12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft travpremiär uppsuttet :love: Mitt lilla ljus i mörkret, älskar den där ponnyn! Litet filmbevis nedan samt en bild:

http://iconosquare.com/p/963872076592175689_30793189

11098318_743893025727087_1926527923_n.jpg

@Io Provrida och provrida, men provåka har jag gjort ;) Det är den jag sitter i på bild och film ovanför. Den är trevlig faktiskt!

@Jealle och @Charlottee, även jag kommer att visa min Libro på Strömsholm på lördagen. :) Kul att man känner igen några hästar!

Jag har införskaffat en ny sadel som ligger som en smäck på hästen, så nu är vi igång igen!
Har även anmält mig till genrep på Tärnö 26/4. :)

Vad roligt! Hoppas jag hinner se alla =D Ska bli superroligt bara att komma dit! Jag hade en köpare på min nu i veckan men hon drog sig ur dagen innan besiktning. Trist men också roligt. Nu är jag inställd på att behålla honom i något år till och nu kan jag helt fokusera på 3 års. Jag har hittat en beridare jag ska ta lite hjälp av så i nästa vecka kommer jag åka dit och lämna honom där tisd-fred. På tisdagen rider jag en lektion, på torsdagen löshoppar hon honom och på fredagen hämtar jag honom efter att ha ridit en lektion. Kul och skönt med lite hjälp!

@Jealle och @Charlottee, även jag kommer att visa min Libro på Strömsholm på lördagen. :) Kul att man känner igen några hästar!

Jag har införskaffat en ny sadel som ligger som en smäck på hästen, så nu är vi igång igen!
Har även anmält mig till genrep på Tärnö 26/4. :)

Gud så roligt! Jag hejar på er båda! :banana:

Min häst växer (bakhög!), sårskada och en svacka... jag rider därför bara ut nu när jag rider och trimma får hon som ska visa göra lite senare. Men mestadels går hon i hagen med sin nya kompis som blivit en bästis :love: det är jag så glad för! Båda är unga så superbra.

Vad kul att så många ska visa! Blir sugen på att åka och kolla på Strömsholm. :)

Vi hade ett litet bakslag i vår uppladdning igår. Istället för den tänkta träningen så fick vi lite akut åka till veterinären och sy ett sår. :( Tur i oturen så satt det bra till och tack vare underbar stallägare och veterinär som ställde upp så gick allt bra. Så nu får vi se hur det blir med 3-års... Hoppas bara han läker ihop utan komplikationer.

Första löshoppningen sen innan vintern, med tanke på hur lite vi har löshoppat så är jag nöjd!
Går lite för fort så han blir lite skuttig i galoppen och får inte riktigt plats, men om jag inte jagar på honom så stannar han på huvudhindret.

Hoppas att vi hinner hitta något bra mellanläge! :)

Första löshoppningen sen innan vintern, med tanke på hur lite vi har löshoppat så är jag nöjd!
Går lite för fort så han blir lite skuttig i galoppen och får inte riktigt plats, men om jag inte jagar på honom så stannar han på huvudhindret.

Hoppas att vi hinner hitta något bra mellanläge! :)

Ser fin ut i alla fall! :)
Vi har liknande problem med hastgheten, går det för fort så slarvar hon med småhindren och det blir plockepinn, går det för långsamt så blir hon för hög över huvudhindret, stannar aldrig dock. Kommer du på nåt bra tips för att hålla en jämn fart dela gärna med dig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 504
Senast: WildHorse
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben