Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

*KL*

Så fina föl ni har fått allihop!!! :love: :love:

Jag är så enormt fölsjuk...tyvärr har jag en valack :cool:. Men vi har två föl i stallet nu (den sista föddes inatt, båda islänningar) så jag får pussa ihjäl mig på dom istället!

Vet du vad det är för stam på dom smånäsorna?
Jag är en sån där inbiten islandsfjolla ;)

IW: Den dagen Storm är borta är hon I N T E här ;) :love:

Haha, skoja inte. Hon har åsikter om allt!

Idag har deras gräshage blivit omstängslad, så nu är det tre trådar på staketet och de ska få gå ut på gräs för första gången!
Det blev även ändrade planer, min hovslagare dyker inte upp förens på onsdag. Men eftersom att hon hänger lite i knäna så får
de bara vara ute några timmar ett tag till, på inrådan från både hovslagare och veterinär.

Jag fortsätter att bomba med bilder i tråden. :p

a-3.jpg

a2-2.jpg

a3-3.jpg

Mamma häst har dragit upp magen fint nu, men jag hoppas att hon inte tänker smalna av för mycket.
Hon är inte smal direkt, snarare tjock, så det är väl bara så att man är van att se en hängbuk. :p
Hon får massor av mat, fritt med hö och två kg avelsmüsli samt två kg krafft protein plus och lite krafft muskel. (Mineraler och sådant med.)
a4-3.jpg

Senast ändrad:

Sjysst.. räcker med kombin *host* jag menar.. *host* ska nog hälsa på släkten uppåt landet.. heh.. måste packa rymliga kombin för ja.. ehm.. mat ;)

Vilka Fina bilder:laugh: Hon ser verkligen ut som en riktig pussgurka:love:

Min Silhouette är nu 8 dagar gammal och har blivit lite lös i magen för tillfället. Hon är också en nyfiken dam. Hon har börjat försöka mopsa sig mot Menuette, men, Mettan är en sträng men rättvis Mamma, så det har hon ingenting för. Jag tror att jag kommer att ha nytta av att Mettan uppfostrar henne, för mot mig är hon mild och go (än så länge). Vi sätter på grimma, leder med handduk runt halsen och en arm runt baken/ över ryggen vid in- och utsläpp och lyfter fötter ibland. Hon verkar trygg med det, duktig tjej:love: Hovis kommer om en vecka och kollar hennes ben och fötter.

Grattis Oz och Ina, Jennyjenny och alla ni andra som fått föl idagarna!:bump:

*KL*

Min lilla har verkligen kommit igång och det är full fart i hagen om dagarna. Varvat med mat och sömn förstås.

Långa ben, men pyttehuvud - hon har just nu storlek mini-föl på grimman, helt otroligt! :D:love:
(pappa runt 150 cm och mamma runt 146 cm)

5047467_orig.jpg

Ahhh va underbar! :love:
Fler bilder!!

Eller så är det coola Hohenstein-blodet *pekar också på mitt stoföl som hittills i magen och korta tiden utanför verkar lugn* :laugh:

Yttik: inte ta oss ur några illusioner nu! :p

VILL se bilder på din i denna tråda!:bump:

Jo kan ju vara blodet som går igenom starkt.. med tanke på att årets förra hingst (e.Zuidenwind) var av en helt annan typ redan som föl!
Det är en cool häst idag men han har integritet. Dom är faktiskt väldigt olika om jag jämför de som föl men kan ju ändra sig längre framåt. mammahäst verkar släppa igenom hingstarna bra.:)

Yttik ajdå jag misstänkte det!:angel: Var länge sedan vi hade stoföl här hemma så jag har nog glömt bort. Dessutom är hon ju rödhårig:devil::D oooops..

Vilka Fina bilder:laugh: Hon ser verkligen ut som en riktig pussgurka:love:
Min Silhouette är nu 8 dagar gammal och har blivit lite lös i magen för tillfället. Hon är också en nyfiken dam. Hon har börjat försöka mopsa sig mot Menuette, men, Mettan är en sträng men rättvis Mamma, så det har hon ingenting för. Jag tror att jag kommer att ha nytta av att Mettan uppfostrar henne, för mot mig är hon mild och go (än så länge). Vi sätter på grimma, leder med handduk runt halsen och en arm runt baken/ över ryggen vid in- och utsläpp och lyfter fötter ibland. Hon verkar trygg med det, duktig tjej:love: Hovis kommer om en vecka och kollar hennes ben och fötter. Grattis Oz och Ina, Jennyjenny och alla ni andra som fått föl idagarna!:bump:

Ja hon är en riktigt sweetheart! Kan inte få nog av pussar!

kan det inte vara så att ditt sto kommit i fölbrunsten? då brukar ungarna här hemma bli lite lösa i magen. Vilket vackert namn, Silhouette!:love: Vad blir smeknamnet?

victovie Tack:love: Jag är överförtjust i henne! Haha, nästa så man vill betäcka solette igen med brun hingst bara för att se om det kommer en tredje fux!:D ..jag hävdar att stallet bär ansvar..majoriteten är fuxhästar med dess fuxälskande ägare:devil::D ..solette faller för grupptrycket...

Så fiin din fölis är! :love: Haha diggar att du får fuxföl på kombon brun+brun!

IronWill: Hon ser redan ut till att ha mammas snygga överlinje på halsen!

*kl*
Frans ifrån igår när han fick springa och visa upp sig i ridhuset ;)
http://www.youtube.com/watch?v=aCv3FYSQzkc&feature=g-upl

Glömde ju att kommentera videon i förra inlägget:o och som ett troget Frans-fan kan jag inte låta bli... jädrar vilken fin fölunge han är!!:bow: Även frida är underbar såklart!

VILL se bilder på din i denna tråda!:bump:

Jo kan ju vara blodet som går igenom starkt.. med tanke på att årets förra hingst (e.Zuidenwind) var av en helt annan typ redan som föl!
Det är en cool häst idag men han har integritet. Dom är faktiskt väldigt olika om jag jämför de som föl men kan ju ändra sig längre framåt. mammahäst verkar släppa igenom hingstarna bra.:)

Yttik ajdå jag misstänkte det!:angel: Var länge sedan vi hade stoföl här hemma så jag har nog glömt bort. Dessutom är hon ju rödhårig:devil::D oooops..

Min -11 är en riktigt trotsfröken nu. Så hoppas på bara hingstföl i år haha

hmmm...
Problem med "lilla" hingsten hemma...

Vi har ju en busig hingst på nu 2,5 månader.

Igår såg vi att han försökte klättra på ett av de andra stona i hagen (stoet är 5 år gammalt och sa till på skarpen genom att sparka till honom) men han springer o luktar på henne hela tiden och låter lite så små löjlig i sitt brummande läte.

Skall jag oroa mig??

Stoet han klättrade på skall kollas på 18 dygn i morgon.

Måste jag ha honom och hans mamma ensamma hela sommaren eller det går att ha andra dräktiga ston tillsammans med honom och mamman utan att jag skall få mardrömmar om det?

Den största risken i mina ögon är att ett av stona tröttnar och kängar på honom ordentligt med risk för stora skador. sicken liten ligist att börja humma redan nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar