12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Charlottee jag håller med om att du måste vara supernöjd :) Synd att missa finalen med bara 0,5 poäng men väldigt fina siffror som både hopp o dressyrhäst! Kul :banana:

Grattis till alla fina treårsbedömningar. Till er som fått lägre poäng, glöm inte bort att det är en dag i hästens liv och dagsformen och rutinen hos den som visar spelar stor roll. Man får välja att se det som att man har nått långt i utbildningen genom att ha tränat inför treårs och vilken miljöträning sen. Det var med den inställningen jag åkte till visningen, hade aldrig kunnat ana att jag skulle få så bra poäng.

Ni andra som inte visat har ju såklart jättefina hästar ni med, kul att se alla ridbilder. Själv dröjer det innan jag kommer att sitta upp på Diva. Om hon får hålla sig frisk och i fin form så kommer hon gå treårschampionatet. Men jag suktar inte efter att rida henne, jag har ju en häst att rida och är inte jätteintresserad av att rida unghäst, så ju mer utbildad hon är tills jag sitter upp desto bättre :)

Jag är lat och orkar inte tagga er alla, men vad roligt att se alla bilder och all kritik från testen som varit!! Grattis till er allihopa!! :bump:

I helgen har jag hängt på Donna ordentligt och även hängt med en liten bit i skritt över ryggen. Hon bryr sig inte ett skvatt och jag blev såååå sugen på att sitta upp ordentligt! Håller på att försöka hitta någon som är intresserad av att hjälpa till lite med henne så förhoppningsvis kanske hon blir lite riden i år ändå.

Jag blev lite inspirerad av mitt hängande i den här tråden så är det någon Bukefalist som ska visa sin treåring i Svärdsjö? Jag tänkte ta mig upp dit och titta så det vore ju kul att säga hej :)

Är det någon som ska till Askersund på söndag? Jag skulle dit för att titta på mitt stos avkomma men kommer nog inte iväg pga sadelutprovning....

Så var treårstestet gjort.
Det blev en pärs, in kommer en häst som är ovanligt lugn och utan den positiva energi vi brukar se.
Hon hoppar skitdåligt med en grov rivning bla.

MEN hon fick jättefina 9 på typ 8.5 på HHB och 8 på ben. 7.5 på skritt, den är hennes svaga gångart så jag hade inte förväntat mig mer 8.5 på traven och 8 på galoppen. Blev 49.5 och högsta bedömda gångartssto i Södra Kalmar län.

Men på hoppningen fick hon 3-3, jag är mest glad att hon klarade sig med alla benen hela för jisses va dåligt hon hoppade lillpluttan.

Filmkameran började blinka så ingen film blev det, för dåligt ljus för vanliga kameran så inga bilder.. helt galet..

Fick två bilder ute dock
11312607_833227003393866_8917828140287241067_o.jpg

11350467_833227103393856_7050341541768934300_n.jpg

Tack @Charlottee Ja det är verkligen synd, jag hoppas att fotografen fick lite fina bilder på henne! Jag har lagt ut ridfilm från genrepet, så lite material fick jag som tur var :) Det är roligt att ha på pållarna.

Så var treårstestet gjort.
Det blev en pärs, in kommer en häst som är ovanligt lugn och utan den positiva energi vi brukar se.
Hon hoppar skitdåligt med en grov rivning bla.

MEN hon fick jättefina 9 på typ 8.5 på HHB och 8 på ben. 7.5 på skritt, den är hennes svaga gångart så jag hade inte förväntat mig mer 8.5 på traven och 8 på galoppen. Blev 49.5 och högsta bedömda gångartssto i Södra Kalmar län.

Men på hoppningen fick hon 3-3, jag är mest glad att hon klarade sig med alla benen hela för jisses va dåligt hon hoppade lillpluttan.

Filmkameran började blinka så ingen film blev det, för dåligt ljus för vanliga kameran så inga bilder.. helt galet..

Fick två bilder ute dock
11312607_833227003393866_8917828140287241067_o.jpg

11350467_833227103393856_7050341541768934300_n.jpg

Hon var superfin att kolla på trots löshoppningen! Mycket vacker häst och värd de fina poängen! :D

Hon var superfin att kolla på trots löshoppningen! Mycket vacker häst och värd de fina poängen! :D
Så du var där?! Var det dig jag satt och pratade med? :D Det var en jättetrevlig tjej som jag satt bredvid som jag nervöspratade med hela tiden nästan, hon trodde nog jag var helt knäpp.. vilket jag nog kanske är också :D

Så du var där?! Var det dig jag satt och pratade med? :D Det var en jättetrevlig tjej som jag satt bredvid som jag nervöspratade med hela tiden nästan, hon trodde nog jag var helt knäpp.. vilket jag nog kanske är också :D

Haha jajjamensan! Trodde inte jag skulle hinna se henne eftersom hon var sist ut, men de flöt ju på fint så nog var det jag alltid! :D klart man är nervös det hade jag också varit, riktigt roligt att kolla på en häst man känner igen lite :)

Nääää men va kul! Jag tänkte att det kanske var du men ville inte riktigt fråga. Om det inte var du så kanske det blivit liiiite fel om man frågar om det möjligtvis kan vara MattiZ :confused: då kanske det hade blivit en sånhär.. :eek: om det nu inte varit du. Var himla trevligt att prata med dig! Blev ju snurrigt där på slutet, jag är inte riktigt lika vimsig annars.

Nääää men va kul! Jag tänkte att det kanske var du men ville inte riktigt fråga. Om det inte var du så kanske det blivit liiiite fel om man frågar om det möjligtvis kan vara MattiZ :confused: då kanske det hade blivit en sånhär.. :eek: om det nu inte varit du. Var himla trevligt att prata med dig! Blev ju snurrigt där på slutet, jag är inte riktigt lika vimsig annars.

Haha ja själv glömde jag bort att du skulle ha ett team som visade henne så jag pratade lite med dem när de putsade benen på henne. Så de trodde nog jag var lite knasig när jag sa att jag hade lite koll på henne sen innan då genom buke ;) hahah

Förstod ju som först i publiken att du var ägare. När jag hörde dig prata bakom mig, super synd också att filmen blev knas!

Men championatet var/när går det?Om du ska visa då med eftersom hon kvalade? :) skulle vara kul att kolla då med!

Tack! Min vän äger Calypso som det står om i texten, fick jättefina poäng på gången men missade tyvärr att få diplom med 0,5 för att den enbart är 159cm.. Riktigt synd då det också är en kanonfin häst!

Kul att ha en tidningskändis :banana: Riktigt riktigt fin!
Fenestrea- Grattis till det fantastiska resultatet!
Charlottee- hon ser verkligen fin ut! Med lite mer bjudning så kommer hon bli livsfarlig på tävlingsbanorna :up:

Nu har jag kortat av filmerna från i helgen. Blev 10-10 på ridningen. Kul :) www.youtube.com/watch?v=WJibn8oEJeI
Tack! Bjudningen är bra numera faktiskt, men man vill få henne lite kvickare i benen i trav :) här var hon som sagt spänd och började med att bajsa när dom travar förbi "domaren" hehe :D Din ser också jättetrevlig ut! Kul med lite foton och filmer fån treårstestet, grattis alla! Vilka härliga hästar vi har!!

Tack! Bjudningen är bra numera faktiskt, men man vill få henne lite kvickare i benen i trav :) här var hon som sagt spänd och började med att bajsa när dom travar förbi "domaren" hehe :D Din ser också jättetrevlig ut! Kul med lite foton och filmer fån treårstestet, grattis alla! Vilka härliga hästar vi har!!

En liten bonusbild från mig. Jag fotade för att lägga ut löpande på MVKs facebookssida men var inte riktigt vän med tekniken just då så det blev inget.

CC34E293-3662-4879-BBBB-87CE7F5A9D43_zpskm6r3dzz.jpg

Jag velade länge om jag skulle visa eller ej. Lex är fortfarande lite valpig och i de perioder som han växer hänger han lite i hela kroppen och framförallt i sina kotor bak. Veka kommer de att vara men de har sett betydligt bättre ut än just nu och jag tänkte att han kanske kan kvala till championatet i höst även med en 6:a på benen. Vi kom inte riktigt ända fram... domaren tyckte att Lex ben var hemska eller framförallt kombinationen veka kotor bak med en rak has och gav honom betyg 5 :crazy: Men gångartsmässigt kunde jag inte vara mer nöjd :D Med 9-8.5-9 fick han Bollerups högsta gångartssiffror och kom 0.5 poäng från att kvala till championat. Hade hoppats på 8.5 på typ men stannade på 8 och det samma för hhb. Eftersom han växter igen valde vi att stanna hoppningen på godkänt och fick 6-6 med fina omdömen. När det inte blev tillräckligt med poäng för kval hoppade vi över riddelen så han fick åka hem och vila i stället.

Kort film från testet: www.youtube.com/watch?v=HV5qUD2unrI&feature=youtu.be

10900244_10206666184798402_3440383551512026476_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar