja Highcruiser är fadern, så med en skarp halvbror och riktig märr till mamma får jag nog tacka HC för temperamentet på Hollie;)

Sandakan gav väl vassa hästar? Kanske minns fel.

En lekboll kan man absolut testa, skadar ju inte iaf. Men jag tror tyvärr inte det ersätter en riktig fölkompis:) Synd att ni bor så långt ifrån oss (eller vice versa) annars hade våra kunnat få röja ihop!:D

Annars får du skicka hit dina två ett par veckor i sommar? Vi har så mycket bete att det blir övervuxet. :o

Det skulle jag gärna gjort om jag kunnat! Solette klarar inte av att gå på bete:(

Lång historia kort, har hon haft fång på en hov för många år sedan (därav skadan). Hon går på gräs men jag vågar inte släppa henne på riktigt bete.

Idag är det ruskväder hos oss igen:cool: så frustrerande när inte fölisarna kan få komma ut ordentligt! Ska det aldrig sluta regna åtminstonde?

Vad tråkigt! Ja här har vi ju verkligen ordentligt bete också.

Här är det spöregn, men mina fick gå ut ett par timmar nu på förmiddagen, ska släppa ut dom en stund i eftermiddag också.

Jerseyko: bääääää:D hur kom det sig att du kallar honom det? Vem är pappa? Fin är han!

Det är ett stoföl e. Canterbury. Skulle lagt en annan hingst på henne med han fanns bara på fryst och blev kontaktad av Elin som har Canterbury och föll för honom. Känns som det inte kunde bli bättre :love:

Det är min 2 åriga dotter som döpt henne till Bää :D (Men hon heter Blazing Jewel)

Vad gullig hon är som kommer upp till dig flera gånger :love: Den energin, sen... phu, stackars Stella ;)

MEn åååååh! :love: :love: Vilken otroligt härlig unge! Jag satt med ett STORT smile hela filmen! :D Underbart söt när hon kommer springande till dig också, funkar inte morsan kan man ju prova med matte liksom! :D

Alltså. hon är ju så jäsingens gullig din lilla turbo unge :love::love:
Kom på namnet crème caramel när jag satt och tittade på videon, hon är ju förvillande lik en liten pudding :D

Vad gullig hon är som kommer upp till dig flera gånger :love: Den energin, sen... phu, stackars Stella ;)

:D Det är skitsvårt att fota eller filma henne nu, så fort jag går in i hagen så rejsar hon fram till mig och ska bli klappad. Springer jag så jagar hon mig. :D
Stella har börjat ge upp, hon orkar inte springa efter längre. :rofl:

Athena_arabians, Jag håller med :love:

Maja_Kandi, Hon saknar verkligen en lekkompis, hon vill leka med mig hela tiden. :D
Men hon blir ju förhoppningsvis lite större snart och då är det inte så smart att leka med henne.
Men snart kommer det ett till föl här, ett halvblod efter Sohn der Sonne.

Jag är förvånad över hur tam hon är. Hon kommer fram i hagen och sticker huvudet i grimman, låter sig ledas snällt.
Jag leder själv ut både Stella och henne till hagen, stänger grindar och öppnar dörrar och så vidare.

Däremot är hon ett monster som sparkar med frambenen, sparkar mamma, klättrar på mamma, bits osv. :rofl:

Sorbisen, Hon är en riktig sockertopps pudding! Creme Brulee kanske? ;)

Senast ändrad:

:D wiiiiiiiee vilket party mini-stella har!!! Underbart!:love:

Idag visade Hollie att hon är en rödhårig tjej trots allt! Hon var såå arg över att behöva vara inne:devil::D
Jag försökte förklara för henne att regn och storm med 4 grader inte är det bästa väderförhållandet för en vecka gammal unge. De fick iaf komma ut ca 30min och sträcka på benen men fyy vilket hemskt väder vi har nu.. känns inte som juni utan snarare som november..:cool:

Dessutom har solette kommit in i fölbrunst=diarre på fölis så blir till att tvätta rumpan när jag far tillbaka.. gissa om hon kommer gilla det?:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar