Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jag får nog göra det om hon blir bra! Funderade på om jag skulle visa min lilla i år, men jag är nog för dåligt på att
leta information rörande om det finns några utställningar i närheten. :)

*KL*

Så fina föl ni har fått allihop!!! :love: :love:

Jag är så enormt fölsjuk...tyvärr har jag en valack :cool:. Men vi har två föl i stallet nu (den sista föddes inatt, båda islänningar) så jag får pussa ihjäl mig på dom istället!

:rofl: När Stella rullar sig så tar den lilla sig friheter. :devil: Då passar hon på att rejsa ännu snabbare, när mamma inte är där och vaktar. :D

Hahaha Komet kanske är ett passande namn till det lilla yrvädret, för inte verkar hon vilja vara en krämbulle inte!
(fast jag hoppas fortfarande på lilstar ;) )

Just nu kallas hon på prov för Storm (Daenerys Stormborn). :)

Jag vill ju ha ett kort namn, men har fått höra ovanstående namn som förslag så många gånger nu.
Storm passar bra till Stella också.

Storm är ju också väldigt passande, fint på en ponny, och daenerys stormborn är ju ingen som går av för hackor :love:

Du kan titta in på kalendern på welshponnyföreningens hemsida så kommer en hel del ponnyutställningar upp, inte bara de i welshponnyföreningens regi.

Vet inte i vilken del av landet du befinner dig, så svårt att tipsa också :)

Tack! Jag ska göra så! :)

Yttik och Lilstar, kul att ni gillar namnet. Både mor och dotter har liksom rätt hårfärg för det namnet.
Jag känner mig lite malplacerad bland mina blonda hästar. :D

familyphoto_by_eldfuxen-d51d4tc.jpg

Hennes ben är dock fortfarande lite snea + att jag såg idag att hon hängde lite i knäna, så min hovslagaren kommer
ut ikväll och kikar på både Stella och bebis. Stella har knappt några hovar kvar, först vankade hon sönder fötterna
och sedan så skrapade hon bort det lilla som fanns kvar på kliniken. Hon ser förjävlig ut, men är tack och lov inte halt
än. Det kanske blir skor + plast.

a3-2.jpg

a2-1.jpg

a-2.jpg

a4-2.jpg

desert-storm kanske eller hurricane om hon far fram som en orkan...

Sötnosen!
jag håller med övriga här, man blir helt fölsjuk av alla sötnosar!

Daenerys Stormborn tycker jag verkligen är det perfekta namnet på henne:love:! Att hon hänger lite i knäna behöver du inte oroa dig för. Väldigt vanligt att dom gör när dom är små och trötta och det försvinner med åldern:).

Tack! Jag ska göra så! :)

Yttik och Lilstar, kul att ni gillar namnet. Både mor och dotter har liksom rätt hårfärg för det namnet.
Jag känner mig lite malplacerad bland mina blonda hästar. :D

familyphoto_by_eldfuxen-d51d4tc.jpg

Hennes ben är dock fortfarande lite snea + att jag såg idag att hon hängde lite i knäna, så min hovslagaren kommer
ut ikväll och kikar på både Stella och bebis. Stella har knappt några hovar kvar, först vankade hon sönder fötterna
och sedan så skrapade hon bort det lilla som fanns kvar på kliniken. Hon ser förjävlig ut, men är tack och lov inte halt
än. Det kanske blir skor + plast.

a3-2.jpg

a2-1.jpg

a-2.jpg

a4-2.jpg
Fantastiskt fina!!:love:

Jag börjar sakta men säkert vänja mig vid sockerchocken, det är dock inte mycket som blir gjort just nu. :p
Tänk att hon redan är 10 dagar gammal!

Man kan ju erkänna att hon inte har det mildaste temperamentet än så länge, hon är väldigt lik pappa till utseendet,
men hon blir nog som Stella i skallen (envis), kanske till och med skarp.

Fiorano, Du var nog en av de första som gav det som förslag, så man får tacka! Det blir Daenerys Stormborn "Storm".
Det är säkert som du säger. Hon har ju vuxit massor också. :)

rebeckasff, Tack så mycket :love:

Ha ha tänkte just skriva att din lilla sockertopp känns genom bilderna att hon är född med lite attityd :love:

Mia

du får väl ta och bleka håret så ni matchar!:D Du har för underbara hästar! Jag tänkte få till en dag och komma ut och hälsa på er? Måste ju få uppleva sockertoppen live!:love:

KL. Tycker också det finns gott om fina föl i tråden! Roligt!
Hollie verkar må toppen och är en riktig liten pussgurka! Så trevlig! Är alla stoföl såhär??:love::D
484349_10150845990391344_563156343_9722750_386247359_n.jpg
582298_10150846670656344_563156343_9725477_124104821_n.jpg
539981_10150845991561344_563156343_9722753_1128032614_n.jpg
522223_10150845990941344_1127421812_n.jpg
544866_10150845900026344_563156343_9722370_142357121_n.jpg

Eller så är det coola Hohenstein-blodet *pekar också på mitt stoföl som hittills i magen och korta tiden utanför verkar lugn* :laugh:

Yttik: inte ta oss ur några illusioner nu! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII