Jag har ju själv tvekat men kan ju bara tala för mig själv och hur jag ser det...
Den främsta anledningen till att jag vill visa Hollie är för att få en officiell bedömning på hästen jag själv har fött upp, en merit för henne och ett kvitto för mig, samt att hon har möjligheten att höja sin mors värde som avelssto som första visade 3åriga avkomma.
sist men inte minst, det ska bli roligt att få visa upp henne!
Men ja, det kostar mer än det smakar ibland... många bäckar små.
KL.
Släppte ihop henne med en ny liten ponny igår, min magkänsla sa nej men inte lyssnade jag, så nu står hon med tre broddsparkar
Den lilla ponnyn som skulle vara så snäll, backade in och matade sparkar varpå Hollie stod kvar och sparkade hon med (dock oskodd bak) vid tre tillfällen! sedan sa jag nej tack och tog ut min häst, nu får hon gå själv tills broddperioden är över... jag vågar inte riskera något.
Åh fy sjutton, jag hoppas Hollie kryar på sig snabbt!
Jag hatar också att släppa ihop hästar och speciellt med brodd. Jag måste dock medge att den som delade ut sparkarna var mina damer (de som släppte in hästar i hagen visste att jag hade två kärringar!). Jag kommer aldrig att glömma bredsidan Savannah gav ett litet arabsto när hon kom som ny. Tur nog hade arabdamen täcke och det tog i bålen. Lilla damen var också en satmara så de blev kompisar sedan och terroriserade de andra i hagen