Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har faktiskt börjat arbeta lite mer med min 12:a som jag bad om råd med. Vi har gått över lite bommar och varit ute och promenerat i den mån det går, vi får hålla till på en grusväg med mycket sprängsten och gå fram och tillbaka. Inte optimalt men det är den enda vägen där hon inte blir så uppskärrad av de andra hästarna.
Jag har börjat vänja in henne på bett, vilket funkar fint. Tanken var att låta en tandläkare gå igenom henne innan men nu är hon dräktig så vi väntar lite med det. Tills vidare nöjer jag mig med att ha tränset på under grimman. Det märks att hon tycker om att arbeta, nu är hon dessutom väldigt trött, hon är lite mer tacksam att arbeta med då så än så länge har vi klarat oss utan missöden.
Jag använder mig av ett lite längre och tyngre grimskaft som ni föreslog, det är inget regelrätt ledrep men något mellanting, min plånbok tillåter inte riktigt såna inköp just nu.
Min lille prins har äntligen förstått mysteriet med att fatta galopp på hjälperna, så nu är det ett mysigt vinterlov som stundar. Han är så otroligt pigg och tillmötesgående att man vill rida varje dag. Gah, jobbigt med att lägga band på sig ibland
Vad kul det är att läsa om hur alla fina 12r utvecklas! Min egen har ju vilat sen han vrickade ena framkotan på betet i somras och drog på sig en ligamentskada. Har nu i alla fall varit på återbesök och konstaterat att läkningen går som den ska. Men det tar tid. Minst två månader till ska jag vänta innan jag tar upp inridningen igen. Som tur är får han gå på promenader och vi tömkör även en del ute (i skritt på rakt spår) så vi håller igång lite i alla fall. Miljöträning får han ju och hanterad blir han också men jag längtar upp i sadeln...
Nån mer som ligger efter med inridningen?
Vad kul det är att läsa om hur alla fina 12r utvecklas! Min egen har ju vilat sen han vrickade ena framkotan på betet i somras och drog på sig en ligamentskada. Har nu i alla fall varit på återbesök och konstaterat att läkningen går som den ska. Men det tar tid. Minst två månader till ska jag vänta innan jag tar upp inridningen igen. Som tur är får han gå på promenader och vi tömkör även en del ute (i skritt på rakt spår) så vi håller igång lite i alla fall. Miljöträning får han ju och hanterad blir han också men jag längtar upp i sadeln...
Nån mer som ligger efter med inridningen?
Då får vi hoppa in i denna tråden!
Hämtade hem min nya stjärna i lördags, "Chilli" f 2012 e Warsteiner ue Verdi.
Otroligt spänstig och rörlig liten gummiboll, han kommer att bli superfin när han växt klart.
Han är en övervuxen tunn svensk ridponny på ca 156-157 cm i dagsläget.
Jag hoppas att han blir ca 160cm och breddar sig en del, hur har era växt?
Nu har han växt 3-4 cm på höjden dom senaste tre månaderna.
Kul att höra från dig igen, har faktiskt undrat hur det gått för er! Han ser mycket trevlig ut, tusan vad roligtDags för uppdatering från vår sida.
Jag blev sjuk för ett par månader sedan och bestämde mig för att skicka min LB till en beridare. Jag har fått rapporter om vilken enkel häst han är och att han har så lätt för sig osv, åkte och hälsade på honom för första gången på ett tag i lördags och möttes av en HÄST. Min lilla LB är inte en fölis längre. Det har hänt otroligt mycket med honom de 2 månaderna han varit iväg!
Igår åkte jag dit igen för att testa honom själv, ojojoj.... så himla imponerad av min häst!
Nu åker beridaren på p&j nästa helg (med målet "miljöträning"), sen får skrutten en lång vila till våren!