Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men jag misstänkte väl det. Därför de såg så fina ut
Den lille såg misstänksamt welshig ut. Vad är det för stam på honom?
Haha, vad roligt att höra! Här går en annan och har värsta ångesten över hur fruktansvärt fula dom är för tillfället :P
Han är E: Locksley Don Galliano och U: Moelview Chardonnay ^^
Äh, welsharna brukar kunna vara lite sega. Ankungarna blir svanar vid 4-5 någonting
@Jealle Men så snygg!! Och fyra fina vita. Måste säga att det var en riktigt charmig liten en i hagen bredvid också.
Det är kul med trickträning och frihetsdressyren är verkligen superbra! Har bra nytta av den i allt det vardagliga också och hästen blir så följsam och uppmärksam. Sen är hon ju rätt lätt att lära i och med att hon är så lättlärd, ganska trygg i sig själv och har massor av energi. I travarbetet har det blivit både galopp, stegra och galopp på stället. Det är mest jag som stoppar oss eftersom jag har svårt att både gå och stå
Idag har min pålle varit hos veterinären och röntgat sitt ena framknä för att kolla upp en skada hon fått hos tidigare ägare. Resultatet var inte helt positivt, understa leden i knät var nästan helt stelt, och det var pålagringar(?) på både fram- och baksidan av knät. Men hon var inte halt och visad inget på böjprov heller, förutom att veterinären kände att hennes knä inte var riktigt lika böjbart som det borde vara.
Veterinären tyckte att jag skulle fortsätta med inridningen och till en början promenadrida i skogen. Sedan när hon fått lite muskler och kondis så kan vi prova att rida lite på banan också och se hur det går, men hon får inte hoppa.
Det är lite svårt att veta hur man ska göra nu. Egentligen hade jag lite tankar på att sälja henne så småningom, men vem kan tänkas vilja köpa en treårig promenadhäst som inte får hoppa?
Hon har iallafall vuxit till sig ordentligt
Här har jag börjat tveka ordentligt på om jag verkligen ska visa på treårs. Känner att det börjar dra iväg för hårt i plånboken, och till vilken nytta egentligen? För en kul grej bara....
Ja jag vet inte.
Här har jag börjat tveka ordentligt på om jag verkligen ska visa på treårs. Känner att det börjar dra iväg för hårt i plånboken, och till vilken nytta egentligen? För en kul grej bara....
Ja jag vet inte.
Jag har ju själv tvekat men kan ju bara tala för mig själv och hur jag ser det...
Den främsta anledningen till att jag vill visa Hollie är för att få en officiell bedömning på hästen jag själv har fött upp, en merit för henne och ett kvitto för mig, samt att hon har möjligheten att höja sin mors värde som avelssto som första visade 3åriga avkomma.
sist men inte minst, det ska bli roligt att få visa upp henne!
Men ja, det kostar mer än det smakar ibland... många bäckar små.
KL.
Släppte ihop henne med en ny liten ponny igår, min magkänsla sa nej men inte lyssnade jag, så nu står hon med tre broddsparkar
Den lilla ponnyn som skulle vara så snäll, backade in och matade sparkar varpå Hollie stod kvar och sparkade hon med (dock oskodd bak) vid tre tillfällen! sedan sa jag nej tack och tog ut min häst, nu får hon gå själv tills broddperioden är över... jag vågar inte riskera något.