Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Såg att jag bara skrev stam i första inlägget, trodde jag gjort det i inläggen ovan!:o Så även jag är nog lite blind;)
Håller helt och hållet med dig om att intressant att kunna se stammen på alla fina fölisar här.

Tack! Jo vi tycker hon har en fin typ, spännande att se hur hon utvecklas!:)

Får hoppas på det. ;)

Har faktiskt börjat titta på nya hingstar till Stella. Har hittat en riktigt fin. :d

Athena, Ja det är en riktig liten räserbaby. :love:

Jen80, Livsglädje så att det nästan sprutar ut ur öronen på henne. :rofl:

Din fröken är ju hur fin som helst! Härligt att du fick ett stoföl!

Det är bara att ringa när du vill svänga förbi, jag är i stallet mest hela tiden nu. :)

Jag kan ju säga att jag har börjat vela i mitt namnval. Känns inte rätt att kalla henne Storm.
Ska det verkligen vara såhär svårt att döpa föl. :(

Jen80, Livsglädje så att det nästan sprutar ut ur öronen på henne. :rofl:
Hihi, hon är helt underbar! :D:love:

Vi har en i stallet som är likadan, det är bara bus som gäller. Jag och stallägaren skulle flytta stona med föl till en annan hage (ca 200 m)... Det ena stoet med föl gick enkelt och bra, de andra två tog en timme :crazy:. Fölet är tio dagar gammal och helt galet självständig. Hon skulle INTE med oss! Så det så! Det är roligare och bralla omkring i hagen som en idiot och när stoet kallade på henne brydde hon sig inte ett skvatt. Det slutade med att vi fick BÄRA skrället en bit. Sen kom vi till vägen vi skulle över och där var nästa stopp...:cool: Till slut stannade det en bil med transport efter som frågade om vi behövde hjälp - JA TACK! :rofl:

:rofl: Det låter ju som en liten gris. I och för sig så har hon bränt sig på nosen, så hon är grisskär.
Måste åka och köpa babysolskydd imorgon.

lislolaslo, Men det är ju jättejobbigt att ropa Stella och Estelle. :o Och det är redan massor av djur som är döpta till Estelle nu.

Jen80, :rofl: Jag har fått bära det här skrället ett par gånger också. Nu får hon sitta fast i rep. :devil:

Din fröken är ju hur fin som helst! Härligt att du fick ett stoföl!

Det är bara att ringa när du vill svänga förbi, jag är i stallet mest hela tiden nu. :)

Jag kan ju säga att jag har börjat vela i mitt namnval. Känns inte rätt att kalla henne Storm.
Ska det verkligen vara såhär svårt att döpa föl. :(

Jag har mina namn klara! :D Fast risken är väl att namnen inte passar de kramater som kommer... får göra nya sen i såna fall :angel:

Lyx!

Jag hade också två namn, Darcy och Misha, till ett hingstföl. Darcy, som betyder mörk till ett fuxföl och Misha till en guling. :p

Miss Bennet eller Miss Dashwood kanske? De är ju två starka kvinnokaraktärer ur Jane Austens böcker.
Eller stjärntema: Supernova, Solstorm, Nebulosa, Cassiopeja, Polaris (tillsammans med Stella blir det polstjärnan, och så kan man leka med uttalet - Polar-is, enda är väl att polstjärnan alltid står still :p ) är ju bara några snygga namn :)

kl
för övrigt är jag kär i Frans också :love: och lilla minifölet!

Tack! Jag trodde aldrig att det skulle komma ett sto! Men ibland ska man väl ha tur också:)

Kanske våra två får sällskapa ihop nästa vår hos er, eftersom det blev två ston nu. Jag kan se det framför mig, jätte-Hollie brevid mini-Stella :D

När jag tänker på mini-Stella så tänker jag på någon söt bakelse:love: Kanske något coolt namn där?

2 dagars bilder på min lille Dans :love:

560747_3261662540915_415278003_n.jpg

181347_3261666901024_3515953_n.jpg

560701_3261686341510_256660476_n.jpg

Har en två frågor också....

Märker ni någon skillnad på dräktighetslängden på era ston, ni som
har flera stycken som ska föla?
Alltså frågan är tenderar övriga ston att föla tidigare om ett annat sto redan fölat?
Har ett sto som är på dag 316 och mitt andra sto fölade för 3 dagar sedan.

Fråga två är att jag har ett shetlandssto som är dräktigt.
Vi trodde hon skulle föla i Augusti, men för en vecka sedan började hon fylla juver, å inte lite utan pang från ingenting till stort över en natt.
Ringde i panik till Helsingborg för jag trodde att hon skulle kasta??
De sa att antingen ska hon kasta eller så kanske det tagit sig tidigare?
Hon betäcktes i Juli också och sista datumet var den 16 Juli....
Har ni varit med om att ett sto brunstar och blir betäckt , fribetäckning trots dräktighet??
Hon fyller nu juvret varje dag och det är vätska i det.
Inte kan hon gå till Augusti med det?

Naj men hoon ska ju vara storasyster åt fuxflickan med mycket vitt som föds nästa år! :p

Det är så roligt med föl att de inte upptäckt världen ovanför mulen liksom.
Stod och pratade och tittade in på lilla Hollie i boxen igår. Hon gick längs väggen och funderade på vart de där roliga människorna var.
Att titta upp fanns inte i hennes värld :love:

Mitt sto satte juver 13-14 veckor innan beräknad fölning. När det närmade sig "försvann" juvret en dryg vecka, men kom sen tillbaka. Min fölunge kom 8 dagar i förtid och är hur pigg och frisk som helst!

Min andra är beräknad 16 juni och har inget juver att tala om, så ska hon föla i tid så får det nog börja hända något snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar