12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka fina poäng flera av er fått! Stort grattis! :)

Själv står jag inför dilemmat: Att visa eller inte visa!
Har funderat på att efteranmäla Orion till Svärdsjö den 30/5. Planen var att visa honom på Lillerud i Värmland 14/5 men han hade vuxit så mycket, tappat tänder, hårfällning osv. så han var väldigt trött och utan energi i löshoppningen så vi avstod visning då. Tänkte att kanske vi kan visa honom där visningen sker senare. Han är piggare nu men man vet ju aldrig om energin tar slut. Sen är det en bit att åka (24 mil) så jag vet inte om det är bäst att åka dagen före och stalla upp honom någonstans. Vad blir han tröttast av: sova borta eller en lång resa innan visningen? Svårt att veta. Här är han i alla fall. Orion e Centaurus-Stanford.

Stort grattis till alla fina resultat!

Någon som kommer ihåg en tanig liten welsh cob vid namn Alert?
Här är han nu!

2bKBLNrxyj

Jag såg att Görel svarat å ReVolts räkning =) Så som sagt 46 poäng och liite besviken är jag allt. Men ReVolt skötte sig super! Och visarna gjorde ett superjobb! Han var klart lite mör efter senaste 3 veckornas bootcamp men han gav ändå alt han hade just då. Gångartspoängen får jag vara nöjd med (987). Skritten och traven är 9 och 8 mässiga. Kanske traven kan vara ngt bättre men nu var den rörlig men lite tyngre och tröttare. Galoppen var spänd med huvudet högt och för mycket korsgalopp för att kunna få mer. Annars tycker jag galoppen är 8 mässig också. Besvikelsen ligger i 7an på typ och framförallt på benen. Han har riktigt fina vinklar tycker jag i benen så hade aldrig trott han skulle få annat än en 8a och typen tycker jag också är en 8a men jag visste ju att han inte var domarens typ men hade ändå hoppats. Hoppningen såg han såå trött ut på. Benen hängde så jag knappt trodde han skulle komma över. Ridprovet gick jättebra. Såg okomplicerat ut. Jag tänkte sätta ihop en film på youtube men tar ett tag att få över en så lång film dit. Tyvärr glömde jag hämta ut bedömningen :meh: Ska ringa imorgon och be dem skicka så vet inte vad han fick för betyg på ridprovet... Kul med lite spänning kvar :D Och att få den linjära bedömningen. Då kanske jag kan köpa poängen lite bättre ;)
Grattis till alla övriga! Finfina poäng för många!

Tänkte lägga upp ngn bild men har glömt var man kan lägga upp bilderna för att dela dem.. För visst går det fortfarande inte att lägga upp dem direkt här på buke?

Vad roligt att det har gått så bra för er som visat! :)

Jag är hel nöjd trots lite sämre poäng, 43 på gångarter och 40 på hoppningen. Är väldigt nöjd med 8a på trav och typ!
Ridprovet gick dock väldigt bra!

Libro var opåverkbar i hoppningen, fick till några fina språng, men hoppade med för hög nacke och var spänd.
Super nöjd som sagt, med tanke på att vi bara ridit två gånger innan i ridhus och att vi lastade kl 05:00.
Tar med mig fina lovord och lyckoönskningar och tar semester. :)

@Sofie.S Grattis! Stackare att behöva lasta så tidigt!!! Synd att han spände till på hoppningen, videon jag såg för ett tag sedan såg trevlig ut. Bilder? Filmer? @Jealle Grattis det är väl jättebra poäng!!! Samma som Hollie på gångarter fast vänd på siffrorna ;) domarna kan ju bara sätta siffror på det dom ser för dagen, därför är kritiken viktig! Hollie missade som sagt kvalet med en halv poäng.... pga 7 på skritt som i normala fall är 8-9... det är en stark nedärvning i stolinjen, men för dagen var hon taggad och lite spänd. .. då blev skritten lidande. Tittade på resultat listan, Hollie delad 10 plats i dressyr delen av 95. 22 i hopp av 95! Så VI ska vara nöjda :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar