Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Charlottee- såg att vi båda är anmälda till lördagen dessutom- Kul! Nu får inte din donna överglänsa min grabb bara Jag tror det kommer gå bra för er! Och jag tror absolut att du har en god chans på den där 9an på typen. Domaren är samma som vi hade på kursen och jag fick en stark uppfattning av att hon gillar lite större, välutvecklade hästar. (Som väl de flesta gör i och för sig)
@Charlottee Jag skulle gärna komma och smygtitta lite på er, har ju nära till Strömsholm. Så vill du ha mentalt stöd i publiken så får du hota till om vilken dag det blir
Har ni andra lika full vår som vi?
Vi kommer snart att släppa upp våra hästar i sommarhagen Helt galet. Gräset växer som sjutton här hos oss.
En fråga till er. Hästen jag provar just nu är riden i skritt och trav. Är detta rimliga mål att jobba emot under 2 månader innan hon får gå på bete.
Kom gärna med invändningar och tankar!
- Skritta, trava, galoppera på ridbana och större skogsvägar.
- Lyssna på röst och lätta tygelhjälper.
- Skritta samt trava över bommar.
- Longeras i alla gångarter (avslappnat och väl kontrollerat)
- Longeras över småhinder.
- Ridas ut med sällskap och ensam.
- Lastas utan problem.
En fråga till er. Hästen jag provar just nu är riden i skritt och trav. Är detta rimliga mål att jobba emot under 2 månader innan hon får gå på bete.
Kom gärna med invändningar och tankar!
- Skritta, trava, galoppera på ridbana och större skogsvägar.
- Lyssna på röst och lätta tygelhjälper.
- Skritta samt trava över bommar.
- Longeras i alla gångarter (avslappnat och väl kontrollerat)
- Longeras över småhinder.
- Ridas ut med sällskap och ensam.
- Lastas utan problem.
@_Smulan_ @Görel @MattiZ Tack för era svar! Okej då skippar jag bomarbetet, men att jobba med bommar ifrån marken, är det också överkurs tycker ni? Alltså att skritta och trava över bommar när jag springer bredvid. Det låg bommar på banan idag som vi skrittade över (när jag gick bredvid) och det tyckte hon var hur kul somhelst
Vad bra En sak som jag har funderat på angående unghästträning är hur man ska tänka när man lägger upp träningen. Alla tycker ju väldigt olika och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker är bäst än. Om man tex tränar på att gå över bommar som jag gjorde igår. Ska man då göra det dagen efter igen för att hästen ska påminnas och känna igen sig, eller ska man låta hästen göra något annat som inte innefattar bommar resten av veckan?Det tycker jag inte är överkurs personligen, eftersom man inte sitter på helt enkelt ^^