Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Alla små söta fölisar.. man blir ju alldeles varm i hela hjärtat :) Snart hoppas jag kunna göra er sällskap, är ett par veckor kvar...

Hurrududu, Stina är sannerligen inte ett grisnamn ;).... detta är Stina (som åring, hon är två nu, också maxad D som mamma och pappan är medium C, hon blir maxad C)

249754_10150189200698323_399603_n.jpg

Jo klart vi minns, kommer aldrig glömma det namnet "Mercy of Gobina" och fölets namn var ju jättebra! hur gammal är hon nu? är hon riden/tävlad något eller är det avel som gäller :) ?

Vad kul att så många minns henne här på Buke! Tack för alla fina kommentarer om både Mercy, Bertil & Anders:love::love::love:

Mercy är 4 år i år. Som treåring blev hon inriden och var på utbildning hos en känd unghästutbildare i ca 1 månad. Valde att inte visa henne på treårstest eftersom hon inte kändes färdigutvecklad exteriört. Mentalt var hon mer än färdig;) Mercy är en häst som gör sig under ryttare, hon är inte så spektakulär när hon visas för hand så det spelade också in. Efter det blev hon dräktig och fick gå på sommarbete. Under hösten fram till december månad, motionerades hon kontinuerligt i ridning och tömkörning. Nu är det tänkt att hon ska bli min ridhäst:love: Jag kommer fortsätta att anlita professionell hjälp - för det är hon värd;) Vill det sig väl kankse hon deltar i kvalitets eller championatet annars hade jag tänkt att meritera henne genom tävling (helst anlita duktig ryttare till en början).

Så här såg hon ut som treåring (när hon spänner till :D ):

MVI_2599004_0002.jpg

Vad roligt att Hollie är född precis en vecka efter Stellas föl! :D

:D

Oj vad mini-stella (nu måste hon få ett namn snart;)) har vuxit! Min 11:a föddes ju väldigt liten men blev en broiler när han var ett par veckor... för att sedan bli finlemmad igen:p det är olika hur dom växer. Undrar om Hollie följer samma mönster, är ju dock en annan pappa nu.

Meeeen din lilla fölis är och kommer alltid vara helt bedårande!

Haha, min uppfödning Frännelids Anastasia (Jarno - Vermont) kallas Stina och hon är en vacker och mkt ädel ridponny ;) , ingen gris där inte! :D

Det är verkligen en jättefin historia och fölis!

Jag hade nog hellre satsat på championat direkt då bakkotorna troligen sätter stopp för kval genom kvalitén.

Naj men hoon ska ju vara storasyster åt fuxflickan med mycket vitt som föds nästa år! :p

Det är så roligt med föl att de inte upptäckt världen ovanför mulen liksom.
Stod och pratade och tittade in på lilla Hollie i boxen igår. Hon gick längs väggen och funderade på vart de där roliga människorna var.
Att titta upp fanns inte i hennes värld :love:

:D åh hon är så galet rar! Jag kan se det framför mig! haha

..... mkt spännande att se vad din prinsessa klämmer fram! Kommer bli super!

"kl"
Här är Orion igen, mitt lilla drömvinstföl (Centaurus - Stanford) som tränar sig på att galoppera!:love: Han är så söt!

orion.jpg

orion2.jpg

*kl*

Här kommer ett par bilder på Benizar HW "Benny" (e: Bellagio-Gauguin de Lully-Tolstoy) från igår. Han går lite på tå på frambenen men jag hoppas att det rätar till sig om ett par dagar annars får hovis göra en insats.

Nyfödd
Benizar1.jpg

benizar6.jpg

4 timmar
benizar9.jpg

beniza10.jpg

+ Victovie, Det är nog för att jag har träffat en gris som heter Stina. "Stina står i sin stia" :p.

Cirkus, Vad var det för pappa på den där nu igen? :love:

Charlotte, Hon är växt massor! :love: Det är stor skillnad på den här fölungen och den som föddes både sjuk och extremt liten.

WOW vilken härlig fölunge!:love:

sorbisen Han är jättefin! bellagio typar verkligen sina ungar med lång reslig hals:) Stallägaren har betäckt om sitt avelssto med honom i år, den förra blev så bra.

åhhh jag läste härstamningen å tänkte genast att det måste ju vara "den med ardennermamman" :D
Kul att se att allt har gått så himla bra! Superfin din lilla stjärna!

Vet du hur ardennern har det idag?
Så himla söt bild när fölis låg framför "mammas" STORA framben :love:

Det är Rimskij RW 104 - så pappan är en ren Welsh. Ville inte chansa på att betäcka mamman med sin egen bror eller så eftersom hon var okänd import Holland. Stina rör sig superbra, ffa i galopp och har hela tiden haft en fin exteriör, vuxit jämnt och fint.

Jag lägger in en bild från i höstas.
319160_210005032389574_162973023759442_601646_6458920_n.jpg

Tyvärr så dog mamman förra sommaren annars hade jag betäckt henne igen, troligtvis med Top Nordpol eftersom hon var mest en hoppeponny

Åh. vilka fina Bellagioavkommor det kommit i år :D Grattis!

Nessi välkomnar sina halvsyskon till världen från sitt åringsbete.

Hon är jättefin! Roligt att hon blir en maxad C, trots att pappan var så liten. :)

Beklagar att mamman inte finns längre, förstår att du velat betäcka om henne!

Nu har du tänkt lite galet. 11 månader från 16 juli är 16 JUNI.

Hursomhelst så blir jag glad av bilden med barnet som har hjälm. Det är så ofta man ser bilder där folk verkar helt ha glömt av all form av säkerhet.

Nej inte tänkt galet men kanske uttryckt mig lite fel då :angel:

Hon är alltså betäckt en gång i Juli med sista datum 16 och en gång i September med sista datum 4...

Håller med om att man minns historien bakom henne i och med hennes namn. Det får mig att rysa när jag tänker tillbaka och det känndes inte alls som att det hade gått 4 år!
Vad roligt att allt har fungerat och gått bra, stort grattis!!!

Jättefin!
Blir verkligen ännu mer sugen på att betäcka med Centurion som jag gillade redan innan fölen började komma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar