12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten bonusbild från mig. Jag fotade för att lägga ut löpande på MVKs facebookssida men var inte riktigt vän med tekniken just då så det blev inget.

CC34E293-3662-4879-BBBB-87CE7F5A9D43_zpskm6r3dzz.jpg

Så jävla snygg är hon! 88 från den domaren är inte illa. även om jag tycker du gott kunde fått det halva poänget som saknades.

Jag velade länge om jag skulle visa eller ej. Lex är fortfarande lite valpig och i de perioder som han växer hänger han lite i hela kroppen och framförallt i sina kotor bak. Veka kommer de att vara men de har sett betydligt bättre ut än just nu och jag tänkte att han kanske kan kvala till championatet i höst även med en 6:a på benen. Vi kom inte riktigt ända fram... domaren tyckte att Lex ben var hemska eller framförallt kombinationen veka kotor bak med en rak has och gav honom betyg 5 :crazy: Men gångartsmässigt kunde jag inte vara mer nöjd :D Med 9-8.5-9 fick han Bollerups högsta gångartssiffror och kom 0.5 poäng från att kvala till championat. Hade hoppats på 8.5 på typ men stannade på 8 och det samma för hhb. Eftersom han växter igen valde vi att stanna hoppningen på godkänt och fick 6-6 med fina omdömen. När det inte blev tillräckligt med poäng för kval hoppade vi över riddelen så han fick åka hem och vila i stället.

Kort film från testet: www.youtube.com/watch?v=HV5qUD2unrI&feature=youtu.be

10900244_10206666184798402_3440383551512026476_o.jpg

Oj det var hårt. fick han nån kritik fram också?

Jag velade länge om jag skulle visa eller ej. Lex är fortfarande lite valpig och i de perioder som han växer hänger han lite i hela kroppen och framförallt i sina kotor bak. Veka kommer de att vara men de har sett betydligt bättre ut än just nu och jag tänkte att han kanske kan kvala till championatet i höst även med en 6:a på benen. Vi kom inte riktigt ända fram... domaren tyckte att Lex ben var hemska eller framförallt kombinationen veka kotor bak med en rak has och gav honom betyg 5 :crazy: Men gångartsmässigt kunde jag inte vara mer nöjd :D Med 9-8.5-9 fick han Bollerups högsta gångartssiffror och kom 0.5 poäng från att kvala till championat. Hade hoppats på 8.5 på typ men stannade på 8 och det samma för hhb. Eftersom han växter igen valde vi att stanna hoppningen på godkänt och fick 6-6 med fina omdömen. När det inte blev tillräckligt med poäng för kval hoppade vi över riddelen så han fick åka hem och vila i stället.

Kort film från testet: www.youtube.com/watch?v=HV5qUD2unrI&feature=youtu.be

10900244_10206666184798402_3440383551512026476_o.jpg

Grattis till de fina gångartspoängen! Men jättetråkigt med benen, han är ju så otroligt fin, synd att de inte kunde bjuda till med en halv poäng extra.

Jag fick en fråga som jag inte tänkt på innan, och inte vet svaret på: om jag skulle höja livvärdet i försäkringen på Fio efter treårs :confused: . Hennes försäkringsvärde nu är samma som jag köpte henne för som 2åring. Jag vet ju inte alls vad hon skulle kunna tänkas vara värd, eller om hennes värde har ökat efter 3års, så fantastiska poäng var det ju trots allt inte :p Hur gör ni med försäkringsvärdet på era unghästar? När höjer ni, om ni höjer alls?

Oj det var hårt. fick han nån kritik fram också?

Han är inte helt korrekt fram heller men har i mina ögon inte så stora avvikelser. Det är just kombinationen rak has med veka kotor som var stora felet eftersom de ur ett hållbarhetsaspekt inte är speciellt bra. Jag känner mig dock inte så orolig eftersom vet hur han kan se ut och har en bra plan för att bygga upp honom honom långsamt så han förhoppningsvis kan bli min nästa svårklasshäst :D

Så jävla snygg är hon! 88 från den domaren är inte illa. även om jag tycker du gott kunde fått det halva poänget som saknades.
Tack :) Jättefint uppställd men där ser faktiskt halsen lite kort ut! Inte så jag upplever den annars... bara kolla filmerna. Ja vi kunde gott få den där halva poängen till tycker jag hihi! Såg att det inte var många med en 9 på galopp under hela helgen, den som vann, Hollie och någon mer tror jag, det får vi vara malliga över :D Tack @Görel för bilden! Och nu blev jag påmind om att kontakta fotografen, diplom så ska vi få en bild som jag uppfattar det :)

jag som inte sett henne på länge upplevde att den kortats av rätt mycket. Hon är mycket mer fyrkantig nu än tidigare. Växtfas säkert och att hon växt ikapp sin front.

Nu får Cash 100% sommar lov, han gick som en gud i paddocken efter verkningen igår så det är han verkligen värd! 162,5 bak och 161 fram efter verkning ^^

Cayenne ska jag longera lite lätt nu i grimma, för att se hur han lyssnar och så han får se paddocken, sedan ska vi hänga och klänga lite så han vänjer sig vid det också fram tills det är dags att vänja vid bett igen. Det ska bli så kul att påbörja denna resan igen med en ny individ! ^^

Någon som funderar på att låta betäcka sin treåring och isf med vilken hingst?

Jag lekte med tanken och har sökt runt efter den perfekta hingsten, men inte hittat något jag riktigt tyckt om än, så det får vänta. Men de ledande kandidaterna blev ändå Contendro 1 och Aerline H, men den sista blir lite för mycket Cortez nära i stammen på fölet, annars hade han varit perfekt. Sen (även fast jag vet att man bör ta en hopphingst till ett hoppsto) så är jag kär i diverse dressyrhingstar, bland andra Deodoro, som står högt på önskelistan.

Stort grattis och bra jobbat till alla er som visat era 12: or på treårstesten! Många fina och väl visade hästar i den årskullen vad det verkar :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar