12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Springsteen Vart har ni tagit vägen?

Vi lever och mår bra. :)

2_by_erehsidne-d8qe560.jpg

7_by_erehsidne-d8qe4yn.jpg

6_by_erehsidne-d8qe51d.jpg

Öhhhh....:banghead: Nu fick jag inse att sadeln inte passar längre, skrället har växt så mycket att den är fel på alla håll och kanter nu typ. Nu gäller det att snabbt som satan hitta en sadel som passar. Jag som köpt annan utrustning för att matcha denna sadeln till 3-års! Blä!

@AmyPond Hehe inte kul, men jag har samma problem. Red pållen för första gången igår och tycker den är för smal för honom nu. Ska åka och köpa nytt järn till sadeln så får se om det blir bättre. Annars blir det sadel byte :) Vad gör man inte för pållarna små! Du får köpa en liknande sadel så du matchar utrustningen? ;)

Har hälsat på min idag. Dom har tömkört senaste veckan, så ock idag. Han var betydligt lugnare jämfört med förra gången, nästan som hemma. Ska vara kvar en vecka till iallafall men sen får han nog komma hem och vila lite inför treårs.

Idag har jag för första gången suttit på 12:an (en annan tjej har skrittat och travat henne så hon är inte så mycket riden) :love: Men hon var så duktig och stod helt stilla när jag satt upp på henne :love: Om 1-2 veckor ska jag bestämma om jag vill ha henne eller inte :D

Angående att hästarna inte får plats riktigt när de löshoppar så var det samma för Diva när jag var iväg och löshoppade för Micke Nolin, då la han in en bom mellan de två första hinderna för att få henne att bromsa upp sig och tänka till lite. Värt att prova kanske?

Uppdatering från mig och min lilla gråa.
Vi tar det väldigt lugnt, han är fortfarande en liten räka som behöver växa till sig och eftersom han är min första egna inridning så är jag noggrann och tar det lugnt med grunderna.
Har kommit såpass långt att vi kan skritta och trava på egen hand på inhägnat område. Förra veckan satt jag även upp några min barbacka i skogen och red lite slalom mellan träden :D har inte bråttom med något, sitter upp väldigt korta stunder åt gången. Det enda problemet vi har är att han är så nedrans bakskygg så fort vi har någon med oss... Rider jag själv så är han så lugn och fin men är någon med så är han superspänd. Igår var min sambo med och skulle fota. Han är väldigt van vid honom eftersom vi har hästarna hemma på gården. Han stod helt stilla i mitten och pratade med mig, ändå vid två tillfällen när vi fick min sambo snett bakom oss så drar han in svansen mellan benen , rumpan under sig och drar iväg. Har lärt mig det här nu så jag sitter bara lugnt kvar, låter honom spänna av och skrittar vidare. Rycken kommer från ingenstans men i regel är det när vi får vårat sällskap snett bakom oss... När jag hanterar honom själv, tömkör osv är det aldrig några problem. Vet inte riktigt hur jag ska få ur honom det, vi måste ju kunna ha folk runt omkring oss, man kan ju inte alltid räkna med att vara helt själva. Hoppas att det kanske kan växa bort? Han har alltid varit enmanshäst har jag fått förklarat av uppfödarna och har ju även märkt det här.

Vid påsk löshoppade vi, Zimba var på hugget den här gången och tyckte det var lite väl lattjolajban:D En liten bild också!

image_zpsg2nbuq0n.jpg

Diva är hos utbildaren inför treårs, så jag gör ju inget alls med henne, jag har ju aldrig suttit på henne ens. Nu kommer hon att stanna där till treårs och efter treårs tar jag hem henne och då blir det bete. Sen till hösten kommer jag att åka med henne till utbildaren/min tränare för att sitta upp där de första gångerna så att hon känner sig trygg och inget blir fel.

Har hälsat på min idag. Dom har tömkört senaste veckan, så ock idag. Han var betydligt lugnare jämfört med förra gången, nästan som hemma. Ska vara kvar en vecka till iallafall men sen får han nog komma hem och vila lite inför treårs.

Snyyyyygg :love:

Min smårunda tjocka ferrari gick sin 3.dje tur denna veckan och ska nu få vila tills nästa. Han gick i perfekt harmoni i traven, fin form och söker bettet utmärkt bra. :love: Galoppen där emot blir fortfarande lite kort och "knipig" så vi jobbar med att få fram steget lite mer. Inte att det ska gå onaturligt fort utan att han ska ta för sig mer och våga länga ut. Det går bäst på de sträckorna som går hemåt så tror vi är där snart ;)

Trött pålle idag, fortfarande med massa vinterpäls kvar.. Då blir de varmt! <3
11065612_10153253455168094_1678575914099656257_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 504
Senast: WildHorse
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar